4 dôvody prečo vybudovať malý biznis, nie startup
- Startupy sú u nás v poslednej dobe populárnejšie, ako malý biznis, ale poznáme 4 dôvody prečo by si si mal založiť malý biznis a nie startup.
- Startupy sú u nás v poslednej dobe populárnejšie, ako malý biznis, ale poznáme 4 dôvody prečo by si si mal založiť malý biznis a nie startup.
Rozhoduješ sa, či začať biznis a či je startup to, čo skutočne chceš? Nie je lepšie založiť si malý biznis, ako startup s globálnymi ambíciami?
Aký je medzi nimi rozdiel?
Startup chce rásť rýchlo, byť veľký, získať investíciu a získať čo najlepšiu pozíciu na trhu. Malý (on-line) biznis chce rásť, ale má svoje obmedzenia, chce získať profit a splniť požiadavky zákazníkov.
1. Sústreď sa na jednoduchosť
Buduješ niečo malé, kde si si stanovil svoje limity a hranice. Nepôsobí na teba nijaký tlak, aby si pridával ďalšie funkcie, môžeš sa sústrediť na menšie veci do hĺbky. Veľkou výzvou pre najväčšie a najviac rastúce spoločnosti je zachovanie jednoduchosti pri vytváraní ich produktov. Malý biznis tento problém nemá.
2. Ľudia sú dôležitejší
Ak ostaneš „malý“ máš viac času na ľudí, ktorí sú naozaj dôležití v tvojom biznise. Nezáleží na tom či máš jedného alebo piatich zamestnancov, oni budú väčšia priorita ako ľudia, ktorých si najmeš so snahou podporiť rast. Malý biznis je o ľuďoch.
3. Malý neznamená chudobný
To, že udržiavaš biznis bez rastu neznamená, že nič nezarobíš. Znamená to však, že samozrejme zarobíš menej. Budeš mať väčšiu šancu na vybudovanie miliónovej spoločnosti, akoby si niekedy mal na vybudovanie miliardovej spoločnosti. Malý biznis znamená menej nákladov a možnosť nechať si takmer všetky zisky v rámci tvojej spoločnosti a vo svojom vrecku.
4. Nemusíš ostať navždy malým
Ak chceš rásť, budeš mať väčšiu šancu ako úspešná – zisková malá spoločnosť. Ak už máš produkt a stabilný príjem, nie si len viac atraktívnym pre budúcich investorov, ale môžeš aj sponzorovať svoj rast z vlastného vrecka. Nehovoriac o tom, že budeš mať vedomosti, ktoré ti umožnia rásť jednoduchšie.
Niekto to volá aj bootstrapping (investovanie do vlastnej spoločnosti). Aj keď v tomto prípade hovoríme o začatí malého biznisu, investovaní do spoločnosti, stanovení hraníc a limitov, porozumení produktu alebo služby, porozumení cieľa a zistení svojich limitov.
Tak čo, ktorú cestu si vyberieš ty?
Zdroj: medium.com