Sportimea: Športujte inovatívne!
- Stalo sa vám niekedy, že ste si chceli zašportovať, ale rezervačný systém bol natoľko komplikovaný a poplatky zbytočné, že ste šli ku konkurencii? Prípadne ste to rovno vzdali? Mne áno. Aj preto som rád, že pred časom prišiel Andrej Kečkeš so skvelým nápadom.
- Stalo sa vám niekedy, že ste si chceli zašportovať, ale rezervačný systém bol natoľko komplikovaný a poplatky zbytočné, že ste šli ku konkurencii? Prípadne ste to rovno vzdali? Mne áno. Aj preto som rád, že pred časom prišiel Andrej Kečkeš so skvelým nápadom.
Čo nového vo vašom projekte?
V minulom roku sme komplexne zastrešili športové aktivity spoločnosti IBM systémom pre riadenie športových benefitov, ktorý mal úspech. Preto oslovujeme ďalšie firmy, ktoré by mali záujem ho nasadiť. Sportimea nedávno absolvovala európsky akceleračný program Exelerator, v ktorom sme doladili marketing a obchodnú stratégiu. V rámci projektu TwinEntreprenuer sme získali 10 hodinový koučing, s ktorým plánujeme doladiť zahraničnú expanziu hlavne na rakúsky trh. Máme už prvých zákazníkov aj v Čechách. S nimi dolaďujeme požiadavky ďalšieho trhu. V spolupráci s komunitami pripravujeme spustenie unikátneho turnajového systému.
Boli ste finalistom Podnikateľského nápadu roka 2013. Pomáhajú obdobné súťaže startupom?
Určite áno. V poslednej dobe vzniká príliš veľa startupov a obdobné súťaže pomáhajú s takzvaným “fail fast”, čiže overiť myšlienku, prípadne úvodnú realizáciu ešte v zárodku, bez vynaloženia veľkých prostriedkov. Byť finalistom prinieslo nové kontakty a povedomie v médiách a v startup komunite.
Koľko športov / miest ponúkate a v ktorých mestách?
Sportimea sa momentálne zameriava na fitness a skupinové cvičenia ako joga, zumba, pilates, obľúbené športy ako bedminton, squash, tenis, beach volejbal a najnovším prírastkom sú wellness služby ako masáže. V pilotnej fáze sa snažíme modernizovať športoviská a umožniť jeden prístup, napríklad v Bratislave do NTC a Slávii Agrofert, a to bez kartičky a dvoch oddelených registrácií. Spolupracujeme už s 10 zariadeniami v Bratislave, Nitre, Rimavskej sobote a postupne pribúdajú ďalšie mestá.
Ako reagujú športoviská na váš projekt?
Celkovo veľmi dobre. Niekedy je však ťažké vysvetliť víziu projektu, pretože podobných projektov tu už bolo. Nepochopia hneď myšlienku, nevidia rozdiel alebo nás zaškatuľkujú medzi klasické rezervačné systémy. Veríme, že s nárastom zariadení a spustením pripravovaných noviniek na trh získame dôveru.
Ako sa dá u vás registrovať? Je to spoplatnené?
Registrácia je zadarmo a jednoduchá. Vytvoríte si účet, v profile nastavíte mesto, v ktorom športujete a športové preferencie – aktivity, ktorým sa venujete.
Sportimea účet umožňuje rezervácie do rôznych športovísk, za rezerváciu sa platí v hotovosti v danom športovisku. V niektorých vybraných zariadeniach, ako napríklad Národné tenisové centrum, Slávia Agrofert alebo Starfit, môžu športovci platiť za rezervácie online Sportimea kreditom zakúpeným cez platobnú kartu. Náš systém ako jediný ponúka možnosť platby za rezerváciu kurtov viacerými hráčmi. Športujete a viac už nemusíte riešiť drobné.
Sportimea je prvá centralizovaná a sociálna športová platforma s online rezervačným systémom. Zariadeniam prináša moderné, kvalitné a mobilné riešenie a športovcom komfort a flexibilitu pri vyhľadávaní a rezervácii športovísk. Nápad vznikol, keď zakladateľ Andrej začal pravidelne hrávať badminton a bolo pre neho dosť náročné rezervovať si kurty. Musel obvolávať ihriská a overovať voľné kapacity a súčasne sa dohadovať s priateľmi na termínoch, ktoré im vyhovujú. Plus samozrejme papierové permanentky, pečiatky, telefonáty v izolovaných rezervačných systémoch… Jednoducho tu chýbala socializácia a personalizácia.
Sportimea rieši všetko na jednom mieste s víziou zjednodušiť prístup k športu a úplne odstrániť papierové permanentky, plastové a členské kartičky. Prihlasovanie na športové podujatia a automatizované spracovanie rezervácií môže podľa zakladateľa tohto startupu, Andreja Kečkeša, pomôcť nielen športovcom. Športoviskám zabezpečí zvýšenie tržieb a zlepšenie ich prepojenia na športové komunity. A v neposlednom rade zlepší propagáciu športu a informovanie verejnosti o športovom dianí.
Sportimea sa prezentovala aj pred investormi v Hospodárskych novinách.