Google mení algoritmus vyhľadávania. Milióny stránok majú smolu!
- Dnes, teda 21.apríla, urobí Google významnú aktualizáciu vo svojom mobilnom vyhľadávacom algoritme, ktorý zmení poradie zobrazených stránok (ich ranking), keď užívateľ niečo hľadá cez svoj smartphone.
- Dnes, teda 21.apríla, urobí Google významnú aktualizáciu vo svojom mobilnom vyhľadávacom algoritme, ktorý zmení poradie zobrazených stránok (ich ranking), keď užívateľ niečo hľadá cez svoj smartphone.
Algoritmus začne uprednostňovať mobilné stránky s responzívnym dizajnom a bude ich radiť v poradí na najvyššie priečky. Webové stránky bez takéhoto dizajnu budú degradované a môžete ich hľadať na druhej alebo tretej strane vyhľadávania. Približne 60 percent všetkých návštevníkov internetu používa na browsovanie stránok mobilné zariadenie a Google chce, aby títo užívatelia mali vždy to najväčšie pohodlie pri prezeraní si stránok a nemuseli riešiť zlé zobrazenie.
Spoločnosť oznámila blížiace sa zmeny už vo februári a tým oznámila všetkým webdeveloperom, aby aplikovali responzívny dizajn na webové stránky čo najskôr. Aj napriek tejto informácií sa však očakáva, že nová aktualizácia prebudí neprebudených až v momente, keď im náhle začnú padať čísla návštevnosti z mobilných zariadení. K tejto zmene sa pre Business Insider vyjadril aj Itai Sadan, generálny riaditeľ firmy Duda, ktorá sa zaoberá vývojom a budovaním web stránok.
„Myslím, že touto zmenou sú ohrození najmä tí ľudia, ktorí o tom nevedia.“
„Po dnešnom dni budú ľudia naozaj prekvapení a hlavne veľa malých podnikateľov, že im rapídne ubudol počet návštevníkov stránky. Bude to mať vplyv na milióny web stránok,“ hovorí.
Najviac táto zmena zasiahne firmy, ktoré sú závislé na ľuďoch hľadajúcich lokálne služby. Ako príklad si môžeme uviesť miestnu kaviareň. Takže v prípade, že niekto zadá do vyhľadávania „káva Košice Džungľa“, tak po novom už neuvidí na prvých dvoch miestach konkrétne kaviarne. Za všetko môže to, že nemajú responzívnu webstránku a Google ich automaticky presunul mimo top pozície vo vyhľadávaní.
„Google vždy dbal na relevantnosť a obsah je kráľ medzi všetkým ostatným,“ hovorí. „Ale to sa postupom času mení. Áno, hovoria, že obsah je veľmi dôležitý, ale komfort pre užívateľov je v dnešnej dobe taktiež veľmi dôležitý. Už nestačí mať iba kvalitný obsah, keď ho Google nevie kvalitne a pre užívateľa pohodlne predať.“
Marketingová spoločnosť Somo vydala minulý týždeň štúdiu, kde zistila, že aj obrovské a nadnárodné firmy prídu o svojich používateľov, pretože nemajú responzívny dizajn. Patria sem napríklad také spoločnosti ako American Apparel, The Daily Mail alebo Ryanair.
zdroj: Business Insider