Dvaja kamaráti RE-BELLujú v gastronómii
- Prinášame rozhovor s chalanmi z projektu RE-BELLS. Stoja za ním mladí Slováci Maťo Bodnár a Vlado Štec. Vytvorili unikátny produkt – takzvaný " tichý zvonček". RE-BELLS rieši problém, ktorý pozná každý jeden z nás – dlhé čakanie na obsluhu. Poteší nie len zákazníkov, ale aj personál, keďže výrazne pomáha hladkému chodu prevádzky.
- Prinášame rozhovor s chalanmi z projektu RE-BELLS. Stoja za ním mladí Slováci Maťo Bodnár a Vlado Štec. Vytvorili unikátny produkt – takzvaný " tichý zvonček". RE-BELLS rieši problém, ktorý pozná každý jeden z nás – dlhé čakanie na obsluhu. Poteší nie len zákazníkov, ale aj personál, keďže výrazne pomáha hladkému chodu prevádzky.
Ahojte, na začiatok by ste sa nám mohli predstaviť. :-)
Ahoj, takže ja som Matej Bodnár a spolu s Vladom Štecom pracujeme na RE-BELLS. Sme dvaja kamaráti, ktorých spájajú ambície, zvedavosť a zmysel pre detail. Vždy sme radi spoločne robili na mini projektoch a ľuďom sa páčila naša práca. Tak sme v roku 2012 dospeli k tomu, že my dvaja musíme začať spoločne podnikať.
Takže v čom konkrétne spočíva vaše RE-BELLStvo ?
Skrýva sa v produkte, ktorý sme vytvorili. Jeho názov je RE-BELLS. Slúži hlavne na zrýchľovanie obsluhy. Tento takzvaný „tichý zvonček“ má okrem iného aj viac zaujímavých funkcií, ktoré využijú viac prevádzky, ako samotný zákazník.
Čo všetko váš zvonček dokáže ?
Hlavnou funkciou zvončeka je privolanie obsluhy a vyžiadanie účtu. Celý systém je pripojený na internet a vďaka tomu ponúka štatistiky návštevnosti a najrušenejších hodín. Výhodou je tiež vidieť vďaka analýze miesta, ktoré sú najviac a najmenej obsadzované. Okrem iného dokáže analyzovať čas, za ktorý bola objednávka vybavená. RE-BELLS si tiež pamätá poradie objednávok, čo ocení v prvom rade zákazník a určite aj čašníci.
Čo na tento nápad hovorí slovenská obsluha?
Ako prvé treba obsluhu rozdeliť do dvoch skupín.(smiech) Tá, ktorá zvonček používa a tá, ktorá s ním skúsenosti nemá. Prvá skupina si zvonček nevie vynachváliť. Hlavne v najrušnejších hodinách, keď je podnik plný. Na pokladni prehľadne vidia všetky objednávky podľa poradia, v akom si zákazníci objednali. Takto sa nestane, že čašník uprednostní stôl vedľa teba, aj keď si objednáš skôr.
A potom tu máme druhú skupinu, ktorá s touto novinkou nemá skúsenosti. Majú pocit, že sa ich našim produktom snažíme vytlačiť a nahradiť. Pocit, že im tvrdíme, že sú pomalí a podobné veci, čo nás veľmi mrzí. Nevyrobili sme RE-BELLS s úmyslom uškodiť, skôr naopak. Chceme pomôcť zamestnancom uľahčiť prácu.
Prečo práve názov RE-BELLS ?
RE-BELLS je skratka slova remote bells. Hlavne preto, lebo dokážu privolať obsluhu na diaľku. Na začiatku mal názov „tichý zvonček“ no potrebovali sme niečo lepšie predateľné na trhu. Rebells pripomína slovo rebel a to aj robíme. Inovujeme a zlepšujeme prácu v gastronómii.
Ako zvonček vnímajú zákazníci?
Zákazníci si zvonček pochvaľujú a neboja sa ho skúmať. Mnohí hovoria, že im zvonček v ich podniku chýbal, najmä v kritických miestach ako je terasa či poschodie. Veľkou výhodou je mať zvonček umiestnený práve tam. Takto má čašník ľahko pod kontrolou aj priestory, ktoré priamo nevidí. Zákazníci sa so zvončekom tiež radi hrajú. Príjemný na dotyk s oceľovým tlačidlom, ktoré po stlačení svieti na zeleno. Obsahuje informácie ako ho používať priamo na zvončeku. No mali sme už aj prípad, kedy si zákazník pomýlil zvonček s cukorničkou.(smiech)
Z čoho je zvonček vyrobený ?
Keď sme na začiatku zvonček vyvíjali, použili sme kov. No po veľmi krátkej dobe sme zistili, že to nie je vhodný materiál kvôli signálu. Použili sme drevo, ktoré zvonček ešte viac vyzdvihlo. Prírodný vzhľad sa hodí do akéhokoľvek interiéru či exteriéru. Prvé série zvončekov sú vyrobené zo storočného orecha stolárom. Drevo nie je krásne len na pohľad, ale aj na dotyk. Na jeho vrchu je oceľové podsvietené tlačidlo.
Kde môžme vašich RE-BELLSov nájsť ?
Prvá prispôsobená séria bola vyrobená na zákazku pre Road Café kaviareň Harley Davidson v Prešove. Nájdeš ich tiež v Nico café, Korzo Kráľovský pivovar a Pizzérii na rohu. Plánujeme rozšíriť trh do Košíc, Bratislavy a chorvátskeho mesta Hvar, ktoré je blízke hlavne Vladovi.
Začali ste vašu cestu sami, alebo s pomocou ?
RE-BELLS sme vyvíjali od začiatku sami. Samozrejme, že sme si dali niektoré komponenty vyrobiť v profesionálnych firmách. Vždy sme šli vlastnou cestou. Začalo sa to produktom BASE, ktorý je momentálne na trhu samostatnou jednotkou. Neskôr sme vyvinuli zvonček, s ktorým sme sa zúčastnili súťaže BUSINESS WALL OF FAME od Telekomu. Tam si nás všimol redaktor z týždenníka TREND. Zvonček ho natoľko zaujal, že o nás napísal, aj keď sme súťaž nevyhrali. Jednoznačne nás to nakoplo ísť ďalej za svojím cieľom.
Spomínali ste BASE? Čo vlastne BASE je a prečo stojí za zrodom RE-BELLS ?
BASE je zariadenie, ktoré pomáha rodinným domom s elektrickým vykurovaním. Namiesto termostatu v každej izbe zákazník ovláda vykurovanie celého domu pomocou aplikácie v mobile. BASE šetrí ľudom čas aj peniaze. Po tomto projekte sme boli oslovení podnikom, ktorý o našej technológii vedel. Potreboval produkt, ktorý privolá obsluhu z poschodia. Tak sme začali vyvíjať RE-BELLS.
Prezradíte nám aj nejaké novinky?
Nie(smiech). Žartujem, novinkou momentálne je, že budeme musieť prijať člena do tímu od júna. S pribúdajúcim počtom zákaziek potrebujeme posilu. V lete sa plánujeme stretávať s vrcholovými prevádzkarmi za účelom zistiť, ako vieme našou technológiou prispieť k efektivite personálu. Jediné, čo ešte môžeme prezradiť je, že RE-BELLS bude omnoho viac, ako len gombík na privolanie obsluhy :)
Popri rozhovore Matej celý čas kódoval. :-) Chalanom každopádne prajem veľa úspechov v rozvíjaní tohto skvelého projektu. Aj keď nám nechceli prezradiť viac noviniek som si istá, že budeme o RE-BELLS ešte počuť.
Zdroj fotografií: RE-BELLS