Výskumníci tvrdia, že Facebook stratí do roku 2017 až 80% používateľov

  • Sociálna sieť s názvom Facebook už sprostredkováva svoje služby celých 12 rokov. Celkom slušný vek na spoločnosť, ktorá sa vyšvihla z uzavretého virtuálneho klubu pre študentov Harvardu cez univerzity z Ivy League a Stanford do ďalších univerzít a cez stredné školy až do celého sveta vrátane Slovenska.
  • Sociálna sieť s názvom Facebook už sprostredkováva svoje služby celých 12 rokov. Celkom slušný vek na spoločnosť, ktorá sa vyšvihla z uzavretého virtuálneho klubu pre študentov Harvardu cez univerzity z Ivy League a Stanford do ďalších univerzít a cez stredné školy až do celého sveta vrátane Slovenska.

Facebook svojou existenciou prešiel mnohými obmenami týkajúcich sa používateľského profilu, sekcie priateľov, výmeny správ, postovania statusov, médií a v poslednej dobe zmenou emotikonov, ktoré nahradili tlačidlo „Like“/“Páči sa mi“.

 

facebooks-family

foto: techcrunch.com

 

Nie je len nástrojom na zábavu a predvádzanie sa pred svetom, ale ako to býva i na prezentáciu produktov a služieb, ktorých reklamy vidíme každým jedným prihlásením na naše kontá. Rôzne stránky, ktoré môžeme sledovať sú cielené na spotrebiteľa, či už vo forme nalákania na kúpu zaujímavého produktu, super oblečenia, skrášľujúcej kúry, ale i na nalákanie si voličov, hľadanie podpory pre rôzne projekty a pod.

Služba, ale neponúka v posledných rokoch žiadne výrazné zmeny a len kombinuje povrchné a zároveň najžiadanejšie a overené služby dnešného sveta. Túžime sa prezentovať v tom najlepšom svetle pred ľuďmi, ktorých vo väčšine prípadov ani nevídame a nemáme radi. Facebook vytvoril novú závislosť, ktorá samozrejme nie je chybou samotnej sociálnej siete, ale nanešťastie ľudia nie sú schopní s ním pracovať opatrne a rozumne.

Rodičia na Facebooku

foto: myparentsjoinedfacebook.com

 

 

Hoci stupeň bezpečnosti vieme nastaviť na maximum cez nastavenie súkromia, mnohí používatelia túto možnosť nevyužívajú a dokonca, ako ste si určite už sami všimli, niektorí ľudia si dokonca neuvedomujú, že ich osobné údaje, fotografie a akékoľvek iné informácie, ktoré sa zaznamenávajú sú prístupné i úplne cudzím ľuďom.

V poslednom čase je trendom znižovania počtu používateľov Facebooku, ale i ďalších iných sociálnych sietí. Mladí ľudia si vymieňajú informácie už skôr prostredníctvom Messengera a Snapchatu, čiže aplikácií na chatovanie. Jedným z dôvodov, kvôli ktorým je Facebook menej obľúbený je i to, že nechceš byť na tom istom mieste, ako tvoji rodičia, starí rodičia. Snapchat má napríklad oproti Facebooku jednu veľkú výhodu: neuchováva dáta naveky, po prečítaní sa správy po istej dobe vymažú.

facebook

foto: aneventfulworld.com

 

Na túto výhodu reagujú práve mladí ľudia, ale nie tak, že by príspevky prestali pridávať, len tento obsah prenesú na iné miesto, kde k nemu nemá prístup každý. Na druhej strane je ale zmienená výhoda i vlastne nevýhodou v prípade kontrolovania činnosti detí, ktoré si vyžadujú dohľad nad svojimi aktivitami. V prípade Snapchatu a Messengera je kontrola zložitejšia.

Podľa magazínu Times od roku 2011 viac než 11 miliónov mladých ľudí zrušilo svoj používateľský profil na Facebooku. Tieto úniky ale nie sú charakterizované, ako únik od problému sociálnych médií, ale len od Facebooku. V súčasnosti sa mladí ľudia v rozmedzí 18-29 rokov aspoň raz za deň prihlásia na svoje konto s cieľom prezerania príspevkov iných členov, bez vytvorenia vlastných príspevkov.

Hipster-with-Smartphone

foto: marketing.linkedin.com

 

Dôvody znižovania počtu užívateľov Facebooku:

1. Členovia mojej rodiny hodnotia moje príspevky. Týmto sa Facebook stáva masovým, ale v tomto konkrétnom prípade i menej atraktívnym pre mladých.

2. Všetko, čo sa dostane na Facebook tam i navždy zostane! Aj naše nepodarené fotky, statusy a podobné nepríjemné záležitosti.

3. Profesijné a osobné dôvody. Vďaka tomu, že Facebook je často používaný ako nástroj na vyberanie vhodných a naopak nevhodných kandidátov na prácu.

 

Ako boli mladí prví na Facebooku, tak budú i prví ktorí ho opustia. Odhlasovanie sa z Facebooku môže znamenať stratu interakcie medzi vplyvmi z iných zdrojov a tým pádom i ohrozenia šírenia informácií a príležitostí z bežného života.

Výskumníci z Princetonu tvrdia, že do roku 2017 stratí Facebook 80% užívateľov. Facebook sa podľa nich rozšíril ako infekcia medzi ľuďmi a podobne ako infekcia aj sama odumrie. Testovali viacero rôznych rovníc na predchodcu Facebooku- Myspace, ktorý dosiahol svojho vrcholu v roku 2007 s 300 miliónmi používateľov. Myspace odkúpil Google za 900 miliónov dolárov, ale neskôr bol znova predaný News Corp za len 35 miliónov dolárov.

Nevedno, či podobný koniec nečaká i Facebook. Možno nás ešte Mark s niečím prekvapí.

foto: indiaexpress.com

Zdroj: theguardian.com,zdroj titulnej foto: cdn.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá