10 divokých reklám, ktoré sú podľa Slovákov za hranicou slušnosti
- Sexistický kix už po tretíkrát udelí anticenu za najsexistickejšiu reklamu na Slovensku
- A možnosť nominovať dostala aj slovenská verejnosť, čo znamená, že na oficiálnom webe súťaže pribúda čoraz viac reklám
- Niektoré z nich naozaj tancujú na tenkom ľade etiky a mnohé z nich sú až za jej hranicou
- Sexistický kix už po tretíkrát udelí anticenu za najsexistickejšiu reklamu na Slovensku
- A možnosť nominovať dostala aj slovenská verejnosť, čo znamená, že na oficiálnom webe súťaže pribúda čoraz viac reklám
- Niektoré z nich naozaj tancujú na tenkom ľade etiky a mnohé z nich sú až za jej hranicou
Už pred pár dňami sme ti priniesli ukážku 8 šťavnatých reklám, ktoré Slováci označili za sexistické a nominovali ich do súťaže Sexistický kix. Anticena pranieruje neetickú reklamu, ktorá znevažuje ľudí na základe rodu. A keďže ponuka nominovaných kampaní je naozaj pestrá, dnes ti predstavíme ďalšiu várku naozaj divokých reklám.
#1
Nikdy sme si nemysleli, že reklama na pizzu môže byť sexistická. Akože môže, ale táto prekračuje hranice slušnosti. Fotografiu ženy s vetou, že správna žena by mala svojmu mužovi pred servírovaním večeru starostlivo prihriať, nezachráni ani žmurkajúci smajlík. Pizza Tusi z Košíc si naozaj koleduje o víťazstvo v súťaži Sexistický kix.
#2
Aj čerpacie stanice Oktan stavili na ženské telo v reklame. Vizuál s brunetkou, ktorá s vyhrnutými tielkom a dráždivým výrazom tváre čaká, kým ju niekto umyje, tiež nepôsobí veľmi eticky.
#3
Aj firma, ktorá sa zameriava na sťahovacie služby, by pravdepodobne mohla osloviť svojich zákazníkov aj menej prvoplánovým spôsobom. Veď okrem sexistických narážok existuje predsa aj humor. A ten v reklame dosť dobre funguje.
#4
Reklamná agentúra, ktorá sa nebojí byť kreatívna? Nuž, na preplnenom agentúrnom trhu držíme palce. A teraz to myslíme vážne.
#5
Rodové stereotypy v reklame má podľa jedného z nominujúcich porúšať aj reklama jazykovej školy.
#6
Keď sa pozrieš na tento vizuál, vidíš množstvo užitočných informácií, akurát na to, aký majú súvis s fotografiou, sme neprišli. Tak možno nabudúce alebo nikdy.
#7
Stránka Ako na ňu prišla so súťažou, v ktorej sa prihovárala svojim fanúšikom vetou „Chceš ju…opi ju!“. Nezabudla ich vyzvať, aby si prečítali článok o tom, ako mužom alkohol pomôže baliť ženy.
#8
O kampani pivnej značky Bernard sa už polemizovalo v médiách viac než dosť. Aktuálne sa dostala aj do tejto súťaže.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy