10 slajdov, ktorými získaš investora pre svoj startup
- Keď si len na začiatku a hľadáš investorov, existuje niekoľko spôsobov ako vytvoriť prezentáciu, ktorá ti ich získa. Neexistuje však dokonalá prezentácia, no tie najúspešnejšie majú niečo spoločné - sú krátke a jasné.

- Keď si len na začiatku a hľadáš investorov, existuje niekoľko spôsobov ako vytvoriť prezentáciu, ktorá ti ich získa. Neexistuje však dokonalá prezentácia, no tie najúspešnejšie majú niečo spoločné - sú krátke a jasné.
Stručná prezentácia dokáže jasne a jednoducho pokryť kľúčové oblasti na ktorých všetkým investorom záleží. Na pokrytie základných oblastí tvojho startupu, ktorým investor musí porozumieť aby do teba investoval, ti stačí len 10 slajdov.
-
Tím
Ukáž svoj tím a svoj životopis. Zvýrazni špecifické veci, ktoré ťa kvalifikujú na vedenie spoločnosti. Prezraď relevantné skúsenosti. Taktiež ukáž kľúčových poradcov a investorov, ak takých máš a ak sú známi.
-
Vízia
Aká je tvoja vízia? Ako si sa k nej dostal? Kam smeruješ? Priprav si jasné a jednoduché odpovede.
-
Problém
Aký problém riešiš? Opäť, buď stručný. Pridaj údaje a výskumy trhu, ktoré potvrdia svoje tvrdenie. Vysvetli prečo je to problém. Spomeň ešte väčší problém po ktorom chceš ísť.
-
Riešenie
Ako si sa dostal k riešeniu? Čo je na tom výnimočné? Buď veľmi špecifický. Ak tvoje riešenie zahŕňa platformu alebo technológiu, tak ju načrtni. Ak je treba, pridaj ďalší slajd.
-
Demo
Ukáž a nerozprávaj. Priprav si jednominútové demo video(ale pozor, na prezentáciách sú videá náchylné sa vôbec neprehrať) o tvojom riešení. Sprav ho dokonalým a úžasným. Staň sa posadnutým svojim produktom.
-
Meranie
Predstav kľúčovú metriku, ktorá ženie tvoj biznis dopredu. Ukáž pekné grafy. Rozprávaj o metrike a zdôrazni fakt, že rast je dôležitý. Aj keď na začiatku nie je tvoj rast rýchly, rozprávaj o budúcnosti. Investori radi pomôžu zakladateľom, ktorí vedia odmerať svoje úspechy.
-
Biznis model
Jasne opíš ako budeš zarábať peniaze alebo ako plánuješ zarábať peniaze v budúcnosti. Ak to ešte nevieš, buď pripravený vysvetliť, čo je kľúčová metrika pre tvoj biznis a prečo.
-
Konkurencia
Vyhni sa veľkým štúdiám o konkurencii na tvojom cieľovom trhu. Namiesto toho, ukáž všetkých tvojich konkurentov a zvýrazní ich silné stránky. Pod tým vysvetli jednou vetou, čo práve teba a tvoj startup robí iným.
-
Príležitosť
Opíš svoj cieľový trh a jeho veľkosť. Maj pripravené materiály, ktoré potvrdzujú tvoje slová. Vyhni a tvrdeniam ako: „Nachádzame sa na X miliónovom trhu“. Namiesto toho, jasne ukáž svojho zákazníka a cieľový trh. Prilož poriadnu ekonomickú analýzu tohto trhu.
-
Financovanie
Opíš koľko peňazí potrebuješ a aké ciele chceš týmito peniazmi dosiahnuť. Dobrými cieľmi sú tržby, zákazníci a používatelia. Každé jedno financovanie je na to, aby si dosiahol zisk alebo získal ďalšie financovanie. Práve preto si musíš dať záležať na cieľoch.
Ešte niečo. Jasne označ každý slajd – problém, riešenie, tím, atď. – aby bola tvoja prezentácia ľahšie zapamätateľná a ľahko sa v nej orientovalo. Snaž sa spraviť slajdy jednoduché a nepoužívaj more textu. Prezentuj grafy a štatistiky s veľkým fontom a jasne čitateľnou grafikou.
Nevymýšľaj si a neukazuj nerealistický graf rastu. Nehovor koľko inžinierov zamestnáš.
Keď dokončíš prezentáciu, získaj feedback od svojich poradcov alebo spoluzakladateľov. Potom choď a otestuj si ju. Buď sebakritický a pozorne načúvaj odozve potenciálnych investorov.
zdroj: entrepreneur.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy