100 najhorších áut za posledných 20 rokov: Rebríček si podal autá, na ktoré nedajú Slováci dopustiť
- Poľskí motoristickí novinári z Auto Swiat zostavili rebríček najhorších áut za posledných 20 rokov
- Objavujú sa ňom aj obľúbené autá Slovákov
- Poľskí motoristickí novinári z Auto Swiat zostavili rebríček najhorších áut za posledných 20 rokov
- Objavujú sa ňom aj obľúbené autá Slovákov
20. Audi A4 1,8/2,0 TFSI (B8)
Dôvodom, prečo sa model ocitol medzi 20 najhoršími autami, sú benzínové motory 1,8 a 2,0 TFSI. Problémy sa často začnú vyskytovať už po 80 – 120 000 kilometroch. Medzi ne patrí naťahovanie rozvodovej reťaze a nadmerná spotreba oleja. Motory majú problém aj s karbónovými usadeninami na ventiloch – oprava si vyžaduje demontáž rozdeľovača.
19. Nissan Navara 2,5 TD (D40)
Dieslový motor tohto auta je náchylný na prehrievanie, čo môže viesť až k prasknutej hlave valcov. Turbo je tiež nešťastné a po čase sa rozpadá, otázna je odolnosť dvojhmotového zotrvačníka. Auto tiež veľmi ľahko koroduje. Novinári pred kúpou tohto auta odporúčajú opatrnosť.
18. Volkswagen Phaeton 5.0 TDI
Phaeton patril do triedy luxusných limuzín, no veľmi rozšírený nie je. Nepodarené vozidlo Volkswagenu trápia hneď niekoľké problémy – zlyháva elektronika, zlyháva vzduchové pruženie, kazia sa aj motory. Opravy sú veľmi nákladne. Auto Swiat odporúča vyhnúť sa hlavne verzii 5,0 V10 TDI.
17. Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
Selespeed má problém s benzínovými motormi 2,0/150 HP. Problémy sú aj s automatickou prevodovkou. Auto tiež trápi korózia, kaziaca sa elektronika či pruženie.
16. Volkswagen Golf 2.0 TDI (V)
Novinári tvrdia, že kým Golf má verzie, ktoré nemajú väčšie problémy, niektorým sa nešťastie nevyhýba. Takými sú benzínové verzie FSI (1,6 a 2,0) a 1,4 TSI (neskoršie roky výroby). Tieto verzie majú problém s rozvodmi, usadeninami karbónu na ventiloch, opotrebovanými vačkovými hriadeľmi. Naftové verzie 2.0 TDI sužuje korózia, defekty komfortného modulu a poruchy prevodovky DSG.
15. Volvo XC90 T8 (II)
XC90 sužujú mnohé problémy. Medzi ne patrí hlavne elektronika, ktorá dokáže znehybniť auto, ale aj pohon auta. Najproblémovejšie sú verzie 2015 – 16 s naftou a benzínom 2,0 a predovšetkým hybridná odroda T8.
14. Volkswagen Touareg 2,5/5,0 TDI (I)
Problémom tohto obľúbeného auta sú dieselové motory 2,5 R5 a 5,0 V10, kde hapruje nestabilná vrstva zliatiny. Oprava tohto problému je drahá. Ďalším problémom sú problémy elektroniky, prevodovka či zlyhávanie pohonu 4×4.
13. KIA Carnival 2.9 CRDi (II)
Ide o jedno z najporuchovejších vozidiel automobilky. Na vine je hlavne naftový motor 2,9, s ktorým sa spája porucha olejového čerpadla, ktorá vedie k zadretiu motora. Oprava zadretého motora je veľmi nákladná. Poruchy má aj výbava, pruženie a elektronika. Problémom je tiež hrdza na podvozku.
12. Mazda 6 2.0 CD (I)
Toto auto nezostáva nič dlžné prezývke automobilky, ktorá je považovaná za kráľovnú hrdze. Spočiatku hrdzaveli zadné blatníky, no dnes je hrdza prakticky všade. Dieselový motor 2.0 trápia časté poruchy mazacieho systému, ktoré spôsobujú rotáciu ložiskových panví a zadretie, a problémom je aj čistenie výfukových plynov.
11. Peugeot 307 1.6
Toto auto je známe svojou poruchovosťou, ktorá zahŕňa mnohé problémy od tých s elektronikou až po samovznietenie.
10. Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)
Auto Swiat varuje, že ide o rizikovú verziu vozidla. Problémy majú benzínové motory V8 (najprv 4,5 l, a po facelifte 4,8 l), no poruchy sužujú aj elektroniku, pohon a odpruženie.
9. Mercedes E 400 CDI (W211)
Toto auto sužuje množstvo ťažkostí. Nechýba korózia, problémy s motormi, brzdami a automatickými prevodovkami. Novinári odporúčajú skôr benzínové verzie.
8. Audi A4 2.0 TDI (B7)
Audi, tak ako mnohé ďalšie autá koncernu Volkswagen z tohto obdobia, má problém s motorom. V kombinácii s prevodovkou Multitronic pri motore 2,5 V6 TDI (B6) sú to nestabilné vačkové hriadele, vstrekovacie čerpadlá a pohyb olejového čerpadla. S motorom 2,0 TDI ( B7) sa viažu poruchy v hlavách, vstrekovacích čerpadlách a elektronike.
7. Mercedes ML 400 CDI (W163)
Auto trápi vysoká korózia a peňaženku potrápi turbodiesel 4.0 CDI, ktorý spoločne s automatickou prevodovkou je zárukou na problém. Prevodovka si totiž nevie poradiť s vysokým točiacim momentom a často to končí jej rozpadnutím. Okrem toho šramotí aj elektronika a pruženie.
6. Renault Laguna 1.9 dCi (II)
Problémová bola hlavne verzia s dieselom 1,9 dCi, kde sa turbodúchadlá rozpadávali po 20- až 30-tisíc kilometroch. To mohlo viesť v extrémnych prípadoch až ku zničeniu motora. Riziková je ale aj benzínová verzia 2.0 s priamym vstrekovaním. Rovnaké trápenia mali vodiči aj s elektronikou.
5. Volkswagen Passat 2.0 TDI (B6)
Mnohých prekvapí, že v prvej päťke je obľúbenec Slovákov Passat B6, ktorý je u nás zaparkovaný v nejednom dvore. Auto Swiat uvádza, že problematická pri tomto modeli je hlavne prevodovka DGS v kombinácii s naftovým motorom 2,0 TDI.
„8V aj 16V verzia zápasí s vážnymi poruchami, pri ktorých je typickým problémom poškodenie hlavy. K tomu treba prirátať nedokonalosti pohonu olejového čerpadla (točil sa ,imbusík‘), poškodenie agregátových vstrekovačov a poruchy zariadení (turbíny, dvojhmoty). Nemalé náklady generuje aj prevodovka DSG (verzia s ,mokrými spojkami‘), v ktorej zlyhala najmä mechatronika,“ uvádza portál.
Okrem toho má auto problémy s koróziou, klimatizáciou či elektronickou parkovacou brzdou.
4. BMW 520i (E60)
Problematický je hlavne novší motor N43 (R4) s objemom 2,0 l. Ten má množstvo problémov: poruchy vstrekovačov, čerpadlá HPFP, prípady problémov s pohonom rozvodov, usadeniny uhlíka na ventiloch a v sacom systéme.
3. VW TOURAN 2.0 TDI (I)
Ďalší obľúbený model Slovákov si umiestenie na tretie mesto zaslúžil hlavne v kombinácii s prevodovkou DGS. Užívatelia hlásili poruchy motora, prevodovky, ale aj elektroniky.
2. BMW 745i (E65)
Benzínový motor V8 (N62) sa vyznačuje častými únikmi oleja, problémami s napínačmi a rozvodovými reťazami, ako aj tesneniami ventilov, nestabilnými potrubiami v chladiacom systéme, ktoré viedli k riziku prehriatia. O nič lepší nebol ani naftový motor 4,0 V8.
1. Mercedes S 400 CDI (W220)
Vozidlo trápi celé spektrum porúch, čo mu vynieslo prvé miesto v rebríčku. Okrem korózie sa majitelia auta stretli aj s chybovou elektronikou, pružením a prevodovkami. Poruchy trápia aj drvivú väčšinu motorov, pričom jedným z najproblematickejších a najdrahších na opravu je naftový 4,0 V8 CDI.