20-roční študenti si požičali 8 500 eur, dnes majú špičkový biznis s omáčkami. Po 4 rokoch hlásia miliónové tržby

  • Mladí podnikatelia zmenili trh s omáčkami
  • Ako dvadsiatnici premenili pôžičku od rodičov na miliónový biznis
Mladí podnikatelia zmenili trh s omáčkami a získali celonárodnú distribúciu
Sauz, stock cake
  • Mladí podnikatelia zmenili trh s omáčkami
  • Ako dvadsiatnici premenili pôžičku od rodičov na miliónový biznis

Dvadsaťroční študenti z Los Angeles, Troy Bonde a Winston Alfieri, začali svoju podnikateľskú cestu počas pandémie COVID-19. S počiatočnou pôžičkou od rodičov vo výške približne 8 500 eur sa pustili do výroby sanitárnych zariadení, informuje CNBC.

Ich prvý podnikateľský pokus im priniesol zisk, ktorý následne investovali do nového projektu – značky omáčok Sauz. Dnes dosahujú mesačné tržby približne 940 000 eur.

Od sanitárnych zariadení k omáčkam

V roku 2020, keď pandémia prerušila prezenčné vyučovanie na Univerzite Južnej Kalifornie, sa Troy a Winston rozhodli využiť čas a hľadať podnikateľské príležitosti. Všimli si potrebu efektívnejších sanitárnych riešení v školách a iných verejných priestoroch.

Spojili sa s výrobcom v Číne, ktorý už mal v ponuke zariadenie kombinujúce bezdotykový teplomer a dávkovač dezinfekcie. Po získaní vzorky a úspešnej prezentácii miestnemu školskému obvodu získali objednávku na približne 18 800 eur. Na financovanie tejto objednávky si od rodičov požičali v prepočte 8 500 eur.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa SAUZ (@getsauz)

„Bolo to najdesivejšie rozhodnutie v našich životoch, poslať takú sumu neznámemu výrobcovi v Číne,“ spomína Bonde.

Napriek riziku im o týždeň a pol dorazili dve palety zariadení. Ich spoločnosť NextPace Ventures rýchlo rástla a získala klientov ako Best Western. Po šiestich mesiacoch však pochopili, že dopyt po týchto zariadeniach nebude trvalý.

Zrodenie značky Sauz

Po úspechu s NextPace Ventures sa rozhodli investovať zarobené peniaze do nového projektu. Pri častých návštevách obchodov si všimli, že v regáloch s omáčkami chýbajú inovatívne a atraktívne produkty.

„Pasta bola pre nás najväčšou príležitosťou na trhu,“ hovorí Bonde. Investovali približne 141 000 eur do vývoja značky Sauz, predali svoje autá a opustili tradičné kariérne cesty, aby sa naplno venovali tomuto projektu.

Najali potravinového vedca na vývoj receptúr a marketingovú agentúru na vytvorenie pútavého obalu. Rozhodli sa pre netradičné príchute, ako Hot Honey Marinara a Summer Lemon Marinara, aby sa odlíšili od konkurencie.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa SAUZ (@getsauz)

„Chceli sme dôverovať našim inštinktom a priniesť niečo nové,“ dodáva Bonde.

Po úspešnom uvedení v obchode Erewhon v júli 2023 sa Sauz začal rozširovať do ďalších predajní. V januári 2024 vstúpili do Whole Foods a v júli do Targetu, čím získali celonárodnú distribúciu.

Dnes ponúkajú aj ďalšie príchute, ako Creamy Calabrian Vodka a Wild Rosemary Marinara. Vďaka aktívnej prítomnosti na sociálnych sieťach, najmä TikToku a Instagrame, si získali širokú zákaznícku základňu.

Keď skúška otvorí dvere do biznisu

Treba tiež spomenúť, že cesta k úspechu značky Sauz bola plná nečakaných momentov, no jeden z nich bol pre Troya Bonda kľúčový – zdanlivo nevinná povinnosť navštíviť konzultáciu u profesora.

Na jar 2021, počas štúdia na University of Southern California, dostal Bonde na účtovnej skúške známku C+, čo ho podľa pravidiel nútilo absolvovať konzultáciu.

Počas rozhovoru sa profesorovi zveril s problémami, ktoré mal spolu so spolužiakom Winstonom Alfierim pri rozbiehaní značky omáčok. Hľadanie výrobcu či dodávateľa bolo náročné – odmietlo ich takmer 200 spoločností. Táto úprimnosť sa však ukázala ako šťastný krok.

Profesor totiž poznal bývalého manažéra Whole Foods vďaka tomu, že ich dcéry boli spolubývajúce. Táto známosť sa ukázala ako prelomová – Bonde dostal kontakt na výrobcu, ktorý bol ochotný spolupracovať.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa SAUZ (@getsauz)

„Nasledujúci týždeň sme mali prehliadku ich zariadenia,“ spomína Bonde. „Boli sme prví, kto sa dostal na ich linku. Mali sme obrovské šťastie.“

Dnes má značka distribúciu vo viac ako 500 obchodoch po celých Spojených štátoch a plánuje sa rozšíriť do 2 500 ďalších predajní do konca roka 2024.

Marketing, ktorý oslovuje Gen Z

Základom úspechu Sauz je aj silná prítomnosť na sociálnych sieťach, najmä TikToku a Instagrame. Jeden z najúspešnejších príspevkov ukazuje Bonda v tričku s nápisom „Taking Down Big Tomato“, ako diskutuje so zástupcom konkurenčnej značky na veľtrhu. Okrem toho si značka vytvorila vlastnú merch líniu s provokatívnymi sloganmi, ako „Hot Girls Eat Pasta“.

Do konca roka 2024 plánuje značka rozšíriť distribúciu do 3 000 predajní a zároveň udržať kvalitu surovín, ktoré získava od overených dodávateľov. 

„Údaje ukazujú, že dokážeme prilákať oveľa mladšieho zákazníka, ktorý zvyčajne nekupuje jarred omáčky,“ hovorí Bonde.

Sauz má tak ambíciu nielen prežiť na preplnenom trhu, ale aj preraziť ako značka, ktorá definuje nové štandardy v kategórii cestovinových omáčok.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Get Sauz

Najnovšie videá

Trendové videá