26-ročný milionár a najúspešnejší youtuber sveta čelí kritike. Novým produktom má prekrývať škandál

  • MrBeast sa dostal do neľahkej situácie
  • Jeho nový produkt mnohí považujú za marketingový ťah, ktorým chce zahladiť problém, ktorému by sa mal postaviť čelom
MrBeast
Instagram/MrBeast
  • MrBeast sa dostal do neľahkej situácie
  • Jeho nový produkt mnohí považujú za marketingový ťah, ktorým chce zahladiť problém, ktorému by sa mal postaviť čelom

Jimmy Donaldson, známy pod prezývkou MrBeast, je momentálne najsledovanejším youtuberom na svete s neuveriteľnými 316 miliónmi odberateľov.

Jeho impérium však v poslednom čase čelí vážnym problémom. Napriek tomu, alebo možno práve preto, sa Donaldson rozhodol uviesť na trh nový produkt v spolupráci s ďalšími známymi tvorcami obsahu – Loganom Paulom a KSI.

Lunchly – nová konkurencia pre Lunchables

Nový produkt nesie názov Lunchly a má ambíciu konkurovať populárnym baleniam Lunchables od spoločnosti Kraft Heinz. Balíček Lunchly bude obsahovať fľašu nápoja Prime (ktorý vyrábajú Paul a KSI), tyčinku čokolády Feastables od Donaldsona a jedno z troch jedál – „Fiesta Nachos“, „The Pizza“ alebo „Turkey Stack ‚Ems“.

Tento krok prekvapil mnohých, ktorí v poslednom čase sledovali Donaldsonove problémy. MrBeast sa totiž ocitol v sérii kontroverzií, ktoré vyvrcholili podaním hromadnej žaloby niekoľkými súťažiacimi z jeho pripravovanej šou „Beast Games“ pre Amazon.

Súťažiaci tvrdia, že na pľaci dochádzalo k se*uálnemu obťažovaniu a nebezpečným podmienkam, informuje BBC.

Mlčanie ako stratégia?

Donaldson sa k žalobe verejne nevyjadril. Podľa marketingových expertov a odborníkov na krízový manažment môže byť uvedenie nového produktu bez verejného vyjadrenia sa k nedávnym obvineniam riskantným krokom, ale zároveň môže ísť o premyslenú stratégiu.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Logan Paul (@loganpaul)

Kontroverzná minulosť

Donaldson sa už v minulosti stretol s kritikou, ale väčšinou ju dokázal prekonať. Situácia sa však zmenila, keď začiatkom tohto roka prerušil pracovné vzťahy so svojou dlhoročnou priateľkou Avou Tyson po obvineniach z nevhodnej komunikácie s mladými fanúšikmi. Tyson sa ospravedlnila a oznámila, že prestane pracovať s tímom MrBeasta.

„Chcela by som sa ospravedlniť za akékoľvek moje minulé správanie alebo komentáre, ak niekoho zranili alebo urazili,“ napísala Tyson na sociálnej sieti X, hoci nešpecifikovala, o aké správanie alebo komentáre išlo.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa MrBeast (@mrbeast)

Donaldson v reakcii uviedol, že je znechutený a začal vyšetrovanie. Krátko po tejto kontroverzi Donaldsonova reputácia utrpela ďalší úder, keď The New York Times zverejnil správu o zraneniach, hospitalizáciách, nedostatku jedla a vody a obmedzenom prístupe k liekom na natáčaní „Beast Games“.

Riziká a príležitosti

Z radov marketérov momentálne zaznievajú tvrdenia, že Donaldson by mohol dokonca profitovať z negatívnej pozornosti.

Zároveň varujú, že tento krok by mohol vyzerať ako odvádzanie pozornosti od vážnych obvinení. Priame riešenie týchto problémov by potenciálne pomohlo dlhodobo chrániť jeho reputáciu.

Budúcnosť MrBeasta

Napriek kontroverzii Donaldsonove posledné tri videá na YouTube, ktoré boli zverejnené od začiatku škandálu, dosiahli každé viac ako sto miliónov zhliadnutí a počet jeho odberateľov naďalej rastie.

Treba tiež pripomenúť, že je ťažké odhadnúť, koľko z Donaldsonových 300 miliónov odberateľov na YouTube vôbec sleduje negatívne správy.

V konečnom dôsledku bude Donaldsonov prístup k týmto obvineniam a právnym výzvam v nasledujúcich týždňoch kľúčový pre určenie dlhodobého dopadu na jeho reputáciu a značku.

Vandalizmus a kritika

Na sociálnych sieťach sa objavili fotografie a videá zobrazujúce vandalizmus na vystavených produktoch Donaldsonovej značky Feastables v obchodoch s potravinami.

Niektorí užívatelia tiež kritizovali nutričnú hodnotu balíčkov Lunchly a viedli spory s Loganom Paulom na sociálnej sieti X ohľadom ich zloženia.

Čo sa týka čísel, tie hrajú v prospech youtuberov. Odhadovaná hodnota majetku MrBeasta sa pohybuje okolo 500 miliónov dolárov (približne 460 miliónov eur), zatiaľ čo Logan Paul má odhadovaný majetok okolo 45 miliónov dolárov (41 miliónov eur) a KSI približne 25 miliónov dolárov (23 miliónov eur).

Či už je uvedenie nového produktu Lunchly uprostred kontroverzie odvážnym marketingovým ťahom alebo zúfalým pokusom o odvrátenie pozornosti, jedno je isté – MrBeast opäť dokázal, že vie udržať pozornosť verejnosti.

Nasledujúce týždne ukážu, či sa mu podarí prekonať súčasné problémy a či jeho nový produkt uspeje na trhu.

Platí však, že Jimmy Donaldson zostáva jednou z najvplyvnejších osobností na internete a jeho ďalšie kroky budú pozorne sledované miliónmi fanúšikov po celom svete.

Zdroje: The New York Times, BBC, Celebrity Net Worth

Najnovšie videá

Trendové videá