5 naozaj kreatívnych reklám zo Slovenska, pri ktorých si zadávatelia poriadne uleteli
- Nie je nič lepšie, ako navrhnúť bilbord, ktorý si ľudia so záujmom prečítajú, zapamätajú, pobavia sa a nakoniec ho aj odfotia a zavesia na sociálne siete
- Týmto značkám sa toto všetko podarilo a rozosmiali internet a aj všetkých okoloidúcich ľudí
- Nie je nič lepšie, ako navrhnúť bilbord, ktorý si ľudia so záujmom prečítajú, zapamätajú, pobavia sa a nakoniec ho aj odfotia a zavesia na sociálne siete
- Týmto značkám sa toto všetko podarilo a rozosmiali internet a aj všetkých okoloidúcich ľudí
Obchod plný semena
Slovenčina je plná skvostov a slovných zvratov. Svedčí o tom aj nový bilbord značky Bio Growshop. Ide o firmu zaoberajúcu sa pestovaním plodín a rastlín aj pod umelým osvetlením.
V ich ponuke nájdeš umelé osvetlenie, hydroponické systémy, kvalitné substráty, 100% Bio hnojivá a zjavne aj rôzne druhy semien. Práve tento druh tovaru je zjavne pre Bio Growshop kľúčový, nakoľko je na ich reklame nosným prvkom. Ich reklama upozorňuje na otvorenie novej predajne v Košiciach a nesie odvážny claim: „Obchod plný semena.”
JBM Pokuty
Táto reklama ešte pred časom zaujala prinajmenšom celé Michalovce. Pri hlavnej ceste sa objavil bilbord, ktorý mnohých ľudí pobavil, no našli sa aj taký, ktorí pri pohľade naň zúrili.
Nápis JBM Pokuty má byť podľa autora reklamy skratka z vety „Jasné, Budú Menšie Pokuty“. Nie každý však reklamu na antiradar pochopil takto. Posvietila si na ňu policajti i Slovenská obchodná inšpekcia. Mladý podnikateľ, ktorý sa venuje aj predaju autofólii a denných svetiel vraj nikoho nenabádal na protizákonnú činnosť. Podnikateľ zdôrazňuje, že predaj antiradarov nie je zakázaný a že propaguje len bezpečnú jazdu bez pokút.
ASAPRINT
Tento bilbord predstavila firma Asaprint, ktorá sa zaoberá digitálnou tlačou. Keď chceli svoje služby spropagovať a do ulíc nasadiť reklamu, zistili, že tými najhoršími klientmi sú oni sami. Ich cieľom bolo odkomunikovať, že zákazníkom ponúkajú naozaj širokú paletu produktov.
Nakoniec na bilborde len zo zábavy použili slovo Kajnšmetke. Niekto bilbord odfotil a nahral na Facebook stránku Kajšmentke. Tá ho zdieľala viac ako 45 tisíc fanúšikom. Post mal viac ako 900 likov a 40 zdieľaní.
Klenoty Aurum
Cieľom tejto kampane bolo upozorniť na novú a zároveň cenovo dostupnú ponuku briliantových šperkov, ktoré ponúka slovenské klenotníctvo Klenoty Aurum. Značka v kampani používa vyhviezdičkované vulgarizmy, ktoré zaujmú už na prvý pohľad.
Značka šperkov sa však obhajuje, že len v jednom zo základných 11 vizuálov kampane použili slovo ko*ot, ktoré sa podľa zástupcov tejto značky pokojne môže čítať aj ako vulgarizmus, alebo aj ako úplne iné slovo.
„Ak v ňom niekto vidí vulgarizmus, tak asi nemôže proti tomu vizuálu protestovať, lebo tým potvrdzuje, že je pravdivý a skutočne pripomína reálnu možnosť konverzácie. A ak v ňom čitateľ vulgarizmus nevidí, tak je to tiež dobre, lebo zjavne by podobné slovo v živote nepoužil a našťastie ho potom nijak nemá ako urážať,” dodávajú.
Sadkay
Ďalším skvelým príkladom, ako poňať reklamu netradične, s využitím aktuálneho diania, je firma Sadkay, ktorá ponúka sedacie súpravy na mieru. Cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie o značke, ktorá má malý rozpoečt na reklamu. Rozhodli sa teda, že pôjdeme do veľmi výraznej kreatívy, aby vedeli získať aj určitý komunikačný presah nad rámec platených médií. A podarilo sa.
Tieto reklamy sú dokonalým príkladom že niekedy sa netreba báť vystúpiť z radu. Treba byť iný, komunikovať sviežo, chytať sa aktuálnych tém a trošku sa aj zabávať. Ľudia vždy ocenia komunikáciu, ktorá nie je klišé.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy