Známy domáci výrobca kuchýň sa dostal do konkurzu. Situácia skončila s nečakaným zvratom

  • Spoločnosť Oresi Slovakia sa dostala do konkurzu
  • Zákazníci si však všimli, že zo všetkých predajní nezmizli
oresi
Wikimedia Commons/JiriMatejicek, Archív Canva
  • Spoločnosť Oresi Slovakia sa dostala do konkurzu
  • Zákazníci si však všimli, že zo všetkých predajní nezmizli

Slovenská dcérska spoločnosť českej značky Oresi, ktorá na našom trhu pôsobila od roku 2009, sa dostala do konkurzu. Firma Oresi Slovakia, s.r.o., prevádzkujúca sieť predajní s kuchyňami, však napriek ohláseniu konca svojej činnosti prekvapivo úplne nezmizla z trhu. 

História firmy sa začala písať v roku 2009, keď po úspechu v Česku expandovala na Slovensko. Napriek ťažkým začiatkom počas hospodárskej krízy sa spoločnosti darilo rásť a už dva mesiace po vstupe mala na Slovensku až 11 predajní.

Svoj vrchol dosiahla v roku 2016 s tržbami 7,3 milióna eur. Účtovné knihy však hovoria jasnou rečou, zisk dokázala vykázať len dvakrát vo svojej histórii, a to v rokoch 2013 a 2022.

Snímka obrazovky 2025-01-14 o 11.59.49
zdroj: Reprofoto: Finstat.sk

Český majiteľ firmy oznámil ukončenie činnosti na slovenskom trhu na webovej stránke. „Radi by sme vás informovali o aktuálnej situácii spoločnosti Oresi Slovakia. Sme dohodnutým predajcom kuchýň značky Oresi na Slovensku a mali sme povolenie používať túto značku pre naše podnikanie. Je dôležité zdôrazniť, že Oresi Slovakia a Oresi, ktorá pôsobí v Českej republike, sú ekonomicky úplne oddelené subjekty.“ 

Problémy počas pandémie

Problémy vyvrcholili počas pandémie COVID-19, keď sa firma objavila na zozname dlžníkov Sociálnej poisťovne. V júni minulého roka požiadala o vyhlásenie konkurzu, ktorý súd v auguste potvrdil. Celkové pohľadávky voči slovenskej pobočke presiahli jeden milión eur.

„Vzhľadom na súčasnú nepriaznivú ekonomickú situáciu na trhu sme sa rozhodli ukončiť naše obchodné aktivity na Slovensku,“ oznámila vtedy firma. 

Spoločnosť na svojom webe uviedla: „Veľmi nás táto situácia mrzí a plne chápeme ťažkosti, ktorým môžu čeliť naši zákazníci, najmä tí, ktorí už zaplatili zálohu na kúpnu cenu.“ Zákazníkov však ubezpečili, že o peniaze neprídu. Ich objednávky prevezme česká spoločnosť SITINA CZ so sídlom v Týništi nad Orlicí.

Nečakaný zvrat

Zaujímavý zvrat nastal nedávno, keď vyšlo najavo, že predaj kuchýň Oresi na Slovensku úplne neskončí. Zatiaľ čo slovenská dcérska spoločnosť končí v konkurze, na webovej stránke sa objavil upravený oznam: „Chceme upozorniť, že ukončenie predaja kuchýň značky Oresi na Slovensku sa týka iba našich predajní. Predaj v ostatných predajniach pokračuje.“

Kuchyne značky Oresi tak môžeš naďalej zakúpiť v troch predajniach:

  • Lounge design v Trenčíne (Soblahovská 6983/4A)
  • K-parket v Senici (Robotnická 109)
  • Inak Sk s.r.o. v Košiciach (Bardejovská 1816/1)

O vyjadrenie sme požiadali aj filmu Oresi Slovakia a po obdržaní odpovede budeme článok aktualizovať. 

Slovenské značky miznú z trhu

Ako sme ťa nedávno informovali, aj second handová značka Nosene po desiatich rokoch mení svoj príbeh. Priekopník v oblasti etického a ekologického nakupovania na Slovensku, ktorý zmenil pohľad ľudí na second hand módu, ukončí svoju činnosť do marca 2025.

Finančné výsledky za rok 2023 naznačovali problémy – tržby klesli o 6 % na 247 391 € a strata sa prehĺbila o 81 % na -66 784 €. Práve nepriaznivý vývoj na trhu a rastúce náklady priviedli značku k rozhodnutiu ukončiť svoje pôsobenie.

„Tak ako je dôležitá odvaha začať, je rovnako dôležitá odvaha skončiť,“ zdôvodnili zakladatelia na sociálnych sieťach. Projekt, ktorý v roku 2015 založila Katarína Hutyrová, si získal široké publikum vďaka ponuke kvalitného second hand oblečenia pripraveného na okamžité nosenie.

Za dekádu svojho pôsobenia prispel k záchrane stoviek ton oblečenia pred likvidáciou. Ukončenie činnosti prebehne postupne. Ako prvý skončí e-shop 15. januára 2025, následne zatvorí svoje brány predajňa v Bory Mall koncom januára. Posledná prevádzka na Obchodnej ulici ukončí činnosť 21. marca 2025.

Počas záverečného obdobia pripravuje značka pre svojich zákazníkov špeciálne zľavy a prekvapenia. Hoci Nosene končí s predajom oblečenia, plánuje naďalej podporovať myšlienku udržateľnosti. Značka bude pokračovať v organizovaní swapov, prednášok, workshopov a v tvorbe upcyklingových kolekcií Renewals.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Interez, Redakcia Startitup, Oresi

Najnovšie videá

Trendové videá