Veľký úspech Slovákov: Expandeco kupuje českú firmu. Vybaví viac ako 3 milióny zásielok ročne

  • Slováci expandujú a kupujú českú firmu
  • Ročne budú môcť vybaviť 3 milióny zásielok
Expandeco
Expandeco
  • Slováci expandujú a kupujú českú firmu
  • Ročne budú môcť vybaviť 3 milióny zásielok

Slovenská spoločnosť Expandeco, ktorá sa zameriava na expanziu e-shopov, kúpila českú logistickú firmu Pošta bez hranic. Posilňuje tak svoje postavenie na európskom trhu a vytvára komplexné riešenie pre e-commerce segment. Pre Startitup to potvrdili zdroje priamo zo spoločnosti.

Celková výška investície do novej akvizície zatiaľ nie je známa. Expandeco na akvizíciu českej spoločnosti využilo platformu Crowdberry, kde spojili desiatky investorov na platforme.

Tisíce výdajných miest

Pošta bez hranic patrí medzi skúsených logistických poskytovateľov s viac ako 14-ročnou históriou na trhu. Súčasne spolupracuje s viac ako 30 dopravcami a pokrýva takmer 150 000 výdajných miest po celej Európe. V roku 2023 mala táto logistická firma tržby 12,4 milióna eur a EBITDA presiahla 1 milión eur. 

Spojenie s Expandeco prináša e-shopom možnosť využiť integrovanú platformu, ktorá spája lokalizáciu, zákaznícku podporu a komplexné logistické riešenia pod jednou strechou.

„Táto akvizícia predstavuje významný míľnik v našej desaťročnej histórii. Spojením síl s Poštou bez hranic dokážeme našim klientom ponúknuť komplexné riešenia pre ich expanziu v Európe, čím napĺňame našu víziu stať sa lídrom v oblasti podpory e-commerce na medzinárodnej úrovni,“ uviedol Tomáš Vrtík, CEO spoločnosti Expandeco.

Spoločnosť Expandeco rastie každým rokom. Od roku 2019 firma kontinuálne zvyšuje svoje tržby. Kým v roku 2019 boli na úrovni takmer 915-tisíc eur, za rok 2023 ich tržby presiahli 2,6 milióna eur. 

Ešte koncom septembra 2024 komentoval partner Crowdberry Daniel Gašpar možnosť investície do Expandeco: „Ide o vzácnu príležitosť pre investorov, ktorí zvyčajne nemajú šancu dostať sa k takejto transakcii. O investíciu je veľký záujem, krátko po spustení kampane už prejavilo záujem o investíciu viac ako 80 investorov, ktorí indikujú kapitál vo výške viac ako 1,3 milióna eur,“ hovorí.

Túžba po excelentnosti

Význam tejto akvizície podčiarkuje fakt, že Expandeco bude schopné obsluhovať viac ako 1 200 nových zákazníkov a spracovávať vyše 3 miliónov zásielok ročne.

Firma si stanovila ambíciu vybudovať jednotné miesto, kde e-shopy nájdu kompletnú podporu pre vstup na zahraničné trhy. Služby zahŕňajú lokalizáciu webových stránok, marketingové stratégie, zákaznícku podporu a logistiku. Tento komplexný prístup má pomôcť klientom Expandeco nielen rozšíriť svoju pôsobnosť, ale aj zvýšiť ich konkurencieschopnosť.

Pavel Vyoral, generálny riaditeľ Pošty bez hranic, poukazuje na vzájomnú synergiu: „Som rád, že sa nám naskytla jedinečná príležitosť posunúť Poštu bez hranic o kus ďalej. Zdieľaním know-how a rozšírením portfólia služieb môžeme našim klientom ponúknuť služby, ktoré doteraz outsourcovali inde.“

Finančný základ tejto akvizície zabezpečila investícia cez platformu Crowdberry, kde Expandeco získalo podporu od viac ako 150 investorov zo Slovenska a Česka. 

Cieľom slovenskej spoločnosti Expandeco je stať sa vedúcou spoločnosťou v oblasti e-commerce expanzie na európskej úrovni. 

„Veríme, že tento krok nielen posilní naše postavenie na trhu, ale pomôže definovať nové štandardy pre oblasť podpory e-shopov a vytvorí prostredie, kde budú podnikatelia schopní naplno využiť svoj potenciál,“ hovorí CEO Expandeco Tomáš Vrtík.

Expandeco
zdroj: Expandeco

Ako je na tom slovenský e-commerce? 

Slovenský e-commerce trh zaznamenal v roku 2024 pozitívny obrat po dvoch rokoch poklesu. Podľa analýzy nákupného poradcu Heureka dosiahol ročný obrat 1,84 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 6 %. Posledný kvartál roka vykázal rast až o 7 %, čo naznačuje, že spotrebitelia počas vianočného obdobia nešetrili.

Najsilnejšou kategóriou zostáva elektronika s podielom 21,1 % na celkovom obrate e-commerce. Nasledujú kategórie Dieľňa, stavba, záhrada (13,8 %) a Auto-moto (9,1 %). Zaujímavým fenoménom roka 2024 bol výrazný nárast predaja solárnych zostáv, ktoré medziročne vzrástli o 1 137 %.

Počet aktívnych e-shopov na Slovensku klesol na 13 900, čo naznačuje konsolidáciu trhu. Napriek tomu väčšina e-shopov zvládla prechod cez obdobie poklesu a niektorí obchodníci profitovali z akvizícií, čo prinieslo výhody pre slovenských spotrebiteľov.

V roku 2025 sa očakáva, že konsolidačné opatrenia, ako zvýšenie DPH a transakčnej dane, ovplyvnia spotrebiteľské správanie. Spotrebitelia budú pravdepodobne viac zvažovať svoje nákupy a vyhýbať sa impulzívnym rozhodnutiam. Očakáva sa tiež ďalší nárast digitalizácie a implementácia umelej inteligencie v e-commerce sektore.

Celkovo slovenský e-commerce trh vykazuje pozitívny trend s rastúcim obratom a adaptáciou na nové technológie, čo naznačuje jeho stabilný vývoj v nadchádzajúcich rokoch.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá