Kapacita až 9 200 vozidiel: Ázijská krajina uvádza na trh najväčší transportér áut na svete

  • BYD od vlaňajška prichádza so štvrtým podobným transportérom
  • Má ísť o najviac environmentálny transportér
BYD Auto shenzen
Snímka je ilustračná. Wikimedia/Feisim LEOANU
  • BYD od vlaňajška prichádza so štvrtým podobným transportérom
  • Má ísť o najviac environmentálny transportér

Portál Interesting Engineering informuje o tom, že čínska automobilová spoločnosť BYD Auto predstavila najväčší transportér vozidiel na svete, ktorý po vode dokáže prepraviť až 9 200 áut.

Už štvrtý transportér od minulého roka

Plavidlo s názvom „BYD Shenzhen“ bolo menované podľa mesta, v ktorom má spomínaná spoločnosť sídlo. Nedávno sa oficiálne odplavila z dokovacej stanice prístavu Yangzhou, ktorý sa nachádza severozápadne od Šanghaja.

Dĺžka BYD Shenzhen je 219 metrov, zatiaľ čo do šírky to je 37,7, pričom jej maximálna rýchlosť je 18,5 uzla (cca 34 km/h) a ponorom 9 metrov. Plavidlo podčiarkuje agresívnu expanziu tohto giganta s elektromobilmi do zámoria, keďže stavia na minuloročnom náraste predaja s cieľom dosiahnuť väčší podiel na globálnom trhu v roku 2025.

Portál Car News China zdôrazňuje, že BYD Shenzhen je v poradí už štvrtým prepravcom áut BYD od začiatku predchádzajúceho roka. Spoločnosť plánuje mať do začiatku roku 2026 celkovo osem transportérov, aby podporila svoju globálnu expanziu.

Spoločnosť BYD je známa svojou masívnou vertikálnou integráciou namiesto spoliehania sa na dodávateľov tretích strán. Okrem výroby áut teda vyrába svoje batérie a články, vlastní lítiové bane a prevádzkuje poisťovňu na elektromobily v Číne, ktorá pokrýva všetky časti dodávateľského reťazca elektromobilov.

BYD tvrdí, že Shenzhen je najekologickejší nosič áut na svete. Nový dopravca využíva technológiu na dvojpalivové palivo LNG, ktorá mu umožňuje jazdiť na LNG a tradičné lodné palivo. Je tiež vybavený zariadeniami na úsporu energie na zvýšenie prevádzkovej efektívnosti.

BYD Shenzhen je prvým nosičom, ktorý obsahuje boxové stacionárne akumulátory firmy BYD. Spoločnosť neposkytla bližšie podrobnosti, ale s najväčšou pravdepodobnosťou bude napájať loď počas dokovania alebo v zónach s nízkymi emisiami, aby sa znížila spotreba paliva.

Automobilka so sídlom v Shenzhene spustila svojho prvého transportéra pred rokom, v januári 2024, s názvom BYD Explorer. Po ňom nasledoval BYD Changzhou, ktorý bol spustený v decembri 2024 a vyplával do Európy s 5 000 elektromobilmi na palube. Ešte iba minulý týždeň BYD uviedla do prevádzky 7000-vozňový nosič BYD Hefei.

Predbehla aj Muskovu Teslu

Electrek pripomína, že BYD vlani predala rekordných 4,25 milióna nových energetických vozidiel (NEV), čo je o vyše 40 % viac ako v roku 2023. NEV zahŕňajú elektrické vozidlá (EV), ako aj a plug-in hybridy (PHEV).

Hoci niekoľko automobiliek ešte nezverejnilo celoročné predajné výsledky, očakáva sa, že BYD predbehne niekoľko globálnych automobilových lídrov, ako sú Ford, Honda a Nissan. Tento rok by však mohol byť pre najväčšiu čínsku automobilku ešte megalomanskejší.

Po výrobe viac ako 1,77 milióna vozidiel v minulom roku BYD prekonal Teslu o približne 4 500 kusov a stal sa najväčším svetovým výrobcom elektrických vozidiel. Tesla medzitým dodala o niečo viac plne elektrických vozidiel s 1,78 milióna v roku 2024 v porovnaní s 1,76 milióna BYD.

S prílevom nových súperov v Číne BYD agresívne expanduje do ďalších ázijských krajín. Po vstupe do Japonska v roku 2023, na trhu, ktorému dominujú domáce automobilky, predal BYD v roku 2024 viac elektromobilov ako tamojší gigant Toyota.

A práve tento týždeň uviedla BYD svoj prvý elektromobil v Južnej Kórei, pričom počiatočná cena je asi 20 000 eur, čím vyzve ďalšieho veľkého automobilového hráča, Hyundai, na jeho domácej pôde.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Car News China, Electrek, Interesting Engineering

Najnovšie videá

Trendové videá