Stratili takmer 6 miliónov eur: Známe elektro definitívne zatvára všetky svoje kamenné predajne
- Predajca elektroniky Okay elektro zatvorí posledných 14 pobočiek dnes večer
- Spoločnosť bude pokračovať už len v online predaji
- Predajca elektroniky Okay elektro zatvorí posledných 14 pobočiek dnes večer
- Spoločnosť bude pokračovať už len v online predaji
Ďalší predajca elektroniky končí s kamennými predajňami. Okay elektro, dlhoročný významný hráč na slovenskom a českom trhu elektroniky a nábytku, dnes definitívne zatvára svoje posledné pobočky. Firma plánuje prejsť na online predaj. Na dátum zatvorenia predajní poukázali aktuality.sk, pričom o konci informuje aj spoločnosť na svojej webovej stránke.
Spoločnosť dlhodobo zápasila s finančnými problémami a výpadkami v dodávkach tovaru. Neúspešné boli aj rokovania s potenciálnymi investormi.
Strata takmer 6 miliónov eur
V roku 2023 zaznamenala firma na Slovensku pokles tržieb o štvrtinu na 49 miliónov eur a stratu 5,67 milióna eur. Na Slovensku dnes končí posledných 14 predajní v mestách ako Trenčín, Žilina či Trnava. Pobočky sídlia aj v mestách ako Bánovce nad Bebravou, Brezno, Hlohovec, Malacky, Nitra, Partizánske, Považská Bystrica, Púchov, Rožňava, Snina a Topoľčany.
Definitívne sa zatvoria v sobotu 25. januára večer. Podľa vyjadrenia spoločnosti je súčasný model kamenných predajní po 30 rokoch fungovania neudržateľný kvôli rastúcim nákladom a stagnácii trhu. Okay elektro nie je jediným reťazcom, ktorý z trhu mizne – minulý rok skončila aj sieť Datart.
Dodávatelia postupne obmedzovali alebo prerušili dodávky tovar, pretože za dlhé mesiace nedostali uhradené faktúry. To ešte viac zúžilo ponuku a znižovalo atraktivitu predajne pre zákazníkov.
„Zatvárame všetky predajne! Natrvalo! Do 25. 1. zatvárame všetky predajne OKAY! Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny na predajniach OKAY,“ informuje spoločnosť na svojej webovej stránke.
Okay ďalej informuje zákazníkov, že „sklady majú obmedzené a tovar rýchlo mizne“. „Naše maloobchodné predajne sa trvalo uzatvárajú, ale náš e-shop zostáva aj naďalej k dispozícii. Predajne môžu byť uzatvárané postupne v čase, k uzavretiu všetkých pobočiek dôjde 25.1.2025 vo 20.00.“
Kontroverzná marketingová kampaň
Predajca elektroniky Okay spustil koncom júna minulého roka celoslovenskú marketingovú kampaň, ktorá u zákazníkov vyvolala zmätok a pochybnosti. Reklamné oznamy hlásali zatvorenie všetkých predajní k 4. júlu o 20:00 a ponúkali tovar za „likvidačné ceny“. Mnohí zákazníci si to vysvetlili ako definitívny koniec reťazca, informovali sme v článku.
Spoločnosť však trvala na tom, že išlo len o bežnú marketingovú stratégiu. „Išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujeme už viac ako 10 rokov. Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. 7. o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,“ uviedol marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl.
Prípad však vzbudil pozornosť Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI). Hoci SOI neevidovala oficiálne sťažnosti spotrebiteľov, avizovala, že sa bude kampaňou zaoberať. Sporným bodom bolo najmä to, či komunikácia reťazca nebola zavádzajúca.
„V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov, týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ uviedla vo svojom stanovisku SOI.
Kontext celej situácie dotvára aj zložitá finančná situácia spoločnosti. Okay, ktorý prevádzkoval 140 predajní, zaznamenal v roku 2021 v Českej republike stratu 2,7 milióna eur a na Slovensku takmer 1,74 milióna eur. Firma v poslednom období aktívne hľadala nového investora alebo kupca. V júni 2023 sa dokonca objavili správy o prepúšťaní zamestnancov a zatváraní niektorých pobočiek.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: aktuality.sk, Okay, Startitup