Muž vysúdil 50 miliónov za bizarnú chybu Starbucksu

  • Starbucks čelí žalobe za spor so zákazníkom o popálenie nápojom
  • Američan Michael Garcia získal odškodné vo výške 50 miliónov
  • Utrpel vážne zranenia
pohár, kaviareň
Zdroj: Unsplash/Kyle Loftus, Unsplash/TR
  • Starbucks čelí žalobe za spor so zákazníkom o popálenie nápojom
  • Američan Michael Garcia získal odškodné vo výške 50 miliónov
  • Utrpel vážne zranenia

V Spojených štátoch sa odohral ďalší súdny spor týkajúci sa horúcich nápojov a ich bezpečnosti. Informovala o tom ČTK. Američan Michael Garcia získal odškodné vo výške 50 miliónov dolárov po tom, čo utrpel vážne popáleniny spôsobené vriacim čajom z reťazca Starbucks.

Incident sa odohral v Kalifornii, keď sa mu horúci nápoj vylial do lona, čo viedlo k vážnym zdravotným následkom, vrátane transplantácie kože a ďalších zákrokov.

Spor o zodpovednosť

Podľa právnikov žalobcu bol za nehodu zodpovedný zamestnanec Starbucks, ktorý nesprávne nasadil viečko na kelímok s horúcim čajom. Garcia tvrdí, že následky nehody mu spôsobili trvalé poškodenie a zohyzdili jeho telo na celý život. Právny zástupca poškodeného označil rozhodnutie poroty za zásadné pre zodpovednosť veľkých spoločností za bezpečnosť ich zákazníkov.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa STARTITUP (@startitup_sk)

Starbucks sa plánuje odvolať

Spoločnosť Starbucks reagovala na rozhodnutie vyjadrením súcitu so zraneným zákazníkom, no zároveň nesúhlasila s verdiktom. Podľa reťazca je priznané odškodné neprimerane vysoké a plánuje sa proti rozhodnutiu odvolať. Zároveň zdôraznila, že dodržiava prísne bezpečnostné štandardy pri manipulácii s horúcimi nápojmi.

Bizarné prípady, keď ľudia žalovali fastfoody

V dnešnej dobe je žalovanie spoločností, vrátane fastfoodov, bežnou praxou. Niekedy sa však objavia prípady, ktoré môžeme považovať za bizarné alebo zvláštne. Tieto prípady zvyčajne spôsobujú zmiešané pocity medzi verejnosťou, od zábavy po údiv nad tým, čo všetko sa môže stať dôvodom na žalobu. Tu sú niektoré z najzvláštnejších prípadov, keď ľudia žalovali fastfoodové reťazce.

Popáleniny od horúcej kávy – McDonald’s

Jeden z najznámejších prípadov v histórii žalôb proti fastfoodom sa stal v 1992, keď žena menom Stella Liebeck zažalovala McDonald’s za popáleniny spôsobené horúcou kávou. Píše magazín NPR.  Stella, ktorá si kávu kúpila v drive-thru, si ju dala na kolená, pričom sa v aute snažila otvoriť viečko. Následne sa káva vyliala a spôsobila vážne popáleniny na jej nohách.

Prípad sa stal virálnym, keďže žena pôvodne požadovala „len“ 20 000 dolárov za pokrytie lekárskych nákladov, ale súd rozhodol v jej prospech a jej odškodné dosiahlo 2,86 milióna dolárov, hoci suma bola neskôr znížená na 480 000 dolárov. Tento prípad sa stal predmetom mnohých diskusií o zodpovednosti spoločností za bezpečnosť svojich produktov.

Žaloba za nezdravú stravu – McDonald’s

V roku 2002 podal 56-ročný muž z New Yorku žalobu na McDonald’s, pričom obvinil reťazec z toho, že jeho jedlá boli nebezpečné a prispeli k jeho obezite. Tvrdil, že McDonald’s nezverejnil dostatočne informácie o kalóriách a tukoch v jedlách. Jeho žaloba bola jednou z viacerých, ktoré viedli k diskusiám o zodpovednosti reťazcov fastfoodov za verejné zdravie. Napriek tomu, že žaloba nebola úspešná, prispela k zvýšeniu povedomia o výživových hodnotách fastfoodových jedál. Mcdonald´s čelil v minulosti viacerým žalobám v súvislosti s obezitou.

Obvinenie z podvodu – Burger King

V roku 2015 podal zákazník žalobu proti reťazcu Burger King za to, že jeho hamburger bol podávaný s oveľa menšou porciou mäsa, než akú videl na reklame, informovalo BBC. Tvrdil, že rozdiel medzi reklamovanou veľkosťou a skutočnou veľkosťou je zavádzajúci a klamlivý. Tento prípad bol príkladom žaloby na základe údajného podvodu a uvedenia nepresných informácií o produktoch.

Pád z nešikovnej stoličky – Wendy’s

V roku 2014 podal zákazník žalobu proti reťazcu Wendy’s po tom, čo spadol zo stoličky, ktorá sa zrazu zrútila, informuje Times Leader. Tvrdil, že reťazec mal zodpovednosť za zabezpečenie svojho zariadenia a že stolička nebola dostatočne stabilná. Hoci tento prípad znie komicky, podčiarkuje potrebu pravidelnej údržby a bezpečnosti v reštauračných prevádzkach.

Tieto bizarné žaloby proti fastfoodom ukazujú, ako veľmi sa rôzne situácie môžu zmeniť na právne prípady. Zatiaľ čo niektoré z týchto žalôb sú zjavne neprimerané, prispievajú k širším diskusiám o zodpovednosti, bezpečnosti a transparentnosti vo svete rýchleho občerstvenia. Či už ide o horúcu kávu, nezdravú stravu alebo bezpečnostné problémy, tieto prípady nám ukazujú, že aj najmenšie detaily môžu mať veľký právny dopad.

Čítajte viac z kategórie: Zahraničie

Zdroje: ČTK, Times leader, NPR, wikipedia, BBC

Najnovšie videá

Trendové videá