Nájdi svoj Niche

  • Veľa investorov dáva začínajúcim startupistom túto radu: „Tvoj nápad je príliš malý. Musíš rozmýšľať vo veľkom a sústrediť sa na väčší trh, ináč nie si hoden mojich peňazí a času. My chceme investovať iba do startupov, ktoré menia svet a robia niečo naozaj, NAOZAJ VEĽKÉ“.
102713661-DSC07426.530×298
  • Veľa investorov dáva začínajúcim startupistom túto radu: „Tvoj nápad je príliš malý. Musíš rozmýšľať vo veľkom a sústrediť sa na väčší trh, ináč nie si hoden mojich peňazí a času. My chceme investovať iba do startupov, ktoré menia svet a robia niečo naozaj, NAOZAJ VEĽKÉ“.

Je to najhoršia rada akú môže začínajúci startupista dostať. Yahoo Google začali ako malé prepojenia pre webstránky, o ktoré sa zaujímalo menej ako 1 % ľudí na celom svete. Facebook mal na začiatku iba fotky študentiek univerzity, s ktorými chcel Mark Zuckenberg randiť. Twitter bol jednoduchá aplikácia s upozorneniami, ktorá publikovala 140 znakov dlhý status veľmi malej skupine ľudí. Väčšina z nich ani nevedela, o čo vlastne ide.

Uber mal ako svojich prvých zákazníkov skupinu geekov v San Franciscu, ktorých prepájala mizerná mobilná aplikácia s vodičmi taxíkov, ktorí neboli ešte totálni alkoholici.

travis-e1416346466418

Väčšina venture kapitalistov (hlavne tí s minimálnymi skúsenosťami s marketingom, či príliš veľkým bohatstvom/a zopár dobrými investíciami) pre toto nemajú pochopenie. Pozor, toto však neplatí pre tých, ktorí manažujú väčšie fondy a očakávajú veľké návraty pre uspokojenie svojich investorov.

Tajomstvo spočíva v nájdení svojho niche – tej začiatočnej kombinácie (úzky okruh zákazníkov + odlišný špecifický produkt), ktorá vám umožní poraziť vašu oveľa vyspelejšiu a väčšiu konkurenciu. A keďže ste startup, dokážete urýchliť zmeny a vývoj oveľa rýchlejšie ako korporát.

Väčšina startupov vytvorí zo začiatku produkt pre malú skupinu potenciálnych užívateľov alebo zákazníkov, ktorý je tak hrozný, že LEDVA vyrieši problém.

**FILE**In this Sept. 2, 2008 file photo shows Google co-founders Sergey Brin, left, and Larry Page, right, talking about the new Google Browser, "Chrome," during a news conference at Google Inc. headquarters in Mountain View, Calif. Google Inc. is shifting its Web browser out of test mode just 100 days after its debut, an unusually quick transition for a company known for keeping the "beta" tag on some products for years. (AP Photo/Paul Sakuma, file)

V skutočnosti väčšina startupov môže byť na začiatku podpriemerná no stále veľmi úspešná. O to presne ide. Stojí to za prd, no stále to funguje alebo to je užitočné a to je skvelým znakom, že to má veľký potenciál.

Väčšina ľudí si myslí, že ich produkt musí byť ÚŽASNÝ pre VŠETKÝCH aby uspel. V realite stačí ak je ledva funkčný a lepší ako alternatívy pre malú skupinu ľudí, dosť dlho na to aby prežil ďalší východ slnka. Následne sa  postupne a opakovane zlepšuje.

3017331-poster-5-poster

zdroj: 500hats.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá