Ľudia vo veľkom rušia svoje rezervácie na Teslu Model 3. Pre Muska je to však úľava a použil zaujímavé prirovnanie
- Obľúbený výrobca elektromobilov zažíva pomerne ťažké obdobie. Má za sebou síce predstavenie svojho najlacnejšieho vozidla, no teraz čelí náročnej úlohe.
- Obľúbený výrobca elektromobilov zažíva pomerne ťažké obdobie. Má za sebou síce predstavenie svojho najlacnejšieho vozidla, no teraz čelí náročnej úlohe.
Musí ho totiž dodať niekoľkým stovkám tisíc zákazníkom, ktorí si ho rezervovali. To ale pre výrobcu vôbec nie je jednoduché, keďže zatiaľ dokáže vyrábať iba zopár tisíc kusov mesačne.
Niektorým už došla trpezlivosť
Nie všetci zákazníci sú ale ochotní počkať a svoje rezervácie radšej zrušili. V stredu o tom na Twitteri informoval samotný Elon Musk. Podľa neho rezervácie zrušilo až 63 tisíc zákazníkov, čo mu ale veľmi nevadí. Práve naopak, Musk to považuje za úľavu pre výrobcu. „Je to ako keby ste boli v reštaurácii a servírovali hamburgery, pričom je na ne čakacia doba hodinu a pol — naozaj by ste chceli povzbudiť viac ľudí, aby si objednali hamburgery?“ – takto situáciu prirovnal Musk.
Zasýtiť dopyt nebude ľahké
Počet rezervácií po rozsiahlych zrušeniach klesol na 455 tisíc (z pôvodných 518 tisíc), čo je ale stále veľký počet vzhľadom k tomu, že od decembra bude Tesla schopná produkovať 20 tisíc kusov. Prvých 30 kusov si mohli zákazníci vyzdvihnúť minulý piatok, no medzi nimi boli najmä zamestnanci Tesly a Elon Musk.
zdroj fotografie: Experis Singapore / Twitter
Tí, ktorí svoje rezervácie podali iba v tomto období, sa podľa mnohých odhadov dočkajú svojho Modelu 3 najskôr koncom roka 2018. A nie je ich málo. Od piatku totiž Tesla prijíma priemerne 1800 rezervácií každý deň. A to aj napriek tomu, že nemá žiadny marketing. Spoločnosť teda o dopyt vôbec nemusí mať obavy a zrejme aj to je dôvodom, pre ktorý Musk považuje rušenie rezervácií za úľavu.
Zdroj: fontech.startitup.sk
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy