Tesla Model 3 nie je luxusné auto, ale cenu takú skutočne má
- Kto by chcel Teslu, len za 35 000 eur? Takmer každý. Aká je však jeho reálna cena a za čo všetko musíš doplácať, aby si mal aspoň základnú výbavu luxusných áut strednej triedy?
- Kto by chcel Teslu, len za 35 000 eur? Takmer každý. Aká je však jeho reálna cena a za čo všetko musíš doplácať, aby si mal aspoň základnú výbavu luxusných áut strednej triedy?
Základná cena nového Modelu od Tesly je 35 000 dolárov (v podobnej cene sa bude predávať aj v eurách). Táto cena nie je až tak vysoká, aby si Model 3 nekúpil ktokoľvek. Na druhú stranu sa tu naskytá menší problém. Táto cena je len základná a ak by si chcel možnosti autopilota alebo inú farbu, ako čiernu, musíš si priplatiť.
Foto: Tesla
Ak by si chcel spomínaného autopilota, priplatíš si 5 000 dolárov. Ak chceš inú, ako čiernu farbu, príplatok bude vo výške 1 000 dolárov. A ak ti nestačí pôvodný dojazd, ale plánuješ cestovať dlhšie trate, priplatíš si 9 000 dolárov a tvoj dojazd bude cez 450 km namiesto pôvodných 300 km. So započítaním týchto „upgradov“ sa nachádzame už na 50 000 dolárov (eur) za auto v strednej triede.
Ak si nováčikom v automobilovom priemysle, tak len pre informáciu, toto auto kvôli cene nepatrí tak úplne do strednej triedy. V porovnaní s inými autami cenenými okolo 50 000 eur to vyzerá nasledovne. V zozname môžeš nájsť Volvo S90 (46 950 eur), Lexus GS (46 310 eur), Audi A6 (47 600 eur) a aj BMW 320i (47 175 eur). Všetky tieto sumy áut sú ešte pred pridaním bežných prémiových doplnkov, ako sú kožené a výkonne nastaviteľné sedadlá, sklopné bočné zrkadlá a zadné USB porty. Čo víde minimálne ďalších 5 000 eur.
Takže, ak sa chystáš minúť okolo 50 000 eur za Model 3, robí to z neho luxusné auto? Pre niekoho áno, ale pre mnohých ľudí nie. Nie, ak si ochotný minúť cez 50 000 eur za auto, namiesto ktorého môžeš mať BMW rady 5 alebo Mercedes E-Class. Ak si ochotný toľko minúť, potom v tom nevidím žiadny problém. Ak si si ale myslel, že výdavky za auto budú do 35 000 eur a auto bude priamou konkurenciou BMW rady 5, tak nie, naozaj nebude.
Ak so mnou nesúhlasíš, pokúsim sa ti vyššie spomenuté „hejtovanie“ argumentovať. Ak si kúpiš štandardný Tesla Model 3, sedadlá si budeš musieť nastavovať manuálne, ako aj polohu volantu. Bočné zrkadlá nie sú napájané alebo vykurované a nie je tam žiadne automatické stmievanie pri veľkom oslepujúcom jase. Taktiež tam nie sú žiadne LED svetlá do hmly a ak chceš mať krytý úložný priestor v strede pod hlavným a jediným displejom Modelu 3, budeš si musieť tiež dodatočne zaplatiť. Pokiaľ teda doložíš k základnému Modelu 3 ďalších 5 000 dolárov, získaš Premium Upgrade. V podstate budeš mať interiér základného modelu Toyota Camry. (Len pre info, model Toyota Camry je štandardne vybavený krytom nad stredovým úložným priestorom)
Foto: tesla.com
Ak si hľadal zmenšeninu modelu S – prvotriedny interiér, autopilot, približne 450 km dojazd a farbu kapoty podľa vlastného výberu, nebudeš to mať bez zaplatenia viac ako 55 000 eur. Pre niektorých ľudí, je to stále v poriadku. Určite nie pre 500 000 ľudí, ktorí si nový Model 3 zarezervovali za 1 000 eur na viac ako rok dopredu s vidinou vlastnenia Tesly a následného doplatenia viac než tridsiatich tisíc eur.
Tesla stále nepovedala, čo všetko bude obsahovať interiér (alebo čo nebude). Stále je okolo Modelu 3 veľký „humbuk“. Uvidíme, aké budú vyjadrenia ľudí, po zverejnení všetkých špecifikácií online. Model 3 nie je teda luxusné auto, ale taktiež nepatrí k tej nižšej triede. Ak hľadáš zmenšeninu Modelu S za nižšie sumu, tak toto je ten správny ťah.
Zdroj článku: theverge.com
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko