Toto tradičné slovenské mäsiarstvo spod Tatier vyrába kvalitné výrobky z čistého mäsa
- Mäsovýroba Štefan Knižka stojí na pevných (a riadne vyúdených) základoch rodinnej mäsiarskej tradície.
- Mäsovýroba Štefan Knižka stojí na pevných (a riadne vyúdených) základoch rodinnej mäsiarskej tradície.
Štefan Knižka sa narodil v Telgárte a mäsiarstvu sa venoval už od začiatku medzivojnového Československa. Celý život robil s mäsom a keď v roku 1989 odišiel do dôchodku, konečne si splnil celoživotný sen a otvoril si vlastné mäsiarstvo, ktoré rozbiehal s manželkou a dcérou. To po jeho náhlej smrti koncom minulého tisícročia prevzali jeho vnuci Rastislav a Branislav Neupaverovci.
“Naše výrobky sú údené výhradne na studenom dyme z bukového dreva v tradičnej údiarni. Chceme podporovať miestnych hospodárov, preto všetky suroviny a prísady pochádzajú prevažne z nášho podtatranského regiónu. Tajomstvo výnimočnej chuti našich domácich výrobkov spočíva v tradičnom spôsobe výroby podľa rokmi overených starých rodinných receptov,” tvrdí mäsovýroba Štefan Knižka na svojej stránke.
To, že kvalita ich výrobkov je pre nich na prvom mieste, dokazuje aj ich neochota spolupracovať s hypermarketmi. Napriek tomu, že tí by mali o ich mäso záujem, vnuci Štefana Knižku chcú ostať verní princípom, ktorými sa riadil aj ich starý otec. Nič sa nemôže zľahčiť, ani podceniť.
Dodávajú iba predajcom, ktorí sú ochotní akceptovať vyššie ceny a menší objem. Ich výrobky teda momentálne nájdeš v COOP Jednote či v prevádzkach firmy Sintra. No najmä u nezávislých menších predajcov. Masová výroba pre veľké reťazce ich neláka.
„Takéto kontrakty odmietame, lebo kvalita sa nedá ustrážiť pri veľkých objemoch a ani za ceny, aké si predstavujú väčší predajcovia. My budeme radšej menší, avšak zotrváme pri tradičnej kvalite,“ povedal pre TREND spolumajiteľ podniku Rastislav Neupauer.
Okrem klasických mäsových výrobkov ich v poslednom čase láka aj streetfood. Svoj product Knižkov Hot Dog už dlhšie predávajú na festivaloch vrátane Pohody a robia s ním aj catering. Teraz by chceli klobásy v rožkoch začať predávať z bicyklov. Najprv začnú v Poprade a Tatranskej Lomnici, no nevylučujú ani Bratislavu.
„Chceme robiť street food, lebo v ňom vidíme veľký potenciál. Navyše, takto dokážeme ešte viac zviditeľniť našu firmu,“ povedal pre TREND Branislav Neupauer.
Pre Neupauerovcov je kvalita vždy na prvom mieste. A sú ochotní pre ňu obetovať aj potenciálny rast biznisu, ktorý by predaj do supermarketov priniesol. Takáto oddanosť svojmu produktu sa nevidí každý deň a Slovensku by sa bezpochyby zišlo viac podnikateľov, ktorí svoje princípy nasledujú takto nekompromisne.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska