Forever 21 – ako sa tento odevný reťazec stal jednou z najvyhľadávanejších značiek
- Štýlové oblečenie s vreckami robí z Forever 21 jednu z najvyhľadávanejších módnych značiek na svete. Aký príbeh tomu všetkému predchádzal?
- Štýlové oblečenie s vreckami robí z Forever 21 jednu z najvyhľadávanejších módnych značiek na svete. Aký príbeh tomu všetkému predchádzal?
Forever 21 je reťaz maloobchodov, ktorá sa podľa Forbes nachádza na 122. priečke v zozname najväčších súkromných spoločností v USA. Táto úspešná spoločnosť má 480 pobočiek po celom svete a centrálu v Los Angeles v Kalifornii. Jej predaje dosiahli v roku 2013 hodnotu až približne 3 mld. eur.
pinterest.com
Jeden z najobľúbenejších amerických predajcov oblečenia, Forever 21, bol založený pod názvom Fashion 21 v roku 1984 kórejským imigrantom.
Vďaka výhodným cenám a štýlovému dizajnu oblečenia bolo Forever 21 schopné prilákať veľké množstvo stálych zákazníkov a zároveň sa pustiť aj do predaja módnych doplnkov a skrášľovacích produktov.
foto: flickr.com
Zakladateľ Forever 21, Do Won Chang, imigroval do USA v roku 1981 z Kórey. Ako nový imigrant Chang musel pracovať na dvoch miestach naraz, aby uživil rodinu. Pracoval ako školník a zároveň podával kávu na čerpacej stanici. Chang si všimol, že ľudia, ktorí na čerpaciu stanicu prichádzajú na luxusných autách väčšinou pracujú v odevnom priemysle. Tak sa aj on rozhodol vstúpiť na trh.
Chang a jeho žena, Jin Sook, založili Forever 21 spolu, len 3 roky po svojom príchode do USA. Pôvodne predávali oblečenie kórejského dizajnu ostatným kórejským imigrantom v Los Angeles. Svoj prvý rok zaznamenalo Forever 21 predaje v hodnote asi 600-tisíc eur.
foto: wikipedia.org
V roku 2009 sa do biznisu zapojili aj dve Changove dcéry, Linda a Ester. V súčasnosti je Changova rodina považovaná za 86. najbohatšiu v Amerike a nachádza sa na 244. priečke zoznamu miliardárov od Forbes. Ich cesta na vrchol však nebola priamočiara a niekoľkokrát boli obžalovaní z porušenia autorského práva.
acadoceo.com
Obžalovaní bolo podľa Forbes až 50. Forever 21 bolo žalované najznámejšími návrhármi v Amerike, no vždy sa im to podarilo ustáť bez obvinenia. Tak môžu dnes pôsobiť ako skvelý príklad pre odevné podniky všade na svete.
zdroj: successstory.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy