V banke už natrafíš aj na baristu. Pobočky vsádzajú na nový koncept s kaviarňou
- Teraz sa už nemusíš rozhodovať, či popri vybavovačkách v banke stíhaš aj kávu. Vďaka novej politike niektorých bánk to dáš naraz. Absurdné? Firmy veria v pritiahnutie zákazníkov.
- Teraz sa už nemusíš rozhodovať, či popri vybavovačkách v banke stíhaš aj kávu. Vďaka novej politike niektorých bánk to dáš naraz. Absurdné? Firmy veria v pritiahnutie zákazníkov.
Banka bola doteraz miestom, ktoré si naozaj nechcel navštíviť. Dlhé rady a nepríjemné tety pracovníčky už sú síce pomaly vyhynutým druhom, no ľudia sa kamenným pobočkám vyhýbali z iného dôvodu. Prečo by si strácal čas v banke, keď už väčšinu vecí vybavíš z pohodlia gauča pomocou smartfónu len zopár kliknutiami? Kvôli digitalizácii a technologickému pokroku však ubúda zákazníkov v kamenných pobočkách bánk a tie kvôli tomu rušia pracovné miesta či dokonca zatvárajú.
Ide o globálny problém, ktorý sa dotýka celej Európskej únie. Mnohé banky museli v posledných rokoch zrušiť pobočky. Musia tak prehodnocovať firemnú politiku a vysporiadať sa s týmto problémom kreatívnym spôsobom. Na Slovensku ide príkladom Poštová banka, ktorá sa s týmto trendom vysporiadala naozaj originálne. Veď kto by čakal spojenie finančníctva s kaviarenským biznisom?
Práve takýmto konceptom sa Poštová banka snaží prilákať zákazníkov do svojej novej „rodinnej“ pobočky v Pezinku na Moyzesovej. Keď vkročíš dnu, okrem klasického prostredia banky tu nájdeš aj štýlovú kaviareň s naozaj príjemnou atmosférou. Psychologický efekt tu naozaj funguje a oproti sterilnému a príliš minimalistickému prostrediu bánk je to pozitívna zmena. Pri tom, ako budeš vybavovať bankové záležitosti, si môžeš sadnúť ku káve a koláču.
Drahí Pezinčania! Dnes oslavujeme otvorenie našej prvej Rodinnej pobočky v Pezinku, ktorú sme spojili s kaviarňou….
Posted by Poštová banka on Monday, September 25, 2017
Okrem bežných pracovníkov banky tu tak môžeš naraziť aj na baristu či kaviarenskú obsluhu. Banka sa tiež snaží vyjsť maximálne v ústrety rodičom malých detí, ktorí často nestíhajú vybavovačky kvôli tomu, že potomstvo nemajú kde odložiť. Táto pobočka tak nie je len bankou, poštou a kaviarňou, ale aj detským kútikom. Pre najmenších tu pripravili bezpečný priestor na hranie. A to stále nie je všetko. Unikátny priestor chcú využiť aj na organizovanie zaujímavých prednášok a workshopov pre verejnosť.
Pezinská pobočka pritom nie je poslednou svojho druhu, spoločnosť plánuje nový koncept rozvíjať ďalej. „Nový koncept pobočiek plánujeme otvoriť aj v ďalších mestách. Napriek rozvoju digitálnych služieb klasické bankovníctvo nateraz nekončí. Len sa musí prispôsobiť novým nárokom klientov. Tie im naplníme,“ tvrdí v oficiálnom vyjadrení generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.
Spojenie banky s kaviarňou však nie je absolútnou inováciou, pretože podobný príklad môžeme nájsť aj v zahraničí. Na Slovensku sa takýmto konceptom pýši aj J&T Banka. Otázkou však zostáva, či má takýto koncept skutočne potenciál pritiahnuť do kamenných pobočiek viac klientov. Nepochybne to ocení staršia generácia a jedinci, ktorí sa s technológiami až tak nekamarátia. Pre mnohé bankové služby je navyše osobný kontakt stále lepšou voľbou. Hypotéku totiž po telefóne zrejme dohadovať nechceš. Pri káve a dezerte to však pôjde určite príjemnejšie.
zdroj: postovabanka.sk, vofinanciach,sk, etrend.sk
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska