Zmrzlina, ktorú miluješ aj ty, dostala v Taliansku pokutu desiatky miliónov eur
- Spoločnosť Unilever chcela z talianskeho pobrežia vytlačiť konkurenciu.
- Dnes má na krku pokutu neuveriteľných 60 miliónov eur.
- Unilever mal na miestnych obchodíkov vytvárať tlak, aby nepredávali produkty konkurencie.
- Spoločnosť Unilever chcela z talianskeho pobrežia vytlačiť konkurenciu.
- Dnes má na krku pokutu neuveriteľných 60 miliónov eur.
- Unilever mal na miestnych obchodíkov vytvárať tlak, aby nepredávali produkty konkurencie.
Svetového giganta, spoločnosť Unilever, ktorého produkty denne používajú milióny ľudí, medzi nimi aj Slováci, (pod hlavičku spoločnosti patrí viac ako 400 výrobcov, napríklad Dove, Lipton, Hellmann´s, Savo alebo Algida), čaká vyplácanie mimoriadne vysokej pokuty za nekalé praktiky na pobreží Talianska. Dôvodom je zneužívanie dominantnej pozície na trhu.
Taliani ročne minú na zmrzlinu viac než 5 miliárd eur a na balené nanuky približne 780 miliónov. Spoločnosť Unilever však z obľúbenosti tejto pochúťky v regióne chcela vyťažiť o niečo viac než jej konkurencia (čo je prirodzené), no to aj na úkor fair play. Podľa firmy La Bomba, ktorá sa s ňou už od roku 2013 súdi, vytvára nátlak na prevádzkovateľov plážových barov v prímorskej oblasti Rimini, aby sa na ich pultoch neobjavovali ich produkty, no prednosť mali známe nanuky Algida.
Sympatický pokus o spravodlivosť spoločnosti La Bomba, ktorá svoje produkty vyrába z organicky pestovaného ovocia, nevyšiel nazmar. Odvážila sa postaviť gigantovi a ten si snáď pokutu vyššiu než 60 miliónov eur zapamätá. Spoločnosť Unilever sa potom pre telegraph.co.uk vyjadrila nasledovne: „Trh so zmrzlinou, respektíve nanukmi je mimo domova (UK) extrémne konkurenčný, v ktorom remeselné a priemyselne vyrábané, nebalené a balené produkty medzi sebou súťažia o pozornosť spotrebiteľa vo veľmi rozdrobenom prostredí, ktoré je v Európe jedinečné.“
Hoci La Bomba je len malým producentom, nebála sa zabojovať o férové miesto na trhu, hoci bol konkurentom gigant s ročným obratom niekoľko miliárd. Mnohé malé podniky by sa tak mohli inšpirovať a nenechať sa zastrašiť veľkým konkurentom. A zásada fair play by mala byť prvoradná aj zo strany veľkých spoločností, ktoré často konkurenciu malú len veľmi malú. Podnikateľské prostredie touto pokutou znovu dostalo priestor na zlepšenie.
Zdroj: reuters.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy