Verejná poprava Alza maskota: Recesia zákazníka alebo marketingový ťah spoločnosti?
- Facebook je od istého času plný vymyslených udalostí, na ktorých účasť potvrdzujú tisícky používateľov
- Jednou z takýchto udalostí je aj "Verejná poprava Alza maskota"
- K dnešnému dňu sa jej plánuje zúčastniť takmer 30 000 ľudí
- Autor udalosti prezradil, že s Alzou nemá nič spoločné, len tvrdí, že všetkého veľa škodí
- Facebook je od istého času plný vymyslených udalostí, na ktorých účasť potvrdzujú tisícky používateľov
- Jednou z takýchto udalostí je aj "Verejná poprava Alza maskota"
- K dnešnému dňu sa jej plánuje zúčastniť takmer 30 000 ľudí
- Autor udalosti prezradil, že s Alzou nemá nič spoločné, len tvrdí, že všetkého veľa škodí
„Dámy a páni, tak konečne prebehne verejná poprava Alza maskota. Ak ho už tiež máte plné zuby, máte jedinečnú príležitosť byť pri tom. Miesto konania: Václavské námestie, Praha. Nezabudnite hlasovať v ankete, pre aký typ popravy ste, prípadne môžete zapojiť svoju bujnú fantáziu a pridať vlastný návrh.„ Toto je popis udalosti, ktorá nedávno vznikla na Facebooku a týka sa slávne neslávneho zeleného mužíčka, ktorý je maskotom internetového obchodu Alza.sk.
V poslednom čase sa to na našej milovanej sociálnej sieti s vymyslenými udalosťami len tak hemží a už si si určite aj ty všimol, že tvoji priatelia sa zúčastnia „Výstavy lietajúcich prasiat s Alzheimerovou chorobou“, udalosti „Seminár, technika bozkávania vencov“, „Rekreačné skákanie s fúrikom zo strechy Štúraka“ alebo dokonca „Vytvárania veľmi srandovných a originálnych udalostí“. Jednou z takýchto udalostí ja aj Verejná poprava Alza maskota, ktorá sa má uskutočniť na Václavskom námestí v Prahe. Otázkou je, či aj toto je len recesia zákazníka, alebo spoločnosť tento nástroj využila na svoju vlastnú reklamu v zmysle „aj negatívna reklama je reklama“.
Podľa autora udalosti, Matyho Smejakala, ktorý udalosť naplánoval na 31. decembra 2017, už Alza svojim maskotom prekročila hranice „Treba poukázať na to, že všetkého veľa škodí a ako sa zo zeleného mužíčka, ktorý na prvý pohľad pôsobí celkom fajn, stane reklama, ktorá sa ľuďom nepáči. Rozsah, v ktorom reklamu spustili, očividne zmenil názor veľkej škály ľudí.“
Dodáva tiež: „Pre Alzu som nikdy nepracoval a nemám s ňou absolútne nič spoločné. Ja osobne ani na Václavskom námestí nebudem. Na túto udalosť sa skôr dá pozerať ako na výzvu pre ostatných. Je vytvorená za účelom toho, aby poukázala na počet ľudí, ktorým sa nepáči rozsah mediálneho priestoru, ktorý si Alza zaplatila a že všetkého veľa škodí.“
O tom, že zákazníci nie sú s rozsahom reklamného priestoru, otravným hláskom či čímkoľvek iným spokojní, svedčí aj fakt, že ku dnešnému dňu má na pomyselnej poprave záujem zúčastniť sa približne 28 000 ľudí (v piatok to bolo len 19 000) a číslo stále stúpa: „Reakciu som očakával. V dnešnej dobe je úplne bežné a normálne, že ľudia plačú a stále sa na niečo sťažujú.
Vždy sa na seba budú lepiť a negovať sa navzájom. Očakávam, že do konca týždňa ich už bude cez 30 000.“ O negatívne reakcie nie je núdza ani v diskusii k udalosti. Týkajú sa však, podobne ako v prípade Matyho, len maskota, nie samotnej spoločnosti, s ktorou mnohí udávajú, že nemajú najmenší problém a často tu nakupujú. A čo na to hovorí samotná Alza? Na odpoveď stále čakáme.