Chcela len sedieť doma v pyžame s dobrou knihou. Dnes má jej značka svetový ráz a miliónové obraty
- Dnes ti chceme predstaviť inšpiratívny príbeh mladého páru Mandy a Ruperta
- Ich snaženie viedlo k vytvoreniu úspešnej módnej značky menom Hush
- Začínali s rozpočtom 40 000 libier a dnes ich ročný obrat predstavuje 17 miliónov
- Dnes ti chceme predstaviť inšpiratívny príbeh mladého páru Mandy a Ruperta
- Ich snaženie viedlo k vytvoreniu úspešnej módnej značky menom Hush
- Začínali s rozpočtom 40 000 libier a dnes ich ročný obrat predstavuje 17 miliónov
Mandy Watkins z Austrálie a Brit Rupert Youngman sa stretli úplnou náhodou v Hong Kongu. Ona tam pracovala, on bol na dovolenke. Nakoniec ich vzťah vyústil do 12-ročného manželstva, s ktorým rástol aj biznis – online fashion značka Hush. Príbeh značky Hush sa začal písať až poeticky.
Napriek tomu, že vzťah mladého páru dokázal na diaľku fungovať celých 18 mesiacov, bolo potrebné rozhodnúť sa, kde bude nakoniec rodina spoločne žiť. Tým miestom sa stal Londýn. Rozhodla sa začať plánovať aj napriek tomu, že si bola istá finančných ťažkostí so začínajúcim startupom. Ako vedľajší príjem tak zohrávala práca v marketingovej oblasti. Zlom prišiel až vtedy, keď svoju pôvodnú prácu stratila a bola nútená značku Hush naozaj spustiť. A to priamo z vlastnej kuchyne.
Myšlienka bola jednoduchá – založiť módnu značku, ktorá bude ponúkať pohodlné a základné kúsky. Všetko začalo pyžamom a svetrami. Celá idea značky je podľa jej autorky založená na tom, aby sa zákazníčky cítili v tom, čo nosia, pohodlne. Nápad bol spočiatku egoistický, nakoľko rodená Austrálčanka sa po presťahovaní do Londýna musela zmieriť s hmlou, dažďom a trojhodinovým dochádzaním do práce. Ale vyplatilo sa.
Krátko po zverejnení prvej kolekcie jednoduchých kúskov si Hush začali všímať módne magazíny a už dva roky po založení sa k Mandy pridal jej manžel. Odvtedy sa kolekcie rozrástli o topánky, doplnky, kabáty aj šaty a zatiaľ čo Mandy sa venuje dizajnu kúskov, Rupert zastrešuje marketing, financie a IT. A keďže predtým pracoval ako novinár, v katalógoch Hush a aj na ich webe zákazníci často nájdu recepty, filmovú kritiku či cestovateľské tipy a iné lifestylové témy.
Celá značka začína s finančným rozpočtom 40 000 libier a aj napriek medziročným rastom o 60 % pár priznal množstvo chýb, ktoré počas svojho podnikania urobil. Neúspešným bolo napríklad predstavenie mužskej kolekcie, ktorú Hush po troch rokoch zo svojho e-shopu stiahol.
Problémom je napríklad aj veľká popularita zimných kolekcií, zatiaľ čo tie letné si na seba zarábali celých 5 sezón, kým sa dostavil zisk. Dnes sa Hush môže popýšiť 17 miliónovým obratom a svojimi kúskami v 16 butikoch značky John Lewis. Vlastný kamenný obchod však zatiaľ manželia neplánujú.
Zdroj: BBC
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy