Belgičan vybudoval rezort na Liptove a roky propaguje krásy Slovenska za hranicami
- Slovenská príroda má čo ponúknuť, no nie všetci jej krásy poznajú
- Pre Belgičanov sme stále nepoznaná krajina, no tento človek sa to snaží zmeniť
- Gerdi Vanfleteren postavil na Liptove hotel a robí nám skvelé promo vo svete
- Slovenská príroda má čo ponúknuť, no nie všetci jej krásy poznajú
- Pre Belgičanov sme stále nepoznaná krajina, no tento človek sa to snaží zmeniť
- Gerdi Vanfleteren postavil na Liptove hotel a robí nám skvelé promo vo svete
Liptov patrí medzi najkrajšie turistické lokality Slovenska a svojou autentickosťou, tradíciou a prírodou dokáže očariť mnohých zahraničných turistov. Belgičan Gerdi Vanfleteren sa do tejto lokality zamiloval počas a pred 13 rokmi sa rozhodol prispieť k rozvoju miestneho turistického ruchu. Vytušil veľký potenciál našej krajiny a rozhodol sa vykašľať na kariéru bankára, ktorá ho už nenapĺňala.
Namiesto toho v liptovskej dedinke Malatíny spolu so ženou postavili hotel, ktorý nazval podľa nášho známeho vtáka – Sojka. Zároveň je to prepojenie s Belgickom, v ktorom sa sojka povie Vlaamse Gaai, pričom Flámsko je Gerdiho rodný región. Dnes ide o vychytený rezort, ku ktorému časom pribudli malebné drevenice, wellness centrum s vnútorným bazénom, prvotriedna slovenská kuchyňa a dokonca aj vlastné belgické pivo Sojka.
Belgičanoa pri svojich biznis plánoch nezostali pri zemi a predsavzal si, že nielen, že na Slovensko prinesie top služby podľa belgického štandardu, ale do prekrásneho liptovského regiónu pritiahne aj viac zahraničných hostí vrátane svojich rodákov. Začali tak Slovensko propagovať v Belgicku a Holandsku, najmä prostredníctvom turistických veľtrhov a výstav.
Tam prezentujú krásnu prírodu Liptova, dobrotu miestnych ľudí, ale napríklad aj kvalitné slovenské vína, ktoré sú pre cudzincov absolútnou novinkou. Ak hostia navštívia Sojku, nájdu tam pokojné rodinné prostredie, ubytovanie v hoteli alebo drevenici, top služby, a možno si aj pokecajú s usmievavými majiteľmi, ktorí sa snažia robiť hotelový biznis najmä srdcom, preto v hoteli trávia prakticky celé dni.
Pre Belgičanov a Holanďanov, ktorí tvoria 20 až 30 percent návštevníkov hotela, sa snažia zabezpečovať „full service“ aj s letenkami či organizovanými výletmi do Tatier aj menej mainstreamových lokalít. Ako sami tvrdia na svojich stránkach, Slovensko sa ešte našťastie nestalo obeťou masového turizmu, preto si zachováva svoju autenticitu a ešte stále je tu čo objavovať. Liptovský región pritom manželia označujú za suverénne najkrajší.
Namiesto toho, aby ďalej investovali do rastu rezortu alebo rozbiehali ďalšie hotely, chcú si zachovať útulnú rodinnú atmosféru a sústrediť sa najmä na kvalitu služieb, na ktorú sú už aj na Slovensku stále vyššie nároky. Aj vďaka týmto inšpiratívnym ľuďom je Slovensko za hranicami o čosi viditeľnejšie. :)
zdroj: zivot.sk, dobrenoviny.sk, sojka.eu
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska