Logistické majstrovstvo Budvaru a ďalšie firmy, ktoré získali významné ocenenia
- Český časopis Logistika ocenil niekoľko domácich spoločností za výnimočné inovatívne nápady
- Budějovský Budvar získal cenu za nový most medzi areálmi, Marlenka za automatizovaný, chladený sklad a startup DoDo za vytváranie vlastného softvéru pre svojich kuriérov
- Český časopis Logistika ocenil niekoľko domácich spoločností za výnimočné inovatívne nápady
- Budějovský Budvar získal cenu za nový most medzi areálmi, Marlenka za automatizovaný, chladený sklad a startup DoDo za vytváranie vlastného softvéru pre svojich kuriérov
Úspech veľkých firiem tkvie mnohokrát v dokonalej koordinácii niekoľkých podstatných úkonov. Automatizácia vládne trhu práce a mení ho na nepoznanie. Vo vedľajšom Česku sa práve za logistiku odovzdávali významné ocenenia. Súťaž Impuls Logistika ovládlo pivo, sladkosti a služby.
Kuriér, ktorý privezie všetko a všade rýchlo vďaka softvéru
Na treťom mieste súťaže, za ktorou stojí časopis Logistika spoločne s vydavateľstvom Economia, sa umiestnil startup DoDo. Spoločnosť poskytuje služby kuriéra a sľubuje, že privezie čokoľvek a kamkoľvek. Na trhu je od roku 2015, a teda na rozdiel od svojich konkurentov, nemá dlhoročnú skúsenosť vo svojom odbore. To jej však nebráni investovať do inovatívnych produktov, ktoré zlepšujú jej fungovanie a práve za vytváranie jedinečného softvéru pre svojich kuriérov si vyslúžila ocenenie „Top logistický projekt“.
Pomocou mobilnej aplikácie sú zamestnanci nepretržite v spojení a majú dokonalý prehľad o objednávkach. Svoje služby tak dokáže kuriér zákazníkovi poskytnúť do niekoľkých minút. Okrem toho, že mu prinesie produkt objednaný z e-shopu, nedávno DoDo začal spolupracovať aj s veľkými hráčmi ako KFC, Datart či Mall.cz.
Dokonalý prehľad o zásobách
Druhé miesto obsadila Čechmi aj Slovákmi obľúbená medová pochúťka s dlhoročnou tradíciou, Marlenka. Posledné zverejnené tržby známej spoločnosti dosiahli výšku 420 miliónov českých korún (približne 16,6 milióna eur) a na trhu má sladkosť svoje stále miesto. V súťaži Impuls Logistika obsadila striebornú priečku vďaka novému, špeciálne chladenému skladovaciemu priestoru a v ňom zavedeným technológiám.
Keďže za poslednú dekádu sa produkcia Marlenky zvýšila takmer šesťnásobne, spoločnosť sa rozhodla investovať do svojho areálu celkovo v troch fázach. Kompletne automatizované skladovacie priestory sa postarajú o produkty od fázy upečenia, čiže z výrobnej linky až po uloženie v chladených regáloch. Skladovací softvér sa postará o snímanie jedinečných kódov na vstupných bránach, ktoré rozdeľujú miesta uloženia produktov. Vďaka tomu sa predíde chybovosti, zvýši sa efektivita využitia priestorov, znížia náklady na pracovnú silu a získava sa dokonalý prehľad o zásobách.
Malé sklady – efektívnejšie využitie priestoru
O tom, že Česi vymenili klasické čapované pivo a vysedávanie v puboch za plechovky, že sa mimoriadne darí minipivovarom a aj to, že priemerný Čech si dá 9 „pollitrákov“ piva týždenne sme písali TU. Práve v súvislosti s prevládajúcimi zmenami v správaní zákazníkov začal so svojimi novinkami v logistike pracovať pivovar fungujúci už od 20. rokov minulého storočia, Budějovický Budvar. Víťazstvo v súťaži Impulse Logistika si zaslúžil vďaka novému automatizovanému skladu, ktorý je mostom prepojený s pôvodnými budovami a zlepšuje tak prepravu produktov medzi jednotlivými areálmi, ktoré rozdeľuje frekventovaná cesta.
Ďalej sa prepravky zoradené v paletách dostávajú až k expedícii, pred ktorou sú samozrejme kontrolované. Podľa poroty si pivovar zaslúžil tohtoročné ocenenie nie len vďaka zvládnutiu technologickej časti, ale najmä vďaka tomu, že pri stavbe tzv. mostu medzi jednotlivými budovami, bolo potrebné zvážiť množstvo predpisov, noriem a získať niekoľko podpisov.
Zdroj: ihned.cz
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy