Obľúbená značka oblečenia spúšťa v predajniach jedinečný projekt
- Obľúbená španielska značka oblečenia prichádza s novinkou, ktorá má prilákať do jej predajní viac zákazníkov
- Plánuje využívať rozšírenú realitu
- Spoločnosť novinku zaviedla už do 120 predajní po celom svete
- Obľúbená španielska značka oblečenia prichádza s novinkou, ktorá má prilákať do jej predajní viac zákazníkov
- Plánuje využívať rozšírenú realitu
- Spoločnosť novinku zaviedla už do 120 predajní po celom svete
Spoločnosť Zara, za ktorou stojí Amancio Ortega, jeden z najbohatších ľudí sveta (v najnovšom rebríčku magazínu Forbes sa nachádza na 7. priečke s majetkom 70 miliárd dolárov), prišla tento mesiac do svojich predajní s významnou novinkou. Ponúkne jedinečný zážitok z rozšírenej reality. Chce tak do svojich obchodov prilákať viac mileniálov.
Spoločnosť investovala do jedinečného projektu v 120 svojich predajniach. V prípade, že tu svoj smartfón nasmeruješ na senzor na oblečení, na obrazovke uvidíš modelku predvádzajúcu daný model. Novinkou sa spolieha na to, že prázdne výklady prilákajú zvedavých zákazníkov do obchodu viac, než vystavené dizajnové oblečenie. Človek je totižto mimoriadne zvedavá bytosť. Zdanlivo zbytočná vymoženosť má však ešte o niečo hlbší zmysel. Mení tiež postavenie spoločnosti vo vzťahu k zákazníkom. Od klasického zahltenia novými produktmi s kopou zliav, viac stavia na kartu vytvorenia komplexnejšieho zážitku pre spotrebiteľa.
Aplikáciu ZARA AR, ktorá funguje len na iOS si zákazníci pochvaľujú a aj jej rozšírenie. Modelka sa ti totižto na obrazovke objaví aj po tom, ako si produkt objednáš z online obchodu a nasnímaš senzor na krabici, ktorú ti priniesol kuriér. Ak sa pýtaš, či podobnú vymoženosť budeš môcť využiť aj na Slovensku, sklameme ťa. Na našu otázku ZARA odpovedala: „Na Slovensku v súčasnosti nie je predajňa, v ktorej by sa dala aplikácia ZARA AR použiť. Lokálne o plánovanom spustení na Slovensku nemáme ani žiadne informácie.“
Veľké značky vedia, že dnes sa už nestačí postarať len o to, aby zákazník prišiel a produkt si jednoducho kúpil. Doba totižto pokročila a každý očakáva, že si aj z takej obyčajnej činnosti, akou je nakupovanie, odnesie pridanú hodnotu. Podľa informácií agentúry Reuters do podobnej technológie aktuálne investuje aj najväčší konkurent španielskej značky, H&M.
Zdroj: refinery29.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy