Vyše dvesto „tajných“ áut rozdáva pokuty na cestách. Policajné hliadky to nie sú
Mladý Bystričan predal svoj charitatívny startup za 100 miliónov dolárov. Je jednou z najväčších technologických osobností na Slovensku
- Andrej Pančík patrí medzi najúspešnejších slovenských startupistov
- V zahraničí stihol založiť dve mimoriadne úspešné firmy
- Výhodne ich predal a stále pracuje na ich rozvoji
Andrej Kiska / Facebook
- Andrej Pančík patrí medzi najúspešnejších slovenských startupistov
- V zahraničí stihol založiť dve mimoriadne úspešné firmy
- Výhodne ich predal a stále pracuje na ich rozvoji
Andrej Pančík vyštudoval Masarykovu univerzitu v Brne (bakalár), neskôr pokračoval v Nottinghame a doktorát si spravil na Oxforde. Prešiel si cez niekoľko pozícií, vrátane troch mesiacov v svetoznámom CERN-e vo Švajčiarsku či v Microsofte. Jeho veľký príbeh však začal v roku 2011, keď založil charitatívny fundraisongový portál Prizeo.
Prizeo je webová platforma, prostredníctvom ktorej majú fanúšikovia možnosť stretnúť sa so svojimi “celebritnými” idolmi. Prizeo má však aj charitatívny účel, čo dáva projektu úplne iný rozmer.
Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: archív: Andrej PančíkKaždá celebrita venuje do svojej kampane niečo hodnotné pre svojich fanúšikov, napríklad VIP koncertné lístky, súkromná párty. Fanúšikovia sa potom môžu zapojiť do losovania o tieto ceny, stačí, aby prispeli sumou najmenej 5 eur. Zo všetkých donorov bude po ukončení kampane vybraný výherca.
Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: archív: Andrej PančíkV kampani Justina Biebra vyzbierali tvorcovia na dobročinné účely viac ako milión dolárov. Do startupu investovali tí najväčší investori celkovú sumu okolo 2,5 milióna dolárov, vrátane celebrít, ako napr. Kobe Bryant, Ashton Kutcher či James Franco. Na dobročinné účely putovalo približne 7,5 milióna dolárov.
Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: archív: Andrej PančíkV júni 2015 prišiel zlom. Todd Wagner z podobne zameraného startupu Chideo akvizoval Prizeo a Andrej tak získal viac priestoru na venovanie sa svojmu druhému projektu, ktorý založil začiatkom roka 2014 spoločnosť s názvom Represent.
Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: archív: Andrej PančíkSlužba Represent umožňuje vytvárať kampane na predaj tovaru s vlastným designom a zarobiť tak na charitatívne účely, ako aj pre osobný zisk. Celý proces od výroby po odoslanie tovaru prebieha automaticky a nemáš tak starosť o objednávky, výrobu či zákaznícku podporu. Laicky povedané, nahráš si logo plus text a Represent ti vytvorí celú kolekciu oblečenia.
Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: archív: Andrej PančíkPre svoje kampane využili Represent opäť tie najznámejšie mená zo sveta celebrít. Konkrétne ide napríklad o herca Stephena Amella zo seriálu Arrow, ktorý predal rekordných 143-tisíc tričiek pre svoje charitatívne kampane, ako napríklad F*** Cancer. Za jeden rok vyzbieral 6,4 milióna dolárov.
Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: archív: Andrej PančíkAko ďalej uvádza portál TechCrunch, jednou z najúspešnejších kampaní na Respresent.com bola kampaň Rondy Rousey, ktorá na predaji tričiek zarobila 2,3 milióna dolárov pre Ústav mentálneho zdravia Didi Hirsch.
Rentabilitu a prínos Andrejových spoločností zhodnotili aj známi investori, ako český Credo Ventures, Sound Ventures, Kobe Bryant či úspešný americký herec, podnikateľ a investor Ashton Kutcher.
Startup Represent nakoniec Andrej a jeho spoločníci predali za 100 miliónov dolárov firme CustomInk. Suma sa mala skladať z hotovosti a akcií.
Okrem Prizea a Representu stál Andrej Pančík pri zrode viacerých menších projektov. Napríklad Unite, ktorý slúži na plánovanie, realizáciu a vyhodnocovanie online reklamných kampaní.
Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: archív: Andrej PančíkĎalšie nápady talentovaného Slováka zahŕňajú e-mailový softvér Plain, umožňujúci spracovanie došlej pošty jedným dotykom, nástroj Separo na automatizáciu prípravy grafiky pre sieťotlač, agregátor online článkov 10HN, nástroj na hľadanie voľných internetových domén Get Domain Like a Ninja a softvér Split Optimizer na vizuálne A/B testovanie.
Forbes minulý rok v januári vydal nový rebríček, ktorý združuje 300 mladých inovátorov, umelcov a podnikateľov Európy. Na zozname sa našli Maďari, Poliaci aj Česi. Zo Slovákov voľba padla práve na mladého startupistu a inovátora Andreja Pančíka z Banskej Bystrice.
Andrej momentálne žije na cestách medzi Amerikou a Európou, kde má kancelárie. Vo svojom tíme má desiatky ľudí zo Slovenska a obzerá sa tu po ďalších talentoch. Najväčším jeho minuloročným úspechom bol projekt Blue Vision Labs, startup, ktorý prišiel na trh s revolučnou technológiou postavenou na rozšírenej realite. World Economic Forum spoločnosti udelilo titul Technologický priekopník roka 2018 a Blue Vision sa v októbri sa spojili so službou Lyft. Tá za startup zaplatila takmer 100 miliónov dolárov. Viac si prečítaš TU.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy