Atypické francúzske víno s tyrkysovou farbou expanduje do celého sveta

  • Po tom, čo Francúzi predstavili biele a červené víno, majú už aj modré.
  • Na svedomí ho má podnikateľ, ktorý túži po lokálnom pestovaní a celosvetovo úspechu.
  • Vďaka nižšiemu obsahu alkoholu je vhodné na popíjanie na pláži či pri bazéne.
René Le Bail
  • Po tom, čo Francúzi predstavili biele a červené víno, majú už aj modré.
  • Na svedomí ho má podnikateľ, ktorý túži po lokálnom pestovaní a celosvetovo úspechu.
  • Vďaka nižšiemu obsahu alkoholu je vhodné na popíjanie na pláži či pri bazéne.

Francúzsko je celosvetovo známe svojimi vysoko kvalitnými vínami od červeného až po biele, no určite nie vďaka vínu modrému. Túto skutočnosť sa rozhodol zmeniť podnikateľ menom René Le Bail, ktorému sa podarilo vytvoriť prírodne farbené víno tyrkysovej farby, ktoré zaujalo vinárskych gigantov v Bordeaux. Pomenoval ho Vindigo a svoju tyrkysovú farbu získava kombináciou bieleho Chardonnay a „šupy“ červeného hrozna.

Le Bail, ktorý tento produkt opísal ako ideálne víno na leto, nebol spočiatku spokojný s reakciami svojich krajanov. Kvôli obrovskému kultúrnemu a biznis významu vína vo Francúzsku komunita odborníkov odmietala nápad alternatívneho modrého vína. Preto bol Le Bail nútený presťahovať svoju produkciu do Andalúzie v Španielsku. Aj napriek týmto komplikáciám sa mu darí predávať toto atypické víno vo svojej vlasti v prístavnom meste Sète na juhu Francúzska za približne 9,50 € za fľašu. Stále však sníva o tom, aby svoje víno pestoval lokálne vo svojej vlasti.


Le Bail si objednal 35 000 kusov fliaš svojho modrého vína na predaj v južnom Francúzsku a teraz sa zameriava na expanziu do Bordeaux, do jednej z najznámejších vinárskych regiónov v krajine. René svoje víno pre jedne francúzske noviny opísal ako:

„Dokonalý nápoj ako aperitív. Je to ideálne víno na leto, na popíjanie na piesku alebo na okraji bazéna. Má 11 percent, čo znamená, že to nie je príliš silné víno. Má skvelú ovocnú chuť, ktorú tvoria čerešne, ovocné plody a ostružiny. Pri prvom dúšku je v ústach cítiť výraznú čerešňovú chuť. Naše modré víno najviac ocenia ženy.“

Podporovatelia a priaznivci na sociálnych sieťach chválili nové modré víno, pričom jeden z nich pridal fotografiu dvoch fliaš s popisom „Allez les Bleus!“, ako odkaz na francúzsky futbalový tím. Momentálne zažíva nezvyčajne sfarbené víno úspešné chvíle, veď momentálne má objednávky z Veľkej Británie, Číny, Indonézie, Talianska a Belgicka a má namierené na naozaj veľký úspech. Kto vie, možno sa René raz dočká, a bude ho pestovať lokálne vo svojej rodnej krajine.

zdroj: dailymail.co.uk

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá