Takto sa pracuje pre Netflix. Zamestnanci na spoločnosť „natreli“ všetko

  • Zamestnanci Netflixu odpovedali prostredníctvom LinkedIn na otázky ľudí, ktorí sa pýtali na pohovor či pracovné podmienky
  • Prezradili okrem iného aj to, aké kvality by si mal mať, aby ťa v úspešnej spoločnosti zamestnali a či môžeš celý deň v práci sledovať Netflix
  • Viacerí a zhodli na tom, že najlepšia aj najhoršia časť tejto práce je tá istá
rawpixel-706373-unsplash
Unsplash.com
  • Zamestnanci Netflixu odpovedali prostredníctvom LinkedIn na otázky ľudí, ktorí sa pýtali na pohovor či pracovné podmienky
  • Prezradili okrem iného aj to, aké kvality by si mal mať, aby ťa v úspešnej spoločnosti zamestnali a či môžeš celý deň v práci sledovať Netflix
  • Viacerí a zhodli na tom, že najlepšia aj najhoršia časť tejto práce je tá istá

Spoločnosť Netflix, ktorá poskytuje sledovanie filmov či seriálov prostredníctvom internetu, je dnes už celosvetovým fenoménom. Od roku 1997, kedy vznikla stúpla jej trhová hodnota na 153 miliárd amerických dolárov, čím sa stala najväčšou zábavnou spoločnosťou na svete. Úspechy Netflix pripisuje predovšetkým svojej špecifickej firemnej kultúre, ktorú si drží už roky. Niet divu, že čoraz viac ľudí začalo zaujímať, ako práca v tejto spoločnosti vyzerá a čo urobiť, aby človeka prijali.

Spoločnosť odpovedala prostredníctvom sociálnej siete Linkedin na zvedavé otázky ľudí. Odpovede zamestnancov silne korešpondovali s filozofiou manažmentu, ktorú predstavil ešte v roku 2009 výkonný riaditeľ Netflixu Reed Hastings. Hoci od tej doby spoločnosť prešla výraznými zmenami a jej služby sa rozšírili po celom svete, aj naďalej ostala verná svojej firemnej kultúre.

V spomínanej prezentácii Hastings predstavil deväť vlastností a zručností, ktoré by zamestnanci Netflixu mali mať. Bol medzi nimi dobrý úsudok, čiže schopnosť robiť správne rozhodnutia a strategicky myslieť, rýchla a jasná komunikácia a úsilie produkovať užitočnú prácu, ktorá posúva firmu dopredu. Na ďalších priečkach bola zvedavosť, ktorej súčasťou je chuť učiť sa nové veci, prinášanie inovatívnych nápadov, odvaha a vášeň (čo znamená “intenzívny záujem o úspech Netflixu”). Hastings u zamestnancov oceňuje aj úprimnosť a nesebeckosť.

Jeho vlastnou rečou: “Skvelé pracovné prostredie neznamená espresso, luxusné benefity, sushi na obed, veľkolepé večierky či krásne kancelárie. Niektoré z týchto vecí robíme, ale iba ak efektne pritiahnu úžasných zamestnancov.”

Výhodou práce v Netflixe je to, že zamestnanec nie je hodnotený podľa množstva odpracovaných hodín, ale podľa toho, aký odvedie výkon. Pracovný model od deviatej do piatej tam skrátka neexistuje. Spoločnosť sa zároveň snaží o to, aby zamestnanci mali čo najviac slobody, čo priťahuje viac inovatívnych ľudí. Ako sa však Reed Hastings vyjadril, veľmi podstatným prvkom je aj zodpovednosť, bez ktorej sa vo firme dlho neohreješ.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: unsplash.com

Veľká časť otázok, na ktoré členovia spoločnosti odpovedali, sa týkala toho, ako vyzerá úvodný pohovor. “40 až 50 percent pohovoru je o tom, že sa tvoji potencionálni zamestnávatelia uisťujú, či je tvoja osobnosť kompatibilná s firemnou kultúrou. Zvyšok je o tom, či si technicky zručný. Môj pohovor trval osem hodín. Vtedy sa mi to zdalo dosť jednoduché, ale teraz si uvedomujem, že veľa otázok len overovalo či sa moja osobnosť hodí do kultúry firmy. Žiadne šialené technické otázky, ktoré neznášam.”

“Rozprávaš sa asi s 8 ľuďmi – z personálneho manažérstva, s vysoko postavenými či ľuďmi z tímu, do ktorého sa hlásiš. Väčšinou, ak sa nepáčiš čo i len jednému z nich, je nepravdepodobné, že tú prácu dostaneš.”

Zamestnanci Netflixu tiež spomenuli kvality a vlastnosti, ktoré sa od teba očakávajú. Naozaj nezoberú len tak hocikoho. “Musíš mať relevantnú prax týkajúcu sa pozície, na ktorú sa hlásiš a navyše, pri pohovore preukázať vlastnosti, ktoré sú korešpondujú s hodnotami Netflixu. Si odvážny? Si skromný? Si zvedavý, vášnivý a pýtaš sa duchaplné otázky o biznise? Si schopný prijímať a poskytovať spätnú väzbu na zlepšenie? Si energický, máš pevnú povahu a ochotný vyhrnúť si rukávy bez ohľadu na tvoj titul? Si tímový hráč? Si všestranný a máš sebareflexiu? Toto sú tie vlastnosti, ktoré hľadáme.”

Nikoho však nezaujíma, na akú školu si chodil: “Vysokú školu som nedokončil. V živote som vo firme nikoho nepočul rozprávať sa o vzdelaní či tituloch. Keď pracuješ s niekým, kto má za sebou päť či desať rokov skúseností, na vzdelaní nezáleží. Je to o tom, akú máš kapacitu na riešenie problémov.”

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: unsplash.com

Ak ťa láka práca, v ktorej nebudeš slepo plniť rozkazy, Netflix by mohol byť to pravé. “Na každom mieste, kde som pracoval existovala veľmi silná hierarchia a každý plnil rozkazy nadriadeného. V istom zmysle to platí aj pre Netflix, ale tie rozkazy sú menej rozkazy a viac kontext o tom, aká je predstava a čo sa deje s číslami. A od ostatných sa očakáva, že prispejú vlastným dielom. Môžeš niekomu zadať problém a oni ho vyriešia bez toho, aby sa vracali a pýtali sa ťa na správny postup.”

Ďalší zamestnanec sa vyjadril, že najlepšia aj najhoršia časť tejto práce je v podstate to isté. “Tou najlepšou vecou je sloboda, že môžeš robiť čokoľvek, čo podľa teba pohne firmu dopredu. Najhoršou vecou je, že ti nik nepovie, čo robiť alebo na čom presne pracovať (okrem tých najväčších úloh). Rozhodnúť sa, ktorý projekt bude mať najlepší dopad je iba na tebe a to je niekedy strašne ťažké.”

Zamestnanci sa skrátka musia snažiť, pretože Netflix sa s lenivcami naozaj nepára. “Ak pre akýkoľvek dôvod nepracuješ, nie je žiaden dôvod ťa naďalej zamestnávať. V Netflixe taktiež nie sú žiadne “vstupné pozície”. Takže ak si mal v pláne zamestnať sa tam hneď po skončení vysokej školy, pravdepodobne máš nízku šancu. Aj keď sa tam nájdu aj ľudia, ktorí svoju kariéru v Netflixe začali ako dvadsiatnici.”

No a na záver otázka, ktorú si položil asi každý z nás – môžeš v práci pozerať celý deň Netflix? Zástupca spoločnosti na Linkedin sa vyjadril nasledovne: “Máš slobodu aj zodpovednosť – môžeš si vybrať ako stráviš deň. Nik ti nepovie, čo môžeš a nemôžeš urobiť, tvoja činnosť však musí mať pozitívny dopad na firmu. Pre niektorých je sledovanie filmov ich práca, pretože na nich robia. Ale aby som bol úprimný, v práci sa veľkou rýchlosťou deje toľko vzrušujúcich projektov, že na súkromné sledovanie Netflixu ani neostáva čas.“

Zdroj: Businessinsider.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá