Tieto potraviny posunuli bezodpadový životný štýl na nový level
- Ekologicky prijateľnejšie nakupovanie sa s každým rokom čoraz viac rozmáha
- Podľa názoru mnohých je odpoveďou na príliš veľké množstvo plastov zero-waste životný štýl
- Po novom ho podporili aj tieto potraviny zo severného Londýna
- Ekologicky prijateľnejšie nakupovanie sa s každým rokom čoraz viac rozmáha
- Podľa názoru mnohých je odpoveďou na príliš veľké množstvo plastov zero-waste životný štýl
- Po novom ho podporili aj tieto potraviny zo severného Londýna
O zero-waste dnes už počul hádam každý. Nomen omen, zero-waste, poukazuje na život bez akéhokoľvek odpadu. Žiadne obaly či zbytočné odpadky. Podľa mnohých ide o najlepšie riešenie neustále rastúceho problému s odpadom, ktorý momentálne musí naša planéta riešiť. Na druhej strane však nejde o nič ľahké – obchody, na ktoré sme zvyknutí, neponúkajú potraviny v rozložiteľnom či kompostovatelnom obale. Vystačiť si často musíme so zbytočným plastom.
Potraviny v severnom Londýne sa však rozhodli spraviť potrebný krok vpred. Uvedomili si, že o riešení sa neustále hovorí, no nik nekoná. Vo svojej prevádzke teda vytvorili takzvanú „plastic-free zone“ alebo „zónu bez plastu“. Chceli tak svojim zákazníkom uľahčiť cestu k uvedomelejšiemu životu.
Obchod, o ktorom hovoríme, sa volá Thornton’s Budgens Store a nachádza sa v parku Belsize. Svojím radikálnym krokom eliminoval až 1 800 zbytočných obalov a nahradil ich udržateľnejšími či ekologickejšími možnosťami. Transformáciou prešli napríklad oddelenia s ovocím a zeleninou alebo pekárstvo. Ovocie teraz balia do pletiva z bukového dreva, mlieko je v sklenených fľašiach, typický fish & chips sú vo voskovom papieri. Premena obchodu trvala necelých 10 týždňov a spolupracovali pri nej so skupinou kampaní A Plastic Planet.
Ide síce o dôležité víťazstvo, avšak obchod chce zájsť ešte ďalej. Jeho zakladateľ Andrew Thornton vyzval ostatné potraviny, aby nasledovali jeho príklad. „Naším cieľom je ukázať väčším supermarketom, že obchodovanie s potravinami bez plastu nie je vôbec také ťažké, ako si predstavujú. Ak dokážeme za 10 týždňov a s limitovanými prostriedkami priniesť viac ako tisícku produktov bez plastu, predstavte si, čo by dokázali veľké reťazce,“ vyjadril sa podľa portálu Time Out.
Thornton’s Budgens dokázal, že udržateľný životný štýl je skutočne už na dosah ruky. Dúfame, že sa čoskoro inšpirujú aj väčšie reťazce a pomoc našej planéte bude ešte o čosi dostupnejšia.
Zdroj: www.timeout.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy