10 reklám, ktoré v roku 2018 pobúrili Slovákov
- Reklama žije kreativitou
- Niekedy to však vystrelí trochu iným smerom ako by sa čakalo
- Tieto reklamy si v roku 2018 získali pozornosť ľudí v našej krajine
- Reklama žije kreativitou
- Niekedy to však vystrelí trochu iným smerom ako by sa čakalo
- Tieto reklamy si v roku 2018 získali pozornosť ľudí v našej krajine
Dobrá reklama vie, že znevažovanie ľudí na základe rodu či rasy nemá s tvorivosťou nič spoločné. Slováci mali aj tento rok možnosť aktívne odmietnuť sexizmus vo verejnom – aj internetovom – priestore, prostredníctvom nominovania reklám, ktoré znevažujú a diskriminujú ľudí na základe príslušnosti k ženskému či mužskému rodu. Práve tieto reklamy vyvolali v našej krajine najväčšie pobúrenie a zaslúžia si označenie Sexistický kix.
Najsexistickejšiu reklamu vyberala okrem odbornej poroty aj široká verejnosť v internetovom hlasovaní na webe samotnej súťaže Sexistický kix. Za úplný top označila reklamu spoločnosti RV Trailer.
Ďalej sa Slovákom nepáčila reklama pizzerie TUSI, v ktorej reštaurácia hovorila o tom, že správna žena by mala svojmu mužovi pred servírovaním večeru starostlivo prihriať a použila k tomu nevhodný vizuál.
Slovenský národ taktiež „pobúrila“ reklama na ponuku práce, ktorá ukazuje, že čističky cesnaku to v Raslaviciach majú o niečo tažšie ako muži. Za čistenie cesnaku si totižto podľa tejto neznámej firmy, zaslúžia hodinovú mzdu nižšiu o 0,60 eur..
Verejnosť zaujala aj facebooková súťaž s názvom „Chceš ju..opi ju.“ Vyhrať si mohol knihu Techniky Zvádzania a fľašu Jacka Daniesla. Prípevok taktiež láka na prečítanie si článku o tom, že na balenie žien ti celkom postačí alkohol.
Nálepka „najsexistickejšia“ putuje značke Klenoty Aurum, ktorá prišla na jeseň tohto roka s poriadne odvážnou kampaňou. Na túto priečku ju nominovala odborná porota. V hlasovaní verejnosti sa objavila na piatom mieste.
Tento rok to prepísklo aj Rádio Anténa Rock, ktoré nie veľmi podareným spôsobom hľadalo nové, pekné dievčatá. Aj keď v konečnom dôsledku, pekná tvár nebola vôbec podmienkou.
Nasleduje reklama firmy UltraCare, ktorá ponúka Filipínku do domácnosti a sľubuje exkluzívnu starostlivosť, šetrenie času a zvýšenie komfortu.
Prekvapila aj firma SOUDAL, ktorej silikón, je nie len kvalitný ale aj najkrajší a dokonca univerzálny.
Zahanbiť sa nedala ani Škoda Košice, ktorej napadla ako najlepšia metafora k veľkej výbave auta žena s umelým poprsím.
Reklama, ktorá v roku 2018 vyvolala bezkonkurenčne najmasívnejšiu diskusiu, je tá od Absolut. Ako šibnutím čarovného prútika sa ukázalo, koľko Slovákov nie je tak celkom vysporiadaných s faktom, že „Slovensko hrá všetkými farbami.“
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy