Fastfood dal zbohom plastovým slamkám. Vytvoril z nich radšej umelecké dielo
- Boj proti plastom v posledných rokoch zachvátil celý svet
- Ruku k dielu sa rozhodol pridať aj kanadský fastfood A&W
- Okrem záväzku, že prestane používať plastové slamky, prispel aj umeleckou stránkou
- Boj proti plastom v posledných rokoch zachvátil celý svet
- Ruku k dielu sa rozhodol pridať aj kanadský fastfood A&W
- Okrem záväzku, že prestane používať plastové slamky, prispel aj umeleckou stránkou
A&W síce na Slovensku nepoznáme, v Kanade je však skutočne veľkým menom. Ide o druhý najrozšírenejší fastfood v tomto Severoamerickom štáte, hneď po McDonald’s. Svoje miesto na trhu sa však táto sieť reštaurácií rozhodla využiť na dobrú vec – definitívne končí s plastovými slamkami. Svoje rozhodnutie podčiarkli aj veľkým nápisom „Change is Good“, ktorý umiestnili vo veľkomeste Toronto.
Nápis sa nachádza pred hlavnou vlakovou stanicou a dokopy má približne 12 metrov. Jeho veľkosť však nie je jedinou zaujímavosťou – každé jedno písmenko je totiž vytvorené výhradne z červených plastových slamiek. Celkovo ich bolo použitých až 140-tisíc. Realizáciu si vzala na mušku spoločnosť THYGH, kým za kreatívnym nápadom stojí agentúra Rethink, ktorá sa do podobných projektov pustila aj v minulosti. Za spomenutie rozhodne stojí napríklad ich minuloročná kampaň pre Greenpeace, v ktorej slamky vložili do hrdla korytnačke, čajke alebo rybám.
Kreatívnou kampaňou sa však nič nekončí, práve naopak – ekologická cesta A&W sa len začína. Zbavenie sa plastových slamiek síce zníži ich počet na skládkach až o 83 miliónov, hlavou iniciatívou fast-foodu je však čosi omnoho komplexnejšie. Podľa oficiálnych vyjadrení by mali byť prediskutované a zmenené oblasti ako napríklad balenie jedla, staranie sa o odpad či sprostredkovanie energie a vody.
Zdroj: Adweek.com, A&W Canada / Instagram
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy