Nestlé končí s plastom. Do roku 2025 chce ponúkať len ekologické obaly
- Vlna odmietnutia plastov sa po novom týka aj švajčiarskej značky Nestlé
- Prijala totiž rozhodnutie skončiť s plastovými slamkami a nerozložiteľnými obalmi
- V roku 2025 teda bude ponúkať produkty len v ekologicky prijatelnejších obaloch
- Vlna odmietnutia plastov sa po novom týka aj švajčiarskej značky Nestlé
- Prijala totiž rozhodnutie skončiť s plastovými slamkami a nerozložiteľnými obalmi
- V roku 2025 teda bude ponúkať produkty len v ekologicky prijatelnejších obaloch
Nestlé je švajčiarskou nadnárodnou firmou zameranou na jedlo a nápoje a ako jedna z mnohých firiem, aj ona vytvára množstvo plastnového odpadu.
V momentálnej vlne odporu voči podobným neekologickým praktikám však firma ide príkladom. Vo vyhlásení podľa Reuters podala celému svetu správu, že od roku 2019 končí s plastovými slamkami.
Správne však chápe aj fakt, že pri slamkách sa celý problém nekončí. Ďalším problematickým produktom sú napríklad plastové flaše, ktorých je ročne vyhodených až 22 miliárd. Značka neváha a tvrdí, že sa snaží vyriešiť aj túto dôležitú oblasť. Zmena by však mala nastať pre každý produkt – ultimátnym cieľom je totiž čo najrozsiahlejšie zredukovanie plastového odpadu.
Riešenie podľa vyjadrení spočíva vo využití alternatívnych materiálov. Nestlé momentálne pripravuje nové vlákna na báze papiera a biologicky rozložiteľných polymérov, ktoré by mali byť zrecyklované omnoho jednoduchšie.
„Mohlo by ísť o cennú možnosť na miestach, kde dosiaľ infraštruktúra recyklovania neexistuje alebo nie je dostatočne rozšírená,“ hovorí firma v oficiálnej správe.
Táto správa ti možno príde ako mnohé ďalšie predtým, predsalen sa len v niečom líši. Nestlé je totiž jednou z prvých celosvetových značiek, ktorá sa otvorene zaujíma o náhradu a elimináciu všetkých plastov vo svojom repertoári.
Pre porovnanie si môžeme napríklad zobrať Starbucks, ktorý síce taktiež dal červenú slamkách, nahradil ich však viečkami, ktoré sú paradoxne taktiež z plastu. V prípade Nestlé ide však o jasnú správu, že sa hýbeme vpred a všetko predsalen nemusí byť stratené.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy