Nestlé končí s plastom. Do roku 2025 chce ponúkať len ekologické obaly

  • Vlna odmietnutia plastov sa po novom týka aj švajčiarskej značky Nestlé
  • Prijala totiž rozhodnutie skončiť s plastovými slamkami a nerozložiteľnými obalmi
  • V roku 2025 teda bude ponúkať produkty len v ekologicky prijatelnejších obaloch
hbo-2
Rye Sustainability Commitee / Nestlé
  • Vlna odmietnutia plastov sa po novom týka aj švajčiarskej značky Nestlé
  • Prijala totiž rozhodnutie skončiť s plastovými slamkami a nerozložiteľnými obalmi
  • V roku 2025 teda bude ponúkať produkty len v ekologicky prijatelnejších obaloch

Nestlé je švajčiarskou nadnárodnou firmou zameranou na jedlo a nápoje a ako jedna z mnohých firiem, aj ona vytvára množstvo plastnového odpadu.

V momentálnej vlne odporu voči podobným neekologickým praktikám však firma ide príkladom. Vo vyhlásení podľa Reuters podala celému svetu správu, že od roku 2019 končí s plastovými slamkami.

Správne však chápe aj fakt, že pri slamkách sa celý problém nekončí. Ďalším problematickým produktom sú napríklad plastové flaše, ktorých je ročne vyhodených až 22 miliárd. Značka neváha a tvrdí, že sa snaží vyriešiť aj túto dôležitú oblasť. Zmena by však mala nastať pre každý produkt – ultimátnym cieľom je totiž čo najrozsiahlejšie zredukovanie plastového odpadu.

Riešenie podľa vyjadrení spočíva vo využití alternatívnych materiálov. Nestlé momentálne pripravuje nové vlákna na báze papiera a biologicky rozložiteľných polymérov, ktoré by mali byť zrecyklované omnoho jednoduchšie.

„Mohlo by ísť o cennú možnosť na miestach, kde dosiaľ infraštruktúra recyklovania neexistuje alebo nie je dostatočne rozšírená,“ hovorí firma v oficiálnej správe.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Rye Sustainability Commitee

Táto správa ti možno príde ako mnohé ďalšie predtým, predsalen sa len v niečom líši. Nestlé je totiž jednou z prvých celosvetových značiek, ktorá sa otvorene zaujíma o náhradu a elimináciu všetkých plastov vo svojom repertoári.

Pre porovnanie si môžeme napríklad zobrať Starbucks, ktorý síce taktiež dal červenú slamkách, nahradil ich však viečkami, ktoré sú paradoxne taktiež z plastu. V prípade Nestlé ide však o jasnú správu, že sa hýbeme vpred a všetko predsalen nemusí byť stratené.

 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá