Jarka a Matúš si v Modre otvorili kaviareň inšpirovanú austrálskym pobrežím

  • Na okraji mesta Modra vyrástol malý, milý projekt zvaný Hollerung káva & koloniál
  • Okrem dobrej kávy tu nakúpiš aj pár dôležitých drobností
  • Inšpiráciu na svoj rodinný podnik Jarka a Matúš načerpali popri cestovaní v Austrálii
moke
Hollerung @kristinabotlova
  • Na okraji mesta Modra vyrástol malý, milý projekt zvaný Hollerung káva & koloniál
  • Okrem dobrej kávy tu nakúpiš aj pár dôležitých drobností
  • Inšpiráciu na svoj rodinný podnik Jarka a Matúš načerpali popri cestovaní v Austrálii

Prezraďte nám, kto za konceptom Hollerung káva & koloniál stojí?

Za kaviarňou a koloniálom HOLLERUNG stojíme my – manželia Matúš a Jarka Juranoví. Pomáha nám aj syn Leo, ale ten je aktuálne viac zamestnaný tým, čo sa deje v škôlke (úsmev).

Sme rodinný podnik, a tak sa ku kaviarni a obchodíku staviame. V tomto období si aj vravievame, že je to vlastne akoby sme mali druhé dieťa. Takže môžete aj tušiť, že to, čo robíme, robíme zo srdca. S týmto miestom sme spojení nie len ako majitelia, ale tam aj fyzicky každý deň pracujeme. Sme typický príklad kaviarne s výberovou kávou,  kde si majiteľ financuje všetko sám (od šálok na kávu až po kávovar a mlynček) a pracuje za kávovarom alebo plní iné úlohy.

zdroj: Archív/Matúš a Jarka Juranoví

Vieme, že ste na trhu naozaj krátko. Je to tak? Kedy ste otvorili brány fanúšikom dobrej kávy?

HOLLERUNG vznikol v roku 2018, v lete sme podpísali nájomnú zmluvu a začali sme s prerábkou priestorov. Samotnú prevádzku sme spustili až v januári roku 2019. Myšlienka existencie kaviarne a obchodíku na mieste, kde sa HOLLERUNG nachádza, však vznikla v našich hlavách oveľa skôr. Často sme chodievali do Modry – Harmónie na výlety a veľakrát sme sa čudovali, prečo tam ešte nič také pre návštevníkov a domácich nefunguje.

Zlom prišiel po našej dovolenke v Austrálii, kde sme karavanom cestovali naprieč východným pobrežím zo Sydney až po Cairns a videli kaviarne s výberovou kávou aj na miestach, kde by ste to naozaj nečakali. Vždy tam bola káva a celkový servis výborný. Po návrate domov sme si vraveli, že aj na Slovensku by si turistické/rekreačné miesta, akým je napríklad v Modre Harmónia, zaslúžili kaviareň s výberovou kávou. Oslovili sme teda kompetentných, resp. vlastníkov priestorov a táto, pre danú oblasť celkom progresívna, myšlienka sa im páčila.

zdroj: Archív/Matúš a Jarka Juranoví

Nie je to len taká klasická prevádzka. Čo všetko tu nájdeme?

U nás nájdete hlavne výberovú kávu. Musíme povedať, že sme v okolí jediná kaviareň tohto druhu, ale vlastne, to bol aj zámer, aby sme také niečo do tejto oblasti priniesli. Zatiaľ používame kávu od slovenskej pražiarne Goriffee (náš posledný rozhovor s nimi nájdeš TU), ktorí pražia neďaleko v Bratislave. Ponúkame aj rôzne druhy sypaných čajov, ktoré zákazníkom taktiež pripravujeme my. Nedáme zákazníkom na stôl „nezarobený” čaj, aby si ho zákazník pripravil sám, veď je to ako s prípravou kávy.

Výber sa snažíme mať kvalitný a trošku iný, ako v okolitých podnikoch. Chceme tým teda povedať, že kofču ani pivko nečapujeme. Taktiež máme na výber niekoľko druhov koláčov, klasické, ale aj bezlepkové/nemliečne/vegánske. Niečo berieme z Bratislavy, ale vo veľkej miere využívame aj domácu výrobu koláčikov priamo tu v Modre.

V rámci koloniálu – obchodíku so zmiešaným tovarom – máme na predaj poctivé produkty, niektoré aj v bio kvalite, ale tu musíme podotknúť, že sa neškatuľkujeme do štruktúry bio potravín. Dodávateľov sa snažíme mať slovenských, ale nie všetko vieme týmto spôsobom zastrešiť. Keď chceme fungovať ako „prvá pomoc“ pre hladných turistov, ale aj ako malé potraviny pre obyvateľov Harmónie, aby títo všetko nemuseli chodiť kupovať „dole“ do Modry, tak sme museli naozaj rozmýšľať a vyberať, čo do koloniálu zaradíme. Sme hrdí najmä na náš kváskový chlebík, ktorý predávame v malých množstvách trikrát do týždňa, farmárske vajíčka a nehomogenizované čerstvé mlieko, ktoré používame aj do kávy.

zdroj: Archív/Matúš a Jarka Juranoví

Mnohí poznajú Modru, no spomínali ste časť Harmónia? Priblížite nám ju?

Áno, nachádzame sa v Modre – Harmónii. Harmónia je miestna časť Modry. Je to horské rekreačné stredisko, rozprestierajúce sa na rozhraní lesného masívu Malých Karpát a voľnej prírody, ležiace asi 2 km nad Modrou.  V minulosti sa tu nachádzali klimatické a slnečné kúpele, no aj v súčasnosti ponúka prechádzky krásnou prírodou, túry, beh, horskú cykloturistika či v zime bežkovanie.

Prečo práve Modra a nie Bratislava?

Na to je jednoduchá odpoveď. Bratislava je plná kvalitných kaviarní a možno by sa tá naša popri nich aj uživila, ale my ako rodina sa na Bratislavu viazať nechceme. Práve naopak, z Bratislavy sme sa pred viac ako rokom odsťahovali, predali sme náš byt v Ružinove a presťahovali sa bližšie k Harmónii, kde chceme v blízkej budúcnosti aj bývať. Radi by sme pracovali a žili lokálne, vytvorili okolo seba komunitu ľudí rovnakého zmýšľania a robili im radosť našou kávou a prístupom k životu.

zdroj: Archív/Matúš a Jarka Juranoví

Koniec koncov je to pochopiteľné. Kto sa postaral o dizajn priestorov a logo?

O dizajn priestorov sa postarali naši kamaráti architekti Katka a Ivan Prikopskí, ktorí pôsobia pod názvom toito architekti. Dominantou priestorov je náš veľký komunitný stôl a bar. Musíme sa priznať, že sme komunitný stôl v kaviarni mať chceli, lebo sa nám páči jeho posolstvo. Komunitné stoly sú v zahraničí populárne a plnia svoju funkciu v pozitívnom zmysle. Trošku sme sa však obávali, ako to lokálni budú vnímať, takže sme sa tej myšlienky aj na chvíľu vzdali. Katka a Ivan nás do toho opäť vtiahli a vymysleli to celé úplne super.

O logo sa postarala naša milá kamarátka Tero Abaffy.

Keďže so svojím podnikaním ste naozaj len v začiatkoch, otázky na náklady či ďalšie financovanie by boli zbytočné. S tými vás opäť oslovíme, až keď k vám na kávu bude chodiť celé Slovensko. Prezraďte nám však, aké sú Vaše najbližšie ciele?

Cieľom je vytvoriť z HOLLERUNG – u miesto, kde sa budú ľudia cítiť dobre a tí, čo k nám prídu, sa vrátia a noví budú prichádzať. Tomu sa budeme snažiť všetko smerovať, nech už ide o kvalitu ponúkaných jedál či nápojov, ale aj celkový zákaznícky servis.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá