Petržalka má nové logo, historický erb nahradila moderná grafika
- Najväčšia bratislavská mestská časť má novú vizuálnu identitu, ktorá vychádza z jej pôvodného erbu
- O víťazstvo dva mesiace bojovalo 41 návrhov od profesionálnych dizajnérov
- Nové logo by malo zodpovedať súčasným potrebám modernej komunikácie
- Najväčšia bratislavská mestská časť má novú vizuálnu identitu, ktorá vychádza z jej pôvodného erbu
- O víťazstvo dva mesiace bojovalo 41 návrhov od profesionálnych dizajnérov
- Nové logo by malo zodpovedať súčasným potrebám modernej komunikácie
Petržalka tento rok vyhlásila grafickú súťaž na vytvorenie nového loga, ktoré by vizuálne reprezentovalo bratislavskú mestskú časť. Podľa Radovana Cholevu, vedúceho oddelenia komunikácie s verejnosťou, by funkčné logo malo vyjadrovať identitu mestskej časti. Petržalka mala totiž do dnešnej doby iba historický erb, ktorý však už podľa neho nezodpovedal súčasným potrebám modernej komunikácie.
Tvorcom nového loga je Juraj Hatlas z Trenčína, ktorý ako jediný uspel v grafickej súťaži, do ktorej bolo prihlásených celkovo 41 návrhov.
Logo podľa Juraja Hatlasa odzrkadľuje tri prvky, ktoré sú pre Petržalku charakteristické alebo sa s ňou výrazne spájajú: „Vľavo dole je vyobrazená vlnovka, ktorá má predstavovať symbol rieky Dunaj. Za pomyselným vyobrazením Dunaja ľavú časť loga tvorí symbol príbytku, ktorý predstavuje ikonický panelák, ktorý je pre Petržalku charakteristický. Posledným prvkom, ktorý dotvára logo, je symbol stromu. Tento symbol zastupuje zeleň a prírodu mestskej časti a vychádza z pôvodného erbu, na ktorom je vyobrazený práve strom,“ píše TASR. Prepojenie troch symbolov zároveň vizuálne tvorí písmeno „P“ ako Petržalka.
Rozhodovalo najmä kreatívne spracovanie, unikátnosť a originalita loga, ale aj funkčnosť a technické využitie pre všetky aplikácie. Dizajnéri mali pri riešení zadania voľnú ruku. O víťazovi rozhodovala päťčlenná komisia, na čele ktorej stále prorektor Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU Stanislav Stankoci. Ten sa vyjadril, že víťazné logo ponúkalo to najlepšie ideové riešenie a formálne spracovanie, a zároveň vyjadrovalo charakter Petržalky.
„Víťazné logo má dobrý komunikačný potenciál na ďalšie rozpracovanie podľa požiadaviek zadávateľa a je dobre aplikovateľné do tlačových materiálov, elektronického prostredia a ďalšie komunikačné nosiče,“ skonštatoval.
Do anonymnej súťaže sa mohol prihlásiť každý profesionálny grafik s minimálne päťročnou praxou, ktorý zrealizoval minimálne tri návrhy loga, vrátane dizajnu manuálu. Súťaž bola anonymná a každý autor mohol prihlásiť maximálne tri svoje návrhy. Víťaz získal sľúbenú odmenu vo výške 5000 eur.
Zdroj: TASR, Petrzalka.sk