Burger King predstavil bezmäsitú alternatívu svojej burgrovej ikony
- V súčasnosti je možné nájsť bezmäsitú variantu takmer každého jedla
- Stále väčší dôraz sa kladie na zníženie environmentálneho vplyvu priemyslu s mäsom
- Týmto smerom sa rozhodol vybrať aj Burger King, ktorý predstavil vegetariánsku alternatívu, ktorá je chuťou na nerozoznanie
- V súčasnosti je možné nájsť bezmäsitú variantu takmer každého jedla
- Stále väčší dôraz sa kladie na zníženie environmentálneho vplyvu priemyslu s mäsom
- Týmto smerom sa rozhodol vybrať aj Burger King, ktorý predstavil vegetariánsku alternatívu, ktorá je chuťou na nerozoznanie
Aj keď bol prvý apríl len pred niekoľkými dňami, v tomto prípade sa nejedná o neskorý žart pri príležitosti dňa bláznov. Burger King sa podľa New York Times rozhodol pre radikálnu zmenu, ktorá sa dotkne priamo ich ikonického burgru Whopper.
Vlajková loď značky si už roky zachováva svoju typickú chuť a ingrediencie, pre ktoré je medzi zákazníkmi tak obľúbená. No v súčasnosti toto tvrdenie už viac neplatí.
Najnovšie trendy v gastronómií vyústili podľa informácií k spolupráci medzi Burger King-om a startupom Impossible Foods – ktorý sa špecializuje na výrobou mäsových náhrad.
„Impossible Foods je na misii s cieľom znížiť environmentálny vplyv priemyslu s mäsom prostredníctvom rastlinných zdrojov a práve získal silného spojenca.“ komentuje spoluprácu portál newatlas.com.
Najnovší produkt s názvom Impossible Whopper, ktorého slogan znie „100% Whooper, 0% hovädzie“ je vegetariánskou verziou ich ikonického burgru, ktorý namiesto hovädzieho mäsa ponúka v žemli grilovanú rastlinnú alternatívu, ktorá je založená na surovine s názvom heme. Tú tvorí z väčšej časti zmes sójových bôbov a iných vegetariánskych ingrediencií, ktoré majú mierne orechovú štruktúru a vďaka tomu dokážu na nerozpoznanie napodobniť chuť pravého mäsa.
Skutočnosť, že náhrada mäsa je na nerozoznanie od hovädzieho mäsa potvrdili nielen zákazníci, ale aj zamestnanci spoločnosti, ktorí počas testovania nespozorovali žiadny rozdiel medzi hovädzím Whopperom a novým, vegetariánskym Impossible Whopperom.
„Ľudia v mojom tíme, ktorí poznajú Whopper z vnútra aj z vonku, ho vyskúšali a snažili sa prísť na to, ktorý je ktorý. Vykonali sme niekoľko testov chuti naslepo s ľuďmi z franchisingov, z kancelárií, s mojimi partnermi vo výkonnom tíme a prakticky nikto nespoznal rozdiel,“ povedal pre New York Times marketing officer spoločnosti Burger King Fernando Machado.
Aktuálne sa podľa The Guardian predáva táto vegetariánska alternatíva v celkovo 59 reštauráciach v St. Louis s cenou drahšou o jeden dolár v porovnaní s klasickou mäsovou verziou. Výhoda spočíva v skvelých nutričných hodnotách – má rovnaké množstvo bielkovín ako jeho mäsová variácia, zároveň o 15% menej tuku a o 90% menej cholesterolu. Okrem toho táto alternatíva poteší odporcov a bojovníkov proti násilnému zabíjaniu zvierat pre mäsový priemysel.
Na záver by sme ešte radi dodali, že sa podľa New York Times jedná „len“ o vegetariánsky produkt, nie o vegánsky, nakoľko medzi základné ingrediencie pridávané do burgrov od Burger King patrí majonéza.
zdroj: nytimes.com; theguardian.com, newatlas.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy