Značky si pripomínaju Deň Zeme: Najlepšou kampaňou je spolupráca 32 svetových spevákov
- Tento rok padla Veľka noc a Deň Zeme na rovnaký dátum.
- Dôležitosť tohto dňa si uvedomujú aj svetové značky
- Posolstvo je jednoznačné: Chráňme našu planétu
- Tento rok padla Veľka noc a Deň Zeme na rovnaký dátum.
- Dôležitosť tohto dňa si uvedomujú aj svetové značky
- Posolstvo je jednoznačné: Chráňme našu planétu
Už desiatky rokov je 22. apríl jedným z najdôležitejších dní pre našu planétu. Na tento dátum pripadá Deň Zeme, a teda deň, kedy si celý svet ctí našu planétu a svetové organizácie vyzývajú ľudí zo všetkých kútov k tomu, aby sa o ňu viac starali a chránili ju.
Dnes, kedy sa problémy klimatických zmien a globálneho otepľovania stávajú jednými z najdiskutovanejších tém, by mal Deň Zeme rezonovať na celom svete viac, ako kedykoľvek predtým. Ako sa dalo očakávať, mnohé známe značky a spoločnosti si pri príležitosti tohto dňa pripravili vlastné kampane, iniciatívy, reklamy alebo iné spôsoby, ako poukázať na potrebu chrániť prírodu a Zem.
https://www.instagram.com/p/BwVQTUJHzxr/?utm_source=ig_web_copy_link
Podľa nášho názoru je doposiaľ asi najlepšou, najkrajšou a najoriginálnejšou kampaňou pri príležitosti Dňa Zeme najnovší hudobný počin, za ktorým stojí raper a komik Lil Dicky, ktorý sa spojil s desiatkami svetoznámych umelcov (32) a zložili pieseň, ktorá oslavuje našu Zem.
Menovite priložili ruku k dielu speváci ako Justin Bieber, Ariana Grande, Katy Perry, Ed Sheeran, Shawn Mendes, Miley Cyrus a mnoho ďalších. Skvelé animované video zobrazuje rôzne zvieratá, ktorých hlasmi sú práve spomínaní speváci a prihovárajú sa všetkým nám s odkazom, aby sme si chránili našu Zem.
Pieseň nesie príznačný názov Earth a podľa údajov v popise videa na YouTube vznikla aj v spolupráci s nadáciou Leonarda DiCapria, ktorý sa objavuje aj v animovanom klipe. Celý nápad vytvoriť niečo podobné však nebol hneď od začiatku tak jasný.
„V prvom momente to v mojej hlave nebola taká ta typická pieseň o klimatických zmenách. Mal som len predstavu, že by bolo zábavné obsadiť rôznych umelcov, ktorý by hrali rôzne zvieratá.“ uviedol Lil Dicky pre Cnn.com. Musíme priznať, že výsledok naozaj pobaví a vôbec nie je núdza o vtipné momenty ako v textoch, tak aj vo videu.
Pieseň si vôbec neberie servítku pred ústa a nebojí sa používať aj vulgarizmy. Nemôžeme sa veľmi čudovať, veď téma klimatických zmien, na ktorú sa Lil Dicky najviac zameral, je naozaj vážna a pre záchranu Zeme musíme vykonať rázne kroky.
„Mojím hlavným cieľom je prinútiť ľudí, aby sa zaujímali o záchranu Zeme.“ povedal Lil Dicky v rozsiahlom rozhovore pre portál Rollingstone.com.
Portál Nytimes.com taktiež vyspovedal autora piesne, kde uviedol: „Nikdy som si naozaj neuvedomil, aká vážna je klimatická kríza a akým problémom môže ľudstvo čeliť. Ak nebudeme konať spoločne a nezmeníme naše základné správanie, Zem sa čoskoro stane neobývateľnou.“
Apple
Ďalším v poradí, kto myslí na našu planétu, je technologický gigant, ktorý v najnovšej reklame „Don’t mess with Mother“ pripomína Deň Zeme a zároveň propaguje svoj posledný model smartfónu, keď všetky zábery v krátkej reklame sú zachytené na najnovší iPhone XS a sú naozaj nádherné. Jasným posolstvom reklamy je odkaz, aby sme sa ako ľudia nezahrávali so silou matky Zeme. Tieto zábery skvelo dopĺňa hudba, ktorá dodáva celému videu úplne inú atmosféru.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=69&v=Fmhdx_kRd-w
The North Face
Každý z nás pravdepodobne pozná túto značku, ktorá je ako stvorená pre dobrodružstvá v prírode, či už na ľahšiu alebo náročnejšiu turistiku. Je úplne pochopiteľné, že táto značka považuje Deň Zeme za jeden z najvýznamnejších dní v roku.
Aj preto sa podľa aktuálnych informácií Gearjunkie.com usiluje táto značka o to, aby sa Deň Zeme stal štátnym sviatkom. Za týmto účelom sa spustilo podpisovanie petície na stránke change.org, ktorú podpísalo už takmer 70-tisíc ľudí.
„Sme presvedčení, že ak ľudia dostanú viac času na zamyslenie sa o Zemi, budú sa s ňou cítiť väčšie spojenie a je väčšia pravdepodobnosť, že ju budú chcieť chrániťm“ vysvetľuje generálny riaditeľ spoločnosti Tim Bantle pre portál Gearjunkie.com.
SodaStream
Pri príležitosti Dňa Zeme spustila SodaStream kampaň s názvom Proud to be Green. Tento krok je podľa oficiálneho vyhlásenia spoločnosti súčasťou ich úsilia znížiť používanie jednorázových plastov, o čo sa snaží vo viac ako 70-tich mestách v USA.
„Chceme ospevovať tých Američanov, ktorí aktívne pomáhajú planéte a chceme pomáhať tým, ktorí sa chcú pripojiť k našej kampani.“ povedal pre Homeworldbusiness.com generálny riaditeľ spoločnosti, Bryan Welsh.
Kampaň so sebou nesie pre obyvateľov zúčastnených miest v USA zľavy vo výške 50% na ich výrobník sódy, ktorý je v limitovanej zelenej farbe. Podľa vyjadrení spoločnosti dokáže jeden ich produkt znížiť spotrebu plastových fliaš a plechoviek u priemernej rodiny o viac ako 3 700 kusov, uvádza portál Homeworldbusiness.com.
https://www.instagram.com/p/BwXvv8wBn1Z/?utm_source=ig_web_copy_link
zdroje: ; gearjunkie.com; nytimes.com; change.org; rollingstone.com; cnn.com; homeworldbusiness.com
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti