Bratislavská burgráreň Roxor láme rekordy, za dva roky znásobila tržby viac ako 33-násobne
- Spoločnosť Roxor v roku 2019 zvýšila zisk z 1 495 eur na 23 186 eur a tržby jej narástli o 167 % na 1,054 milióna eur
- Za ich úspechom stojí nový priestor na Šancovej ulici v Bratislave a vymakané receptúry
- Spoločnosť Roxor v roku 2019 zvýšila zisk z 1 495 eur na 23 186 eur a tržby jej narástli o 167 % na 1,054 milióna eur
- Za ich úspechom stojí nový priestor na Šancovej ulici v Bratislave a vymakané receptúry
Prevádzka Roxor patrí medzi najobľúbenejšie v Bratislave, keďže na ich preslávené hamburgery sa stojí v radoch. Od roku 2015, kedy začali svoje fungovanie na Vysokej ulici v centre hlavného mesta, prešli mnohými zmenami aj skúškami a vypracovali sa na podnik, na ktorý väčšina milovníkov mäsa nedá dopustiť. Gastro prevádzka začínala v pomerne malých priestoroch, ktoré boli z dôvodu rýchlo rastúcej klientely postačujúce. Majitelia sa teda museli začať obzerať po novom mieste a aj ľuďoch do tímu, ktorý sa čoraz viac rozrastal.
Po takmer troch rokoch fungovania sa preto rozhodli presťahovať na Šancovú ulicu 19. Zdá sa, že táto zmena im naozaj prospela, keďže ešte v roku 2017 vykazovala firma tržby vo výške necelých 30-tisíc eur, zatiaľ čo v minulom roku sa podľa Finstatu vyšplhali na 394 762 eur. V roku 2019 už spoločnosť zvýšila zisk z 1 495 eur na 23 186 eur a tržby jej narástli o 167 % na 1,054 milión eur.
„Sme veľmi vďační za našich zákazníkov a teší nás, že im u nás tak veľmi chutí. Naším cieľom bolo už od začiatku robiť veci poriadne a čo najlepšie. Sme radi, že sa nám to do určitej miery darí,“ vyjadril sa pre Startitup majiteľ a šéfkuchár Michal Ščevlík.
Na svojich receptúrach tvrdo makajú a inšpiráciu zbierajú kde sa dá. Všetko potom testujú sami na sebe a k chuti sa môže vyjadriť každý zamestnanec. Väčšina nápadov prejde niekoľkonásobnou úpravou, kým sa dostanú na tanier k zákazníkom.
Záležať si samozrejme, dávajú aj na ingredienciách, aké ponúkajú. „Mäso do burgrov berieme zo 4 rôznych slovenských fariem. Všetky z nich chovajú dobytok ekologickým spôsobom, tri z nich majú aj bio certifikát. Mäso nám chodí čerstvé, vákuovo zabalené, niekoľkokrát do týždňa. My sami ho odblaňujeme a čistíme a každý deň čerstvo melieme. Máme tak absolútnu kontrolu nad tým, aké mäso dávame do našich hamburgerov. Žemle nám pečie naša pekárka Baša, ktorá nám aj pomáhala otvárať Roxor na úplnom začiatku. Sú to luxusné maslové briošky, ktorých receptúru sme spolu ladili asi mesiac,“ vysvetlil Michal.
Hamburgrárni sa podaril husársky kúsok, keď pred pár rokmi začala spolupracovať so šéfkuchárom Petrom Janičinom, ktorého mnohí poznajú z Bistra u Kubistu. Peter pôsobil pôvodne v oblasti IT a s Michalom sa zoznámil počas jeho štúdia na STU, kedy bol jeho školiteľom bakalárskej práce. K vareniu sa dostal prostredníctvom náboženstva.
„Na jednom stretnutí mi rozprával o novej odnoži budhizmu, ktorú sa už dlho chystal založiť. Sedeli sme spolu do polnoci a ja som bol tak ohromený, že som mu pár dní na to zavolal a ponúkol prácu u nás. Dohodli sme sa, že tu v Roxore bude svoje náboženstvo ďalej rozvíjať a skúsi tu spraviť svoju prvú misiu na našich kolegoch. Peťo neváhal a využil možnosť venovať sa naplno rozvíjaniu svojej novej ideológie. Musím povedať, že časť dohody bola aj vylepšenie algoritmu na softvéri na predpoveď počtu zákazníkov, ktorý používame už 2 roky,“ vtipkuje.
Michal hovorí, že za svoj úspech určite vďačí aj dobrému marketingu a vymakanému jedálnemu lístku. V ponuke má napríklad Premium Burger, štipľavý El Gringo s jalapeño papričkami, overený Bluecheese s gorgonzolou a exotický Lumberjack s nakladaným feniklom a ich domácou horčicou a chrenovou omáčkou.
Okrem hamburgerov sa reštaurácia sústreďuje aj na remeselné pivá a pivá od malovýrobcov. Ponúkajú štyri druhy čapovaných pív a fľaškovú slovenskú novinku medové pivo Medobeer.
„Stále je čo vychytávať v interných procesoch a pracovných postupoch. Zo zarobených peňazí splácame 2 úvery a čo nám ostane, investujeme späť do rozvoja firmy. Plán v tomto roku je stabilizovať firmu a v ďalšom roku sa chceme venovať aj rozširovaniu podnikania. Samozrejme, máme v pláne pracovať aj na našom menu. Rozširovať ho príliš nechceme, aby sme zachovali jeho jednoduchosť a aj úroveň kvality. Všetky novinky budeme zdieľať na sociálnych sietiach ako obvykle,“ prezradil Michal.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy