Slovensko je vtip a zradcov majú nahradiť vlastenci, hlásajú reklamné kampane k eurovoľbám
- Voľby do Európskemu parlamentu sa budú konať už o 23 dní
- V posledných týždňoch sme preto svedkami masívnych kampaní, ktoré nás majú presvedčiť prísť 25. mája k volebným urnám
- Niektoré z kampaní kritizujú postoj Slovenska k EÚ, iné sú kontroverzné a ďalšie sú na hrane s propagandou
- Voľby do Európskemu parlamentu sa budú konať už o 23 dní
- V posledných týždňoch sme preto svedkami masívnych kampaní, ktoré nás majú presvedčiť prísť 25. mája k volebným urnám
- Niektoré z kampaní kritizujú postoj Slovenska k EÚ, iné sú kontroverzné a ďalšie sú na hrane s propagandou
Reklamnú kampaň spustilo dokonca aj Zastúpenie EK na Slovensku, v ktorej Slovákom odkazujú, že ak nepôjdu voliť môžu v budúcnosti len držať hubu. Táto kampaň pritom reaguje na vôbec najnižšiu účasť Slovenska vo voľbách do Európskeho parlamentu. K volebným urnám totiž v roku 2014 prišlo len 13 % našich krajanov.
Kampaň k voľbám vypustil aj Európsky parlament, ktorej hlavným posolstvom je zmena pre lepšiu budúcnosť. Videu stačil jeden jediný deň na to, aby získala viac ako milión pozretí. Nečakaj žiadnych influencerov, reč nebude ani o prázdnych sľuboch a nebude to ani dramatická hudba, ktorá má nalákať mladých k urnám. Je to skôr dráma, ktorú by si nečakal.
V cielení reklám na voličov sú v posledných dňoch veľmi aktívne niektoré politické strany. Napríklad Progresívne Slovensko v spolupráci so stranou SPOLU predstavili video s názvom „Slovensko je vtip”.
V tomto videu je naša krajina opísaná ako tá, ktorá momentálne všetko len kritizuje, no na druhej strane naťahuje ruky pri udeľovaní eurofondov, funkcie rozdáva za zásluhy, spolupracovať nechce a keby aj chcela, tak nevie ako.
https://www.facebook.com/klestincovalucia/videos/842088059496919/
Búrlivú diskusiu už tradične vyvolala strana ĽSNS. Tá hneď po tom, ako ju najvyšší súd nerozpustil, zasponzorovala na sociálnych sieťach ich video, ktoré má črty propagandy, tá je definovaná ako „rozširovanie názorov a informácií s cieľom zmeny názorov, ovplyvnenia, vyvolania alebo zosilnenia určitých postojov alebo konaní. Sprievodným javom propagandy je často skresľovanie faktov.”
ĽSNS vo videu tvrdí, že na propagáciu homosexuality idú milióny eur, z chlapcov sa stávajú ženy a na vine je EÚ.
https://www.facebook.com/ing.milan.uhrik/videos/449370565810214/
Slovákov začali viac zaujímajú eurovoľby
Na Slovensku Eurobarometer zaznamenal nárast záujmu o voľby do EP. Počet ľudí, ktorí sú presvedčení, že voliť pôjdu (10 na stupnici 1-10) dosiahol 20% (+ 6 percentuálnych bodov).
Ak by sa konalo zajtra referendum o členstve Slovenska v EÚ, 69% Slovákov (68% Európanov) by hlasovalo za zotrvanie v Únii, čo je nárast o 10 percentuálnych bodov oproti minulému prieskumu.
Na otázku, aké pocity sa u respondentov objavujú, keď uvažujú nad EÚ, väčšina Európanov cíti nádej alebo dôveru (celkom 55 %), zatiaľ čo neistota v súvislosti s budúcnosťou Európy vyvoláva pocit pochybnosti u jednej tretiny opýtaných európskych občanov.
Diskusia o Brexite tiež ukázala, ako sa počas dlhoročnej spolupráce prehĺbil vzťah medzi krajinami EÚ a poukázala aj na mnohé výhody, ktoré vyplývajú z členstva v tomto spoločenstve. Tieto výhody si niekedy uvedomíme len vtedy, keď sa stretneme s možnosťou ich straty. Z najnovších údajov Eurobarometra vyplýva, že viac ako dve tretiny (68 %) Európanov veria, že EÚ priniesla ich krajine výhody, na Slovensku je to až 78% opýtaných a 51% si myslí, že členstvo v EÚ je dobrá vec (61% v EÚ).
Slovákov v eurokampani najviac zaujímajú témy: ochrana spotrebiteľov a bezpečnosť potravín (48%), hospodárstvo a rast (47%), migrácia (47%), boj proti nezamestnanosti mladých ľudí (46%) a najväčší skok- o 11%- zaznamenala téma boja proti zmene klímy a ochrana životného prostredia (36%).
Zdroj: www.europarl.europa.eu,
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy