Takto to vyzerá, keď sa veľké značky ako Ikea či Zara neboja zmeniť svoje logo
- Značky sa musia prispôsobovať trendom, ktoré sa týkajú ich cieľových skupín
- Dlhé roky na trhu môžu znamenať silu v povedomí zákazníkov spojenú s premysleným marketingom
- Je to práve logo, vďaka ktorému značky poznajú zákazníci po celom svete, a preto na ňom treba popracovať
- Značky sa musia prispôsobovať trendom, ktoré sa týkajú ich cieľových skupín
- Dlhé roky na trhu môžu znamenať silu v povedomí zákazníkov spojenú s premysleným marketingom
- Je to práve logo, vďaka ktorému značky poznajú zákazníci po celom svete, a preto na ňom treba popracovať
Príbeh sladkého, sýteného nápoja Coca-Cola sa začal písať už v roku 1886 a je otázkou, či John Stith Pemberton, ktorý jej receptúru vymyslel, vôbec tušil, že značka prežije až do roku 2019. Jej červenobiele logo je podľa Business Insideru rozoznateľné až 94 % populáciou sveta a je len málo miest, kde si obľúbenú Coca-Colu nemáš šancu objednať. Počas rokov však brand svoj vzhľad menil ako na bežiacom páse.
Súčasnosť patrí minimalizmu. A tento fakt vníma mnoho svetovo známych značiek, ktoré ak chcú mať vysoké čísla predaja, musia sa dobe prispôsobiť. A preto sa rozhodnú riskovať, veriť sile svojho mena a staviť na rebrand. Ikea upúšťa vo videách od modrej a žltej, Zara zblížila písmenká, z Taxify je Bolt.
Rok 2018 prial veľkým zmenám značiek. Tými, ktoré ju v rámci svojho vzhľadu podstúpili, boli napríklad MailChimp, známy televízny kanál Animal Planet, svetoznáme Dunkin‘ Donuts, ale aj alternatívna taxislužba Uber, ktorá sa približne pred mesiacom vrátila na Slovensko.
https://www.facebook.com/moiscreative/photos/a.1801355793425688/2283655958529000/?type=3&theater
https://www.facebook.com/myfopinion/photos/a.775274552550779/1947591008652455/?type=3&theater
https://www.facebook.com/myfopinion/photos/a.775274552550779/1924232977654925/?type=3&theater
https://www.facebook.com/Techsavvy2018/photos/a.738948503159759/877867389267869/?type=3&theater
Veľkým zmenám však praje aj rok 2019. Začiatkom marca všetkým používateľom aplikácie Taxify prišlo veľké upozornenie, že značka nie len že mení logo, ale dokonca aj svoje meno. Z alternatívnej taxislužby je dnes Bolt (prekl. blesk) a z čiernožltej kombinácie je dnes prevažne zelený dizajn.
„Taxify bolo spustené pred piatimi rokmi s poslaním urobiť mestskú dopravu pohodlnejšou a cenovo dostupnejšou. Naším prvým produktom bolo riešenie taxi dispečingu, ktorý dal spoločnosti aj jej pôvodný názov. Hoci sme v našej misii dosiahli pokrok, začali sme prerastať súčasti našej značky, vrátane názvu. Vzhľadom na našu ambíciu riešiť dopravné problémy v čoraz širšom rozsahu, chceme, aby značka odrážala budúcnosť spoločnosti a nie jej minulosť. Naše nové meno „Bolt“ znamená rýchly a ľahký pohyb – presne to, aká by mala byť skúsenosť s presúvaním sa v meste, či už autom, kolobežkou alebo verejnou dopravou. Podčiarkuje aj našu vieru, že budúcnosť dopravy bude elektrická,“ povedal o novinke country manager spoločnosti Bolt pre Českú republiku a Slovensko Roman Sysel.
https://www.facebook.com/seekapor/photos/a.186505825106787/619293421828023/?type=3&theater
Už v januári so zmenou, hoci nie tak radikálnou ako pôvodné Taxify, prišla značka Zara. Tá patrí do koncernu Inditex spolu s ďalšími známymi menami ako Pull & Bear alebo Massimo Dutti a 60 % akcií tu vlastní jeden z najbohatších ľudí Európy (a sveta zároveň), Amancio Ortega. Jeho majetok k dnešnému dňu podľa Bloomberg Billionaire Indexu predstavuje 64,3 miliárd dolárov.
Zmena v logu prišla v rámci značky Zara typickej svojim minimalizmom len druhýkrát za polstoročie a je takmer nebadateľná. Jednoduchý koncept čierneho nápisu na bielom podklade zostáva, písmená sa len jednoducho priblížili. To, čo však medzi fanúšikmi spôsobilo rozruch, je font, ktorý sa značka rozhodla využiť. Je totiž nápadne podobný tomu, ktorý využíva na svoju prezentáciu svetoznáma značka Harper’s Bazaar (viac si prečítaš TU).
Len pred pár dňami svoju veľkú novinku predstavil aj nábytkársky gigant zo severu, Ikea. Hoci svoje ikonické modrožlté logo plánuje stále využívať ako hlavné, v digitálnom svete značka siahla po jednoduchosti. Národné farby Švédska nahradí biela v dizajne zvanom tiež Fönster (prekl. okno). Svoju komunikáciu na sociálnych sieťach či na webe tak chce sprehľadniť a reaguje na fakt, že len samotný web Ikea za rok 2018 navštívilo 2,8 miliardy fanúšikov (viac si prečítaš TU).
Všimol si si aj zmena loga Facebooku? Je svetlejšie a zmena dizajnu najobľúbenejšej sociálnej siete by mala byť najväčšia za posledných 5 rokov. Informoval o tom aj Fontech.
Zdroj: Business Insider, Major Tom, Bloomberg, Fontech
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy