Slovákov si získal autentickou kuchyňou z Indie. Rozbeh streetfoodu ho však stál kopu úsilia

  • Keď sa Shrey rozhodol otvoriť si na Slovensku svoj MumBhai Express, takmer nikto mu nechcel v biznise poradiť
  • S problémami sa však popasoval a dnes je to on, kto vždy rád poradí ľuďom, ktorí chcú vstúpiť do gastro biznisu
bammm
Diana Cermakova
  • Keď sa Shrey rozhodol otvoriť si na Slovensku svoj MumBhai Express, takmer nikto mu nechcel v biznise poradiť
  • S problémami sa však popasoval a dnes je to on, kto vždy rád poradí ľuďom, ktorí chcú vstúpiť do gastro biznisu

Kto stojí za foodtruckom MumBhai Express? Odkiaľ pochádzaš, čo ťa priviedlo na Slovensko?

Volám sa Shrey a som zakladateľom firmy Karma Foods SK, ktorá MumBhai Express prevádzkuje. Som Ind, študoval som vo Švajčiarsku hotelierstvo a následne som začal pracovať v známej sieti hotelov v Londýne. Vo Veľkej Británii som bol viac ako 4 roky, kde som pracoval s mnohými Slovákmi a Čechmi.  Práve tu som stretol aj svoju vtedajšiu lásku. Tak prišla výzva spoločne vyskúšať niečo nové a priviedla ma na Slovensko.

zdroj: Diana Cermakova

Prečo ste sa rozhodli pre otvorenie indického street foodu?

Pretože mi chýbalo kvalitné indické jedlo na eventoch a festivaloch, ktoré som navštevoval. Ako vyučený kuchár viem oceniť dobre pripravené jedlo a, bohužiaľ, som z akcií odchádzal mnohokrát sklamaný. Väčšinou som našiel v ponukách jedál len rozmrazené polotovary, mäso, ktoré bolo uvarené pred pár dňami a celkovo neautentický prístup, a takú „fake“ indickú kuchyňu.

zdroj: Diana Cermakova

Vravel som si, že Slováci a Slovenky si v roku 2018 zaslúžia viac, hlavne keď svetová gastronómia už ide zdravším smerom. Autentické a chutné indické jedlo bolo bohužiaľ dostupné len v zopár reštauráciách a to som chcel zmeniť – aby mali ľudia možnosť si dobré indické jedlo užiť aj vonku, na akciách.

V čom chcete byť na slovenskej gastro scéne jedineční?

Sme prvý a jediný indický street-foodtruck na Slovensku s konceptom, ktorý je tvrdo postavený na hesle „domáce, chutné, indické“. Staráme sa o to, aby mali ľudia na akciách poruke kvalitné pouličné jedlo, ktoré čerstvo pripravujeme v prívese bez umelých farbív a prísad. Chceme byť najlepším zdrojom indickej kuchyne na Slovensku. Aj keď niekedy sa zdá, že ponúkať na akciách z malého priestoru food trucku dlhodobo takýto sortiment je veľké umenie.

zdroj: Diana Cermakova

Robíte jedlo rovnako autentickej chute, aké je možné si kúpiť aj v Indii alebo prispôsobujete chute Európanom?

Chute sú rovnaké, ako by ste našli na ulici v Bombaji. Ak sa bavíme o štipľavosti jedál, ktorú môže Európan vnímať inak ako Ind, snažíme sa skôr búrať stereotyp o tom, že indické jedlo je vždy štipľavé. Vôbec to tak nie je. India je obrovská krajina, ktorej občas hovorím „Spojené štáty indické“, kde je 29 štátov s veľmi rôznou gastronómiou. Niektoré oblasti majú dokonca jedlo menej štipľavé ako slovenská kuchyňa.

Čo bolo najťažšie na rozbehu street foodu?  Aké boli počiatočné náklady?

Najťažšie bolo dostať informácie od ľudí, ktorí už v tejto oblasti podnikali. Kontaktoval som, volal som, písal, pýtal sa, ale ochota pomôcť veľmi neprichádzala. S tým som sa trápil najviac a kvôli tomu sa snažím čo najviac pomôcť a poradiť každému začínajúcemu podnikateľovi v tejto oblasti – aby sa nemusel trápiť tak, ako ja kedysi. Po pár mesiacoch takýchto bojov s neochotou sa mi podarilo nájsť veľmi nápomocné informácie cez Národné podnikateľské centrum a cez nich som spoznal aj konzultanta Radúza Dulu, ktorý ma správne navigoval pri zakladaní podnikania. Vďaka nemu sa mi podarilo nazbierať odvahu a začal som pracovať s rozpočtom mierne nad 20 tisíc eur.

Aké jedlo je vaším absolútnym hitom?

Bhai Mix!Je to kombinácia domácej vege taštičky a čerstvo grilovaného mäsa. Spolu s kombinovanými prílohami je to možnosť, ako ochutnať prakticky celú našu ponuku naraz. A to aj s obľúbeným mangovým nápojom.

Ste zástancami ekologického smerovania biznisu?

Pevne veríme v eco-friendly. Mnohí predajcovia sa tomu vyhýbajú kvôli zvýšeným nákladom, ale u nás je to priorita a celá naša ponuka je podávaná v 100%-ných eko baleniach. A vždy bude.

Koľko porcii sa vám podarilo najviac predať počas jedného dňa?

Naša prax je nastavená tak, aby sa zákazník dostal od privítania po jedlo v rukách za 30 sekúnd. Snažíme sa to dodržiavať za každých okolností a najviac sme predali minulý rok na festivale Grape, kde sme aj v silnom daždi predali vyše 700 porcií za deň.

Objavíte sa aj toto leto na niektorých slovenských festivaloch?

Myslím si, že Pohoda, ako najväčšia akcia na Slovensku, by mala byť  snom každého foodtrucku. A my si ho ideme splniť už tento rok! Minulý rok sme boli na Grape, kde sme si dobre vyskúšali prácu na veľkom festivale a vďaka tomu sa teraz dostane autentická indická kuchyňa aj na Pohodu.

Budeme súčasťou celkom novej streetfood zóny, ktorá bude zastrešená, aby mohli ľudia prísť na dobré jedlo, aj v prípade nepriaznivého počasia. Okrem toho chodievame na rôzne akcie v Bratislave ako StreetFoodPark, ktorý je pravidelne pred Starou tržnicou, robíme cateringové a firemné akcie alebo sa chystáme na festival Drienok na strednom Slovensku.

Aké sú vaše plány do budúcna?

Indická streetfoodová kuchyňa má obrovskú škálu jedál a tie najlepšie z nich by som chcel prinášať na Slovensko. Bola by škoda, keby sme zostali len pri foodtrucku, preto hľadám partnera a priestor v Bratislave, kde by sme v novom MumBhai „Central“ ponúkali novy indický gastronomický zážitok v kamennej prevádzke.

Najnovšie videá

Trendové videá