Táto prevádzka prišla s dokonalým riešením, ako prinútiť zákazníkov nosiť si vlastnú tašku
- Čo ak by si bol nútený kúpiť tašku, na ktorej je nie príliš vhodný nápis?
- Každú minútu sa použije viac ako 1 milión plastových tašiek, kde väčšina z nich je použitá raz a potom sa vyhodia
- Čo ak by si bol nútený kúpiť tašku, na ktorej je nie príliš vhodný nápis?
- Každú minútu sa použije viac ako 1 milión plastových tašiek, kde väčšina z nich je použitá raz a potom sa vyhodia
Celosvetový boj proti používaniu jednorazových plastových výrobkov naberá na obrátkach. Po vzore Európskej únie sa ku kroku absolútneho zákazu jednorázových plastov uchýlila aj Kanada. Obchod s potravinami East West Market vo Vancouveri však nehodlá čakať a do boja proti jednorázovým plastom sa púšťa takmer okamžite, no zvolil naozaj jedinečný a vtipný spôsob, informuje o tom portál vancouverisawesome.com.
„Každú minútu sa použije viac ako 1 milión plastových tašiek, kde väčšina z nich je použitá raz a potom sa vyhodia. Preto sme zmenili dizajn našich tašiek, aby sme ľudí odradili od toho, aby si ich kupovali a aby zákazníci nezabúdali znovupoužitelné tašky a dva krát sa zamysleli nad problémom jednorázových plastov,“ uvádza obchod vo videu, ktoré publikoval na svojom oficiálnom facebookovom profile.
Práve dizajn, resp. nápisy na taškách sú kľúčom k tomu, ako zákazníkov odradiť od ich kúpy. Jednoducho, ak si zákazník neprinesie svoju vlastnú tašku, musí si namiesto toho svoj nákup odniesť v taške s nápismi ako Masť na bradavice od Dr. Toews, Zaujímam sa o čudné videá pre dospelých alebo Starostlivosť o hrubé črevo. V spodnej časti každej tašky je malými písmenami uvedený dodatok, ktorý to celé vysvetľuje a znie „Vyhni sa hanbe. Prines si tašku na viac použití. East West Market,“ vysvetľuje portál huffingtonpost.ca.
„Chceli sme im dať niečo vtipné, ale aj niečo, čo ich zároveň prinúti sa zamyslieť. Je to prirodzená ľudská vlastnosť, nechcieť povedať, čo robíme,“ povedal pre Guardian majiteľ obchodu David Lee Kwen.
Nejde však o prvý prípad, kedy East West Market bojuje proti plýtvaniu plastovými taškami, pretože sa už dlhodobo snaží o to, aby si zákazníci nosili vlastné tašky a nekupovali si vždy nové. Už v septembri minulého roka spustil prostredníctvom príspevku na Facebooku projekt #JoinTheEarthMovement, kde zákazník za každú vlastnú tašku získa „odmenu“ 5 centov.
V súvislosti s rozhodnutím EÚ o definitívnom zákaze jednorazových plastov do roku 2021 sme ťa informovali o viacerých riešeniach, ako bojovať proti používaniu plastov. Či už je to alternatíva k plastovým slamkám z morských rias, slovenský eshop s čapovanou drogériou alebo rázne rozhodnutie veľkých reťazcov alebo slovenských miest o ukončení používania resp. predaja jednorázových plastov. Je skvelé, že sa dostávame stále bližšie a bližšie k dobe, kedy nebudeme našu planétu a predovšetkým oceány zaťažovať nadmerným plastovým odpadom.
zdroje: vancouverisawesome.com; huffingtonpost.ca; theguardian.com; facebook.com