Slovenské potraviny zažívajú v našich obchodoch renesanciu. Túto zeleninu máme najradšej

  • Na pultoch našich obchodov nájdeš priemerne 38,6 % slovenských potravín
  • 9 z 10 Slovákov nakupuje zeleninu aspoň raz za týždeň
  • Ako prvé do košíkov vkladá zeleninu až 47 % našincov
unsplash.com
unsplash.com
  • Na pultoch našich obchodov nájdeš priemerne 38,6 % slovenských potravín
  • 9 z 10 Slovákov nakupuje zeleninu aspoň raz za týždeň
  • Ako prvé do košíkov vkladá zeleninu až 47 % našincov

Podiel slovenských potravín v našich obchodoch neustále rastie. Potvrdzuje to aj prieskum, ktorý si dala vypracovať Potravinárska komora Slovenska. Priemerne môžeš nájsť na našich pultoch 38,6% slovenských potravín. Väčšina obchodných sietí však zaznamenala nárast podielu slovenských potravín na úrovni 2 percentuálnych bodov.

Slováci sa stále viac pozerajú aj na krajinu pôvodu, ktorú uvádzajú predajcovia pri ovocí a zelenine. A aj v tejto oblasti sa snažia predajcovia vyjsť zákazníkovi v ústrety. „Pri výbere produktov sa snažíme vždy uprednostniť domácich producentov pred zahraničnými, ak ide o výrobky porovnateľnej kvality,“ vysvetlila pre Startitup hovorkyňa siete predajní BILLA Kvetoslava Kirchnerová.

zdroj: BILLA

Takže už celkom neplatí starý známy fakt, že naši ovocinári či zeleninári majú problém sa dostať na pulty veľkých obchodov. Ak totiž dokážu dodávať produkty vo výbornej kvalite a sú schopní produkovať množstvá, ktoré zásobia celý reťazec, a to všetko za primeranú cenu, majú dvere do reťazcov otvorené.

Poznáš ovocie a zeleninu s označením Slovenská farma?

Tá napríklad spája slovenských dodávateľov ovocia a zeleniny, ako sú napríklad Záhradkárske služby PAULIS a firma VITA-ZEL z Marcelovej, BONI FRUCTI z Dunajskej Lužnej a ZELENINÁRSKA SPOLOČNOSŤ z Pustých Úľan, GreenCOOP družstvo zo Zlatnej na Ostrove.

Svoje výrobky dodávajú práve na pulty predajní BILLA, ktorá aj vďaka tomu dokáže predávať takmer 12 mesiacov v roku výlučne slovenské paradajky. Tie patria podľa prieskumu k najobľúbenejšej zelenine Slovákov. Ročne tento reťazec predá viac ako 700 ton voľných a 5,5 milióna balených rajčín.

zdroj: Archív BILLA

Plytvanie potravinami vs. plastový obal

Pri takýchto objemoch sa už oplatí pozrieť aj na balenie a preto supermarket ponúka paradajky v papierových vaničkách namiesto plastových tácok. Štvrtá, najviac kupovaná zelenina sú uhorky, ktoré kúpiš každú zabalenú v plastovom obale. Je to však preto, aby nestratila svoje kvalitatívne parametre. Zároveň je nevyhnutné zohľadniť aj otázku zvyklostí zákazníkov a najmä hygieny.

„V minulosti sme predávali uhorky bez plastových obalov, ale uhorky rýchlejšie usychali a žltli. Po analýze používania plastového obalu verzus plytvania potravinami, sme sa rozhodli opätovne zaviesť plastový obal. Uvažujeme však nad redukovaním hrúbky použitého plastu. Pravidelne rokujeme s našimi dodávateľmi o možnostiach, ako obaly upravovať, vyrábať ich ekologickejšie, tenšie, aby menej zaťažovali životné prostredie,“ vysvetlila K. Kirchnerová.

Ovocie a zelenina sú spolu s pečivom prvou voľbou zákazníkov pri nákupoch. Ako prvé ich do košíka vkladá až 47 % Slovákov, až potom nasleduje chlieb a pečivo. Aspoň raz do týždňa si ovocie alebo zeleninu kúpi 9 z 10 Slovákov, ten desiaty aspoň raz za dva týždne, uvádza reprezentatívny prieskum spoločnosti BILLA, ktorý na vzorke 508 respondentov realizovala agentúra 2muse v máji 2019.

Najnovšie videá

Trendové videá