Bratislava má nové autokino. Postavili ho z vrakov, ktoré našli v uliciach
- Nové autokino nájdeš v Bratislave, na ulici Pri Starom letisku
- Vstup bude zadarmo, no kapacita je obmedzená
- Po ukončení sezóny vraky áut ekologicky odstránia
- Nové autokino nájdeš v Bratislave, na ulici Pri Starom letisku
- Vstup bude zadarmo, no kapacita je obmedzená
- Po ukončení sezóny vraky áut ekologicky odstránia
Nové autokino nájdeš na ulici Pri Starom letisku v areáli Akadémie akčných športov Hangair. S nápadom na jeho vytvorenie prišla známa pivná značka Excelent, ktorá sa postarala o zber vrakov z ulíc mesta. Tie potom upravili šikovní slovenskí umelci do podoby, akú uvidíš na ich otváračke už zajtra večer.
Projekt naplno rozbehli v máji a na úprave áut a ďalších detailov pracovali až doteraz. Akcia sa začne o 18:30 hod. úvodným príhovorom a pokračovať bude vystúpením hip-hopovej dvojice Ultrazvuk. To, aký film sa bude premietať, si firma nechala ako prekvapenie.
Vraky značka pozbierala aj vďaka spolupráci s obyvateľmi Bratislavy. „Ozývalo sa nám veľmi veľa ľudí, zväčša nahnevaných susedov, ktorí nám posielali tipy na vraky, ktoré videli po ceste alebo parkujú pred ich bytom. U nás je však problém dostať sa k majiteľom takýchto áut, kým sa sami neozvú. Našťastie, ozvali sa a nám sa tak podarilo odtiahnuť z parkovacích miest zopár vrakov,“ potvrdili pre Startitup.
Ich dizajn potom upravili umelci Michal Hazior, Barbora Idesová, Victor Vaun či Tomáš Bánik.
Dobrou správou je, že vstup do kina bude zadarmo, avšak neodporúčame ti prísť príliš neskoro, keďže kapacita bude obmedzená. Počas premietania sa bude čapovať pivo Excelent. Po otváračke sa chystá ešte niekoľko ďalších premietaní a nakoniec nechá pivná spoločnosť vraky áut ekologicky odstrániť.
Nejde pritom o prvý pokus Excelentu zapojiť sa do riešenia spoločenských problémov v meste. Minulý rok sa napríklad rozhodol bojovať proti vizuálnemu smogu, ktorý vytvárajú nevkusné reklamné plochy.
„Po minuloročnom murale na Obchodnej ulici, ktorým sme vykopli tému vizuálneho smogu a medziľudských vzťahov, chceme posunúť komunikáciu tohto problému ešte ďalej a tentokrát upriamujeme pozornosť na jeden z aktuálne veľmi diskutovaných problémov – staré nepojazdné autá, ktoré zaberajú parkovacie miesta a špatia ulice nášho mesta. Nechceme na problém iba ukazovať, ale s ním aj niečo reálne urobiť,“ vyjadrila sa firma.