Slovenský startupový akceleračný program Uplift spustil registráciu a pripravuje sa na nabitú jeseň
- Tohtoročná edícia akceleračného programu Uplift je rozšírená a predĺžená v porovnaní s predchádzajúcimi dvoma ročníkmi
- Startupy budú súťažiť o šancu získať investíciu v minimálnej výške 200 000 EUR od Crowdberry, peňažnú cenu 10 000 EUR a mnohé ďalšie benefity
- Program sa zameriava na dve témy: Smart City / Urban Innovation a Blockchain, v spolupráci s NKB Advisory
- Tohtoročná edícia akceleračného programu Uplift je rozšírená a predĺžená v porovnaní s predchádzajúcimi dvoma ročníkmi
- Startupy budú súťažiť o šancu získať investíciu v minimálnej výške 200 000 EUR od Crowdberry, peňažnú cenu 10 000 EUR a mnohé ďalšie benefity
- Program sa zameriava na dve témy: Smart City / Urban Innovation a Blockchain, v spolupráci s NKB Advisory
Uplift je intenzívny, 4-mesačný akceleračný program, skladajúci sa z prednášok, workshopov, biznis koučingu a individuálneho poradenstva na témy ako stratégia predaja, marketing, financie a investície či manažovanie ľudských zdrojov. Startupy sa naučia prezentovať svoje nápady investorom, chrániť svoje duševné vlastníctvo, nastaviť biznis model a využívať princípy „lean“ metodológie. Cieľom programu je nielen startupy vzdelávať, ale aj skutočne pracovať na svojom projekte, zlepšiť či zväčšiť svoju firmu a zvýšiť si tým šance na úspech.
Individuálne poradenstvo poskytuje viac než 50 odborníkov zo startupovej scény, priemyslu či z radov úspešných podnikateľov nielen zo Slovenska, ale aj z ostatných krajín V4. Tento rok program posilní aj partnerstvo s vedúcimi organizáciami startupovej scény v krajinách V4 – EIT InnoEnergy (Poľsko), JIC Brno (Česká republika) a Startup Campus (Maďarsko). Vďaka zahraničným partnerom budú mať startupy prístup k novým trhom, klientom a spolupracovníkom.
Program vyvrcholí už tradične verejným Demo Day – teda prezentáciami účastníkov pred publikom, partnermi programu, investormi z celej strednej Európy a porotou. Víťaz vstúpi do negociácie o investíciu v minimálnej výške EUR 200 000 od CROWDBERRY a jeden startup získa peňažnú cenu vo výške EUR 10 000.
„Najväčší prínos Upliftu je reality-check. Program na nás vyvinul tlak, aby sme boli zodpovední sami pred sebou. Bez Upliftu by sme boli oveľa pomalší a namiesto konfrontovania sa s ťažkými otázkami by sme ich pravdepodobne ignorovali“, vyjadril sa Štefan Olešanský, CEO startupu ParkTop, víťaz minulého ročníka Upliftu.
Organizátori
Uplift je výsledkom spolupráce medzi konzultačnou spoločnosťou Civitta Slovakia a medzinárodným inkubátorom a coworkingom Impact Hub Bratislava, s cieľom podporiť rozvoj slovenského startupového a inovačného ekosystému. Partnermi programu sú napríklad ZSE, Slovenská sporiteľňa, Slovak-American Foundation, Crowdberry, NKB Advisory, Nadačný Fond Telekom, Mesto Bratislava, Bratislavský samosprávny kraj a International Visegrad Fund.
Novinkou tohto ročníka je štipendium pre mimobratislavské firmy, sponzorované Slovak-American Foundation. Poskytnuté finančné prostriedky pokryjú náklady na cestovanie a ubytovanie v Bratislave počas trvania Upliftu, keďže program si vyžaduje plné sústredenie účastníkov.
Uplift dodnes
Každým ročníkom sa Uplift rozširuje a počet účastníkov sa zvyšuje. Jesennej edície v roku 2018 sa zúčastnilo 22 startupov z 3 krajín z oblasti Smart City a Urban Innovation. Do finále postúpilo 11 startupov, ktoré sa počas Demo Day zúčastnili speed-datingu s investormi a následne odprezentovali svoj startup pred naplneným publikom.
Matúš Vallo ako hlavný rečník podujatia vyzdvihol úlohu mesta ako základne na testovanie inovácií. Parkovacie riešenie ParkTop presvedčilo porotu a stalo sa celkovým víťazom, odnášajúc si cenu 5 000 €. Event Advisor obdržal cenu poroty vo výške 1 000 €.
„Startupy čelia v prvých rokoch svojho podnikania zásadným výzvam, ako predaj a marketing produktu, nábor talentov do tímu alebo získanie investície na svoj chod a rozvoj. V zahraničí je bežné, že sú to práve akceleračné programy, ktoré pomáhajú startupom tieto problémy riešiť a preklenúť práve ich najnáročnejšie obdobie.”, vysvetlil význam programu Peter Kolesár, Partner v Civitta Slovakia.
Branislav Šmidt, CEO Impact HUB Bratislava dodal, že „každým rokom rastie ako kvantita tak aj kvalita účastníkov. Mimoriadne nás teší odhodlanie zakladateľov startupov, ktoré sa taktiež zvyšuje a ktoré je určite rozhodujúcim faktorom pre úspech a rozvoj každého projektu. Tieto trendy sme sa preto rozhodli zapracovať do programu Upliftu, tak aby bol robustnejší a intenzívnejší a teda významne zvýšil šance startupov na úspech a udržateľnosť.”
Uplift sa tretím ročníkom definitívne etabluje na slovenskej startupovej scéne ako veľmi hodnotný a komplexný program pre projekty v skorom štádiu rozvoja. Uplift 2019 je komplexnejší, intenzívnejší a s hlbším medzinárodným rozmerom. Počet mentorov narástol z 30 na viac než 50 nielen slovenských, ale aj medzinárodných mien a samotný program bol rozšírený z 10 na 16 týždňov.
Registračný proces bol zahájený.
Viac informácií, vrátane prihlášky, nájdete na oficiálnom webe
Zdroj: TS