Vďaka rekonštrukcii zmenila obyčajný dom na nepoznanie. Architektka si navrhla luxusné bývanie
- Architektka Erika Werresova si kúpila vysnívaný dom v nemeckom meste Bergisch Gladbach a zrekonštruovala ho
- Výsledok stojí naozaj za to
- Architektka Erika Werresova si kúpila vysnívaný dom v nemeckom meste Bergisch Gladbach a zrekonštruovala ho
- Výsledok stojí naozaj za to
Architektka Erika Werresova poňala renováciu vily pre seba a svoju päťčlennú rodinu v nemeckom meste Bergisch Gladbach holisticky. Začala starostlivým výberom typovo rozmanitých okenných riešení a na ich základe potom rozpracovala farebné i materiálové návrhy pre takmer všetky viditeľné povrchy v objekte a aj v jeho bezprostrednom okolí. Výsledkom je mimoriadne ucelená a elegantná estetika. Pozri sa, ako to v nemeckej vile vyzeralo pred a po rekonštrukcii.
Na prvý pohľad sa zamilovala nielen do lokality a pozemku v Severnom Porýní-Vestfálsku, ale tiež do samotného objektu, ktorý sa na ňom nachádzal.
Pôdorys, materiál budovy, výška izieb aj rozdelenie priestoru sa zdali ideálne pre potreby jej päťčlennej rodiny, a preto sa rozhodla pre renováciu namiesto novostavby.
Architektka pridala a zväčšila okenné plochy a zároveň osadila celý obvodový plášť kompozitným, tepelnoizolačným systémom; kompletne vymenila rozvody elektriny, vykurovania, vetrania a kúrenia, prestavala strechu a tiež vo všetkých troch podlažiach domu upravila dispozície priestorov tak, aby vyhovovali požiadavkám jeho obyvateľov. Zvýšené náklady spojené s úpravou existujúceho objektu sa však vyplatili.
Na troch podlažiach s celkovou plochou 240 m² vznikol moderný, funkčný a obytný priestor zaliaty slnkom, ktorý sa môže smelo porovnávať s novostavbami.
To všetko ešte umocňuje osobité kúzlo budovy – pri renovácii sa podarilo zachovať tradičný štýl, ktorý je pre túto oblasť typický a vďaka ktorému je objekt pod čiastočnou pamiatkovou ochranou.
Práca so svetlom v pôvodnom štýle budovy
Unikátne riešenie fasády i interiéru ťaží z práce so svetlom, výhľadmi a tiež z rôznorodosti použitých materiálov. Pri rešpektovaní pôvodného architektonického štýlu budovy došlo k pridaniu a významnému rozšíreniu presklených otvorov tak, aby mali všetky obytné aj úžitkové priestory dostatok denného svetla a umožňovali množstvo rôznych výhľadov do záhrady i okolitej krajiny.
Projekt architektky zahŕňal systémové riešenia, ktoré presne spĺňali jej požiadavky, napríklad úzke pohľadové šírky, vertikálne orientované dvojkrídlové okná, pevné presklené plochy v kombinácii s dvojkrídlovými oknami a tiež neotvárateľné presklené steny v kombinácii s veľkoformátovými zdvižno-posuvnými systémami.
Na oboch stranách vchodových dverí bolo navyše možné integrovať fixné presklené plochy v rámci zvoleného systémového radu.
Farba profilov ako určujúci a opakujúci sa motív
Počas plánovania projektu venovala osobitnú pozornosť farbám, textúram a materiálom. Základnou farebnou schémou domu sa tak stala metalická povrchová úprava s jemnou textúrou v šedohnedom odtieni. Tá bola použitá na rámové profily všetkých konštrukcií a tiež na niektoré krycie profily vyrobené na mieru.
V interiéri aj exteriéri architektka využila farebné a materiálové spektrum, ktoré umocňuje jednoduchú eleganciu stavebných materiálov – niekde prostredníctvom jemných nuáns, inde zase pomocou kontrastov.
Variácie na čiernobiele spektrum zaujmú už zvonku, kde na svetlej silikátovej omietke vynikajú metalické šedohnedé okenné profily a obloženie, zatiaľ čo matne čierne engobované strešné tašky zase kontrastujú so svetlými betónovými platňami obklopenými rýnskym štrkopieskom.
Okenné ostenia vzniknuté po inštalácii kompozitného, tepelnoizolačného systému na fasáde sú vybavené zapusteným exteriérovým tienením a ochranou proti oslneniu. Farbe profilov navyše zodpovedá aj farba žalúzií.
Biele steny a cementová dlažba
Interiéru dominuje kombinácia bielych stien, stropov a úžitkových plôch s podlahami s cementovo šedou kameninovou dlažbou a tiež parapety z jurského vápenca na sedenie a so sklenenými mozaikovými kachličkami v teple šedom odtieni s perleťovým efektom.
Túto farebnú schému oživuje prírodné drevo v podobe kašmírovo šedej dubovej podlahy na schodiskách a tiež v horných podlažiach. Pri takejto úrovni starostlivosti a pozornosti venovanej výberu materiálov a farieb nie je žiadnym prekvapením, že táto premyslená hra farieb pokračuje aj na čalúnení nábytku a v ďalších dekoračných prvkoch.
Zdroj: agency-like, Schüco International KG
Čítajte viac z kategórie: Architektúra