Ďalšia sieť potravín končí s predajom plastových tašiek. Stopku im dá už zajtra
- Je to definitívne. Kaufland dáva od zajtra stopku predaju jednorazových nákupných tašiek
- Pridáva sa tak do početného radu reťazcov, ktoré tak v priebehu tohto ale aj minulého roku urobili a u zákazníkov sa stretli s úspechom
- Vlajkovou loďou na Slovensku bol reťazec Lidl
- Je to definitívne. Kaufland dáva od zajtra stopku predaju jednorazových nákupných tašiek
- Pridáva sa tak do početného radu reťazcov, ktoré tak v priebehu tohto ale aj minulého roku urobili a u zákazníkov sa stretli s úspechom
- Vlajkovou loďou na Slovensku bol reťazec Lidl
Dnes popoludní o novinke informoval Kaufland. Reťazec prístupil na ekologické riešenie a v rámci trvalo udržateľného rozvoja sa rozhodol skoncovať s ďalším budúcim plastovým odpadom. Po tom, ako nedávno ohlásili zrušenie predaja slamiek, jednorazových pohárov či iného riadu, posúvajú mantinely a siahajú nákupcom aj na tašky.
Čítaj viac TU>>V Kauflande sa obnažili uhorky. Čoskoro zmiznú aj ďalšie plastové produkty
Sme nad únijným priemerom. Tentokrát v negatívnom slova-zmysle. V našej krajine si ročne odnesieme nákup vo viac ako 470 kusoch igelitových tašiek. Tu sa čísla dostávajú do závratných výšok a prekonávame tak priemer Európskej únie, ktorý dosahuje dvakrát menšie hodnoty.
Len v Kauflande sa ročne predá 9 miliónov jednorazových igelitových tašiek, ktoré síce majú certifikát Blue Engel, čo znamená, že sú z 80 % ekologické, no ich jednorazové používanie aj tak zbytočne zaťažuje životné prostredie. Preto od 28. augusta začína Kaufland s dopredajom starých zásob týchto igelitových tašiek a najneskôr od nového roka v Kauflande nájdete už len viacnásobne použiteľné tašky a tašky z biobavlny, upozorňuje reťazec.
https://www.instagram.com/p/B0lCKTgIo4u/
Prvé lastovičky
Už v roku 2017 Kaufland, ako prvý z veľkých obchodných reťazcov, vyradil z predaja najpredávanejšie ľahké igelitové tašky a kampaňou bojovali za plastic-free život. Tá sa nazývala S igelitkou nemôžeš byť šik. V júli tohto roku sa v rámci boja za zelenšiu krajinu obliekla do sieťky aj známa influencerka a vlogerka Evelyn. Kampaň nazvali Od teraz už len do sieťky a inšpirovali tak ľudí, že aj napriek pretrvávajúcemu predaju jednorazových nákupných tašiek, je lepšie priniesť si vlastnú.
Koncom minulého roka prišiel so stopkou plastovým taškám aj Lidl a zákazníci si so zmenou poradili veľmi dobre. Odvtedy len inovovali.
https://www.youtube.com/watch?v=Fngd80HoJxE
Zdroj: Kaufland TS, blauer-engel.de
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko