Porsche dnes odhalilo svoj prvý moderný elektromobil plný inovácií. Nechýbala ani pompézna svetová premiéra
- Na tento deň dlho čakali všetci skalní fanúšikovia automobilky Porsche ale aj elektomobility
- Ikona vo svete automobilového priemyslu opäť nesklamala
- Súčasne na troch kontinetoch, dnes predstavila nový model s elektrickým pohonom- Taycan
- Na tento deň dlho čakali všetci skalní fanúšikovia automobilky Porsche ale aj elektomobility
- Ikona vo svete automobilového priemyslu opäť nesklamala
- Súčasne na troch kontinetoch, dnes predstavila nový model s elektrickým pohonom- Taycan
V roku 1898 postavil Ferdinand Porsche vôbec svoj prvý automobil. Jednalo sa o elektromobil s označením Porsche P1. Teraz však prichádza niečo veľkolepejšie.
Vyspelé výrobné metódy a vlastnosti modelu Taycan stanovujú nové normy v oblasti udržateľnosti a digitalizácie. „Sľúbili sme skutočné Porsche pre vek elektromobility – fascinujúce športové vozidlo, ktoré človeka nadchne z hľadiska technológie a jazdnej dynamiky, ako sa to podarilo aj jeho predchodcom. Teraz sľub plníme,“ zdôrazňuje Michael Steiner, člen Výkonnej rady spoločnosti Porsche AG, pre výskum a vývoj. Porsche pritom deklarovalo, že do roku 2022 investuje viac ako 6 miliárd eur do elektromobility. Máme sa preto zrejme ešte na čo tešiť.
V novej sérii od automobilky Porsche nájdeš modely ako Taycan Turbo S a Taycan Turbo. Tie v súčasnosti patria medzi najvýkonnejšie výrobné modely, aké automobilka vypustila do sveta. Už tento rok sa však dočkáme aj o niečo menej výkonných variant. Prvým bude Taycan Cross Turismo, ktorý sa objaví na konci budúceho roka.
Taycan Turbo S zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy, zatiaľ čo Taycan Turbo dokončí tento šprint za 3,2 sekundy. Turbo S prejde na jedno nabitie až 412 kilometrov , Turbo s prehľadom zvládne 450 kilometrov . Najvyššia rýchlosť oboch modelov s pohonom všetkých kolies je 260 km/h.
Skvelou správou je, že stačí len 5 minút nabíjania, aby model Taycan prešiel vzdialenosť až 100 kilometrov. Aké je jeho tajomstvo? Ide o vôbec prvé vyrobené vozidlo so systémovým napätím 800 voltov namiesto obvyklých 400 voltov pre elektrické autá. Celková kapacita Performance Battery Plus je 93,4 kWh.
Vďaka svojmu čistému, puristickému dizajnu signalizuje Taycan začiatok novej éry. Zároveň si zachováva nezameniteľnú DNA dizajnu Porsche. Pri pohľade spredu pôsobí obzvlášť široko a plocho. Silueta zase nesie športovú líniu.
Interiér má jasnú štruktúru a celkom novú architektúru. Samostatne zakrivený prístrojový panel predstavuje dominantný bod na prístrojovej doske. Centrálny 10,9-palcový infotainmentový displej a voliteľný displej pre cestujúcich sú kombinované a vytvárajú integrovaný sklenený pás.
Počet klasických hardvérových ovládacích prvkov, ako sú prepínače a tlačidlá, sú skôr minulosťou. Ovládanie je inteligentné a intuitívne – pomocou dotykových obrazoviek alebo funkcie hlasového ovládania, ktorá reaguje na príkaz „Hey Porsche“.
Prostredníctvom modelu Taycan, automobilka prvýkrát ponúka na prvý pohľad kožený interiér, bez použitia pravej kože. Interiér je totižto vyrobený z recyklovaných materiálov, ktoré len podčiarkujú udržateľný koncept elektrického športového automobilu, akým Taycan jednoznačne je.
V prípade tohto modelu sú k dispozícii štyri režimy jazdy: „Range“, „Normal“, „Sport“ a „Sport Plus“. Okrem toho môžu byť jednotlivé systémy nakonfigurované podľa potreby v režime „jednotlivca“.
Svetová premiéra Porsche Taycan sa dnes konala súčasne v Severnej Amerike, Číne a Európe. Pre Porsche ide o najdôležitejšie trhy na predaj ich nového elektro športiaku.
Miesta udalostí sú tiež synonymom pre tri spôsoby trvalo udržateľného energetického manažmentu: Niagarské vodopády na hranici medzi americkým štátom New York a kanadskou provinciou Ontario, ktoré predstavujú vodnú energiu, solárna farma v Neuhardenbergu pri Berlíne, ktorá predstavuje solárnu energiu a veterná farma na ostrove Pingtan, približne 150 km od čínskeho mesta Fuzhou v provincii Fujian, čo symbolizuje veternú energiu.
Tieto prírodné sily vnímame so všetkými našimi zmyslami presne rovnakým spôsobom, ako to má byť aj v prípade jazdy v prvom elektrickom modely od Porsche.
zdroj: porsche.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy